Ποιες είναι οι νέες τάσεις στα ταξίδια για το 2017;

Χωρίς βαλίτσα, για μικροπεριπέτεια ή και για.. μόνιμο τουρισμό!

Κείμενο: Μάρω Αγγελοπούλου

Όταν κάποτε, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, ρώτησαν τον Oscar Wilde ποιες είναι οι αποσκευές του και εκείνος απάντησε «το μυαλό μου», ποιος να μας το έλεγε ότι θα φτάναμε σε μια εποχή, όπου οι νέες τάσεις στον τουρισμό θα υποδείκνυαν μετακινήσεις χωρίς  βαλίτσες! 

Όσο και αν φαντάζει περίεργο, ο μικροτουρισμός, τα ταξίδια χωρίς αποσκευές και ο νομαδικός τουρισμός είναι οι τρεις ανερχόμενες διεθνείς τάσεις για τη νέα χρονιά, σύμφωνα με έρευνα της Global Trends Report που παρουσίασε στα τέλη του προηγούμενου έτους στο Λονδίνο. Σύμφωνα με την έκθεση Euromonitor, παρά τις συνεχόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τα τρομοκρατικά χτυπήματα, το 2016 ο τουρισμός αποδείχθηκε αρκετά ανθεκτικός, παρουσιάζοντας αύξηση 4% στα ταξίδια εσωτερικού και στα διεθνή, ενώ παρατηρείται ήδη ανάπτυξη σε νέους τύπους τουρισμού που θα αποτελέσουν τις τάσεις του μέλλοντος!

Τι είδους υπηρεσίες δημιουργούν το προφίλ του νέου τουρίστα;

Ταξίδια χωρίς αποσκευές και χωρίς άγχος: Τα ξενοδοχεία και τα brand από το χώρο της μόδας έχουν αρχίσει να συνεργάζονται προσφέροντας βολικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες και προϊόντα με στόχο τους millennials, επειδή είναι η γενιά που μετακινείται περισσότερο για εργασία ή/και διασκέδαση. Σκοπός του τουρισμού χωρίς αποσκευές είναι να προωθήσει την ενοικίαση ρουχισμού και αξεσουάρ στον προορισμό του ταξιδιού! Ουσιαστικά πρόκειται για μια ιδέα-μετεξέλιξη της Οικονομίας Διαμοιρασμού, η οποία εφαρμόζεται ευρύτατα με την ενοικίαση αυτοκινήτων και διαμερισμάτων στους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες προσαρμόζουν ήδη τις υπηρεσίες τους σε αυτήν την τάση. Για παράδειγμα, η μάρκα Westin της Starwood μισθώνει είδη ρουχισμού για τους επισκέπτες έναντι 5 δολαρίων. Το Virgin Hotel Chicago διαθέτει υπηρεσία θυρωρείου που επιτρέπει στους επισκέπτες να προμηθευτούν ρουχισμό για το δωμάτιο. Επίσης, επιχειρήσεις start-up βλέπουν την νέα τάση σαν μια μεγάλη εμπορική ευκαιρία και προσφέρουν ρούχα προς ενοικίαση σε πελάτες ξενοδοχείων και σπιτιών της Airbnb. Το κατάστημα μόδας Pimkie έχει εγκαταστήσει “mini fashion bar”- δηλαδή μίνι μπαρ με.. ρούχα σε ξενοδοχεία στις Βρυξέλλες, Αμβέρσα, Μιλάνο και Παρίσι, βεβαίως, για όσους θέλουν φύγουν χωρίς αποσκευές μεν αλλά να επιστρέψουν τουλάχιστον με μία. Οι επιχειρηματικές αυτές κινήσεις βασίστηκαν σε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα από το Westfield Shopping στην Αγγλία και τις Η.Π.Α., σύμφωνα με την οποία σχεδόν το ήμισυ των καταναλωτών ηλικίας 25 έως 34 ετών θα ενδιαφερόταν για ένα πρόγραμμα ενοικίασης ρούχων, επώνυμης φίρμας, καθώς είναι ακριβά για αγορά! Πάντως, εάν η τάση αυτή διαδοθεί, η βιομηχανία της μόδας σίγουρα θα πάρει τα πάνω της, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι οι μεγάλες χαμένες, εφόσον μεγάλα κέρδη τους ως τώρα προκύπτουν από τη μεταφορά αποσκευών.

travelfashionbar750.jpg

 

Μικροτουρισμός και bleisure (=εργασία και χαρά): Οι ξαφνικές προσφορές των αεροπορικών εταιρειών, η γενικότερη οικονομία που δεν επιτρέπει πολλά και μεγάλα ταξίδια, η πολυάσχολη καθημερινότητα και η τάση των νέων να επενδύουν σε εμπειρίες και όχι σε υλικά αγαθά, όλα αυτά μαζί έχουν συμβάλει στον λεγόμενο μικροτουρισμό, που αφορά σε μία ή δύο διανυκτερεύσεις σε έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Σ’ αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι προσφορές για «μικροπεριπέτειες», δηλαδή για ταξίδια εμπειρίας όπως σαββατοκύριακο σε στοιχειωμένο κάστρο στη Σκωτία, βόλτα με αερόστατο πάνω από την Προβηγκία, ανθοκομία με παιωνίες στα περίχωρα της Λιγουρίας και άλλα τέτοια. Οι tour operators και τα ξενοδοχεία διαμορφώνουν ελκυστικά πακέτα και για αυτούς που πραγματοποιούν σύντομα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους προκειμένου να συνδυάσουν την εργασία με μίνι διακοπές (bleisure) και, συνεπώς, να παραμείνουν περισσότερο στον τόπο προορισμού.

traveladventure750.jpg

 

Οι σύγχρονοι νομάδες: πρόκειται για μια αρκετά εξελιγμένη και εντελώς αψυχολόγητη ομάδα ταξιδιωτών, εφόσον οι περισσότεροι δεν έχουν καν πλάνο για τα ταξίδια τους. Αυτό τους καθιστά μια ιντριγκαδόρικη περίπτωση αλλά και ένα δύσκολο target group για τις εταιρείες ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Οι νομάδες εγκατέλειψαν τον κλασικό τρόπο ζωής και γυρίζουν τον κόσμο, με πολλούς εξ αυτών να εργάζονται ως bloggers. Εφόσον πολλές θέσεις εργασίας είναι πλέον εξ’ ολοκλήρου μπροστά σε έναν υπολογιστή και δεν απαιτείται μια σταθερή διεύθυνση, ο χώρος της δουλειάς και του σπιτιού μπορεί να είναι οπουδήποτε. Ωστόσο, πρόκειται για μια δύσκολη απόφαση που απαιτεί τόλμη και, σίγουρα, ένα ικανοποιητικό εισόδημα για αυτόν τον απόλυτα ελεύθερο τρόπο ζωής.

travelnomads750.jpg