Tα νέα δεδομένα, oι νέες καταναλωτικές συνήθειες και η έννοια της βιωσιμότητας


Το άρθρο του Τζιόρτζιο Αρμάνι που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες αποτελεί αντικείμενο έντονης συζήτησης. Ο διάσημος σχεδιαστής όχι απλώς υποστηρίχθηκε για τις απόψεις και δράσεις για μια πιο βιώσιμη βιομηχανία μόδας, αλλά θεωρείται πλέον πρόσωπο - κλειδί, το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά σε ένα καλύτερο μέλλον.

Τα τελευταία χρόνια ήταν ολοφάνερο πως κάτι άλλαζε στον μαγικό κόσμο των υφασμάτων και του στιλ. Οι έννοιες περί βιωσιμότητας, η πράσινη επιχειρηματικότητα, τα ανακυκλώσιμα υφάσματα, η διαχρονικότητα των ρούχων, το φαινόμενο της ‘’γρήγορης μόδας’’ και ζητήματα όπως το γεγονός πως η βιομηχανία ρούχων αποτελεί την δεύτερη, πιο μολυσματική πηγή για τον πλανήτη, μας απασχόλησαν όσο τίποτα.

Και κάπου εκεί, ήρθε ο νέος covid/19. Ο οποίος φαίνεται πως άλλαξε ριζικά όλο το τοπίο και ενίσχυσε περαιτέρω τους έντονους προβληματισμούς. Είναι γεγονός πως κάθε brand δίνει την δική του προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Να βρίσκει τρόπους παραγωγής ρούχων πιο φιλικούς στο περιβάλλον, να ανακυκλώνει υφάσματα και σταδιακά να απορρίπτει τάσεις χωρίς μέλλον.

https://www.instagram.com/p/B_hoMc7nU-T/


Η γρήγορη μόδα, το φαινόμενο δηλαδή του ‘’Fast Fashion’’ και η διαχρονικότητα των ρούχων αποτέλεσαν ένα ακόμη φλέγον ζήτημα. To να φοράς ένα κομμάτι για μια φορά στην ζωή σου, αποτελεί πλέον παρελθόν. Οι καταναλωτικές συνήθειες είχαν πλέον να κάνουν με επενδύσεις σε basic, διαχρονικά και κλασσικά ρούχα τα οποία θα φορεθούν πολλές φορές και θα έχουν αντοχή και διάρκεια μέσα στον χρόνο. Και όλα αυτά δεν είναι μια ακόμη ‘’μόδα’’ της εποχής. Αλλά μια ανάγκη. Και μάλιστα επείγουσα.

Ο κορωναϊός επιβεβαίωσε καλύτερα από τον καθένα την σημαντικότητα για αλλαγή στον τρόπο αντίληψης και συμπεριφοράς τόσο απέναντι στην βιομηχανία της μόδας αλλά και σε κάθε πεδίο.

https://www.instagram.com/p/B_hguLDHv_G/

https://www.instagram.com/p/BVEzRPTBkTN/


Πολλά από τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρουσίασαν αύξηση κατά 8% στις πωλήσεις τους ενώ οι πιτζάμες, οι φόρμες και ρούχα που ορίζουν το cozy και casual πρωταγωνίστησαν. Η άνεση έγινε κυρίαρχη και όλα δείχνουν που θα εξακολουθήσει να είναι. Τα στενά, άβολα ρούχα χαρακτηρίζονται πλέον ως ''old fashioned''. Όπως επίσης και τα brands που χρησιμοποιούν αληθινά δέρματα ζώων ή υφάσματα από μη ανακυκλώσιμα υλικά.

Η μόδα υπήρχε. Και θα υπάρχει.
Η ζωή συνεχίζεται και ο άνθρωπος προσαρμόζεται. Στις νέες ανάγκες, στα νέα δεδομένα τα οποία στην προκειμένη περίπτωση είναι αναγκαίο να είναι ‘’πράσινα’’. Ανακυκλώσιμα και φιλικά τόσο στον άνθρωπο μα και στο περιβάλλον.

Πηγή