4 κακές διατροφικές συνήθειες που αποκτάς κατά την διάρκεια της φοιτητικής ζωής

Τι πρέπει να σταματήσεις να κάνεις asap!

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Είναι μια αρκετά μεταβατική περίοδος η ζωή στην σχολή. Ξαφνικά καλείσαι να είσαι πιο ενήλικας, να είσαι ένας άνθρωπος που αναλαμβάνει τις ευθύνες του, ειδικά αν μένεις μόνος/η. Έχει στρες λίγο όλο αυτό το οποίο πολλοί «ξεσπάνε» πάνω στην διατροφή τους.

Πολλοί φοιτητές, κατά την διάρκεια της φοιτητικής τους ζωής, αποκτούν νέες συνήθειες, όσον αφορά την διατροφή τους. Αν μένεις μόνος/η, αρχικά πρέπει να προσαρμοστείς σε ένα νέο περιβάλλον αλλά και σε μια διαφορετική καθημερινότητα που δεν περιλαμβάνει τα γευστικά γεύματα της μητέρας σου! Έτσι, σιγά-σιγά, ξεκινούν οι κακές διατροφικές συνήθειες οι οποίες τελικά γίνονται μέρος της ζωής μας και που είναι δύσκολο να αποχωριστούμε μετά.

Ποιες είναι όμως αυτές που πρέπει να προσέχεις από εδώ και πέρα;

Καφές: Εξάρτηση

Αρχίζουν οι πολλοί καφέδες τώρα στην σχολή! Και όχι μόνο ο πρωινός καφές που θα πάρεις πριν πας στο μάθημα, αλλά και αυτοί που θα πιείς όταν διαβάζεις μέχρι αργά το βράδυ και που «χρειάζεσαι» για να παραμείνεις ξύπνιος. Έρευνες έχουν δείξει ότι 2 κούπες καφέ είναι ΟΚ, αλλά για να μην ξεπεράσεις το όριο, μπορείς να τους αντικαταστήσεις με ένα σούπερ γευστικό και βιταμινούχο smoothie!

Πρωινό: Τι είναι αυτό;

Το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας είναι το πρωινό. Ναι, ξέρουμε ότι δεν τρως πρωινό ή όταν τρως ότι το πιο πιθανό είναι, να τρως κάτι «στο πόδι», απ’ έξω. Είναι πολύ σημαντικό να αφιερώσεις 10 λεπτά (ναι, τόσο χρόνο θα σου πάρει) για να φας στο σπίτι σου ένα πιο υγιεινό πρωινό και γενικά να φας πρωινό! Ένα τοστ, λίγο ψωμί με γαλοπούλα και αβοκάντο, λίγα δημητριακά (που προκαλούν κορεσμό), λίγα φρούτα κτλ. όλα αυτά είναι γεύματα που θα σε χορτάσουν, θα σε γεμίσουν με ενέργεια και θα σου προσφέρουν μια πιο ισορροπημένη διατροφή!

Αλκοόλ: Κακές θερμίδες

Ναι, ξέρουμε ότι μόλις ανακάλυψες το αλκοόλ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι η μόνη απόλαυση της ζωής! Και αν είναι να πίνεις, τότε κάνε το σωστά! Βρες μια ισορροπία στο πόσο πίνεις. Δηλαδή, προτιμότερο είναι να πίνεις ένα ποτήρι κρασί, μια μπύρα κάθε μέρα από το να πίνεις τα πάντα το σαββατόβραδο. Ή αν ξεφύγεις ένα βράδυ, τότε κάνε μια μίνι αποτοξίνωση μετέπειτα. Βρες μια ισορροπία με λίγα λόγια. Επίσης, κάθε φορά που πρόκειται να πιείς, φάε κάτι πρωτεϊνούχο πριν ή μετά. Και καλύτερα θα νιώθεις όταν θα πίνεις και οι θερμίδες του αλκοόλ δεν θα μετατραπούν σε καθαρό λίπος…

Κυρίως γεύμα: 1 φορά την ημέρα

Πολλοί ενήλικες έχουν αυτή την συνήθεια, είτε είναι φοιτητές, είτε όχι. Πολύς κόσμος, ακόμα δεν γνωρίζει να τρώει καλά και κυρίως δεν καταλαβαίνει ότι αν η διατροφή σου περιλαμβάνει 5 γεύματα, τότε αυτό κάνει καλό στην υγεία και τη σιλουέτα. Και ειδικά στην περίπτωση σου, που μπορεί να βρίσκεσαι όλη μέρα στην σχολή, είμαστε σίγουροι ότι υπάρχουν μέρες που μέχρι να πας σπίτι, δεν έχεις φάει τίποτα και τρως… τα πάντα το βράδυ! Το αποτέλεσμα; Και πολύ περισσότερο τρως και σωστά δεν τρως. Φρόντισε κατά την διάρκεια της ημέρας να έχεις μαζί σου ένα φρούτο, ένα τοστ, να φας ένα κουλούρι και να πιείς ένα χυμό, γενικά κάτι που θα σου δώσει ενέργεια και που θα βάλει τον μεταβολισμό σου σε λειτουργία.

Φωτό: Dan Gold / Unsplash