Πώς να είσαι συγκεντρωμένος εν ώρα εργασίας

5 tips που θα σώσουν την κατάσταση!

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, μην αγχώνεσαι! Είτε δουλεύεις από το σπίτι, είτε σε γραφείο, είναι κάποιες στιγμές που απλά δεν μπορείς να κάνεις focus! Δεν ξέρεις πώς να συγκεντρωθείς στην δουλειά χωρίς να σου αποσπάται η προσοχή κάθε τρεις και λίγο, είτε επειδή σου αρέσει… η κουβεντούλα με τους άλλους, είτε απλά νιώθεις κουρασμένος.

Και όσους καφέδες κι αν καταναλώσεις, τίποτα δεν βοηθάει την κατάσταση, ειδικά αν δουλεύεις σε γραφείο και έχεις τόσο κόσμο πάνω από το κεφάλι σου!

Μην ανησυχείς μπορείς να τα καταφέρεις όλα, αν κάνεις τα παρακάτω!

#1. Κάνε μια «στάση»

Καμιά φορά, χρειάζεται απλά να κάτσεις για 5 λεπτά στην ησυχία σου ή να ρίξεις λίγο κρύο νερό στο πρόσωπο ή απλά να πάρεις λίγο αέρα για να συνέλθεις! Με το που νιώσεις λίγο καλύτερα, όλα θα πάρουν τον δρόμο τους. Με λίγη θετική σκέψη, θα πάρεις ένα ψυχολογικό boost και θα είσαι έτοιμος για δουλειά!

#2. Βρες το κατάλληλο σημείο

Πολύ σημαντικό, ο χώρος στον οποίο βρίσκεσαι να σε εμπνέει. Ειδικά, αν είσαι στο σπίτι! Αν βλέπεις ότι το να δουλεύεις συνέχεια στο δωμάτιό σου σε κουράζει, τότε άλλαξε παραστάσεις! Πήγαινε στο καθιστικό, την κουζίνα, οπουδήποτε αρκεί να αλλάξεις παραστάσεις.

#3.  Βάλε το κινητό στην άκρη

Το κινητό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για αποσπάσεις την προσοχή σου! Καμιά φορά, δεν χρειάζεται καν να το πιάσεις στα χέρια! Αρκεί ο ήχος από ένα μήνυμα, ένα notification και την έχασες την μπάλα! Σβήσε τα πάντα και θα δεις ότι θα είσαι αμέσως πιο focused.

#4. Μπλόκαρε την ώρα

Αρχικά, ανάλογα με την δουλειά που έχεις είναι σημαντικό να βγάλεις ένα ρεαλιστικό πλάνο, για το πόση ώρα χρειάζεσαι. Αφού το κάνεις αυτό, προσπάθησε να μην ασχοληθείς ξανά με την ώρα! Το να κοιτάς το ρολόι συνέχεια και αποσπά την προσοχή και σε αγχώνει για το αν έχεις αργήσει να τελειώσεις κάτι ή όχι.

#5. ΟΚ, «τσίλαρε» και λίγο  

Είναι σημαντικό να κάνεις διάλλειμα, καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Ακόμη καλύτερο είναι να κάνεις μικρά και πιο συχνά διαλλείματα, ειδικά ανά 45-50 λεπτά. Δεν έχει νόημα να δουλεύεις 6 συνεχόμενες ώρες. Και το μυαλό και το σώμα θα εξαντληθεί μετά από λίγο.