Aναστασία Παναγιωτοπούλου (νέοι που επιχειρούν): Θέλουμε το Doggo να αποτελέσει το απόλυτο εργαλείο για το σκύλο και τον… άνθρωπο του!

Μας μιλάει για το Doggo, το 1ο ελληνικό app κοινωνικής δικτύωσης για σκύλους.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Το Doggo είναι το 1ο ελληνικό app κοινωνικής δικτύωσης για σκύλους, που σχεδιάστηκε με αγάπη για τα κατοικίδια και τους… ‘ανθρώπους’ τους! Είναι κάτι πραγματικά καινοτόμο τουλάχιστον για την ελληνική πραγματικότητα και στοχεύει στην κάλυψη των βασικών αναγκών ενός ιδιοκτήτη και του σκύλου του. Κατεβάζοντας το app, δημιουργείς το προφίλ του σκύλου σου και είσαι έτοιμος. Ο Χάρτης του Doggo σε περιμένει γεμάτος με τα πιο κοντινά κτηνιατρεία, pet shop, εκπαιδευτές, υπηρεσίες ταξί και περιποίησης, φιλοζωικά σωματεία, φιλόζωα μαγαζιά και φυσικά νέους σκύλους-φίλους οι οποίοι περιμένουν να τους προσθέσεις και να αρχίσετε να ανταλλάζετε μηνύματα. Για το Doggo μιλήσαμε με την Aναστασία Παναγιωτοπούλου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

H αρχική ιδέα ήταν η δημιουργία ενός mobile app -όχι website ώστε να μπορεί ο ιδιοκτήτης σκύλου να τη χρησιμοποιεί άμεσα και εύκολα στη βόλτα- στην οποία θα μπορεί να ανακαλύψει τους σκύλους που υπάρχουν γύρω του, με απώτερο σκοπό το παιχνίδι και τις γνωριμίες! Βλέπετε όταν έχεις σκύλο και δεν του αφιερώνεις τον απαραίτητο χρόνο για εκτόνωση και παιχνίδι, λόγω της απαιτητικής καθημερινότητας, στο σπίτι γίνονται… δύσκολα τα πράγματα. Είναι που μένουμε και σε αστικό περιβάλλον, με λίγα πάρκα και οι τετράποδες γνωριμίες γίνονται ακόμη πιο δύσκολες. Το Doggo στοχεύει στη βελτίωση της καθημερινότητας του κατοικιδίου μας. Με το που ξεκινήσαμε με την τεχνική ομάδα μας την ανάπτυξη των λειτουργιών που στόχευαν στην κοινωνικοποίηση, σχεδόν από μόνο του προστέθηκε το κομμάτι του Χάρτη και των πληροφοριών, έτσι ώστε το Doggo να αποτελέσει το απόλυτο εργαλείο για το σκύλο και τον… άνθρωπο του!

Doggo2.jpg

 
To Doggo αποτελεί ένα φιλοζωικό εργαλείο τόσο για έναν απλό ιδιοκτήτη σκύλου όσο και για έναν ακτιβιστή φιλόζωο αλλά και έναν μέσο επιχειρηματία, ιδιοκτήτη ενός pet shop. Προσφέρει δικτύωση μεταξύ της ευρύτερης κοινότητας των ιδιοκτητών σκύλων αλλά και του κλάδου των ζώων συντροφιάς (συγκεκριμένα των σκύλων), επίσης μια πολύ προσιτή, καινοτόμα και στοχευμένη διαφήμιση. Οι περισσότεροι χρήστες ασχολούνται με την προσθήκη φίλων και το chat ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που εμπιστεύονται το Χάρτη μας για να βρουν πάρκα, ζωόφιλα μαγαζιά, στα οποία θα πάνε για καφέ με το σκυλάκι τους και πολλά ακόμη! Η Συμβουλή της Ημέρας έχει το δικό της κοινό, ενώ πολύ πρόσφατα ενσωματώσαμε την κατηγορία «Προσοχή» πάνω στο Χάρτη μας, στην οποία μπορεί κανείς να ενημερώνεται για επείγουσες καταστάσεις τις οποίες πρέπει είτε να αποφύγει ή να βοηθήσει, όπως φόλες, άγριες αγέλες σκύλων αλλά ακόμη και ένα ζώο σε ανάγκη! Γενικότερα, το Doggo έχει πολλά πράγματα να κάνεις και το καλύτερο είναι πως συνεχώς θα προστίθενται νέες λειτουργίες! Η φύση της πλατφόρμας Doggo μας δίνει σημαντικό προβάδισμα καθώς δεν υπάρχει άλλο mobile app που να προσφέρει ό,τι προσφέρει το Doggo. Συνεπώς, υπάρχουν πολυάριθμα websites και forum που προσφέρουν πληροφόρηση ή κοιν. δικτύωση αλλά κανένα που να το συνδυάζει με τον τρόπο τον οποίο καταφέρνει το Doggo. Είναι μια καινοτομία, χωρίς αμφισβήτηση.

Doggo3.jpg

 

Το Doggo είναι ένα social media, ένας Χρυσός Οδηγός για πληροφορίες σχετικά με σκύλους, ένας σύμβουλος υπεύθυνης ιδιοκτησίας κατοικίδιου αλλά και ένας οικονομικός τρόπο διαφήμισης εταιριών. Οι στόχοι μας είναι να καλύψουμε όσο το δυνατόν πιο σφαιρικά τις ήδη υπάρχουσες λειτουργίες μας αλλά και συνεχώς να ενσωματώνουμε νέα, καινοτόμα και επικουρικά χαρακτηριστικά για έναν ιδιοκτήτη σκύλου. Σαν επιχείρηση ευελπιστούμε από startup να γίνουμε scale up και να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε όλες τις ιδέες που έχουμε ήδη στο μυαλό μας με την αντίστοιχη χρηματοδότηση. Αυτό είναι ένα ιδανικό σενάριο.

Doggo4.jpg 

Τη δεδομένη στιγμή τα βασικά μέλη της ομάδας του Doggo είναι 3 και καλύπτουμε τους βασικούς τομείς ανάπτυξης του app, όπως το management, development και marketing φυσικά έχουμε και 3 σταθερούς εξωτερικούς συνεργάτες στο κομμάτι του προγραμματισμού αλλά και του design. Οι περισσότεροι διαμένουν στην Ελλάδα με εξαίρεση τη συνεργασία μας με ένα Designer που κατάγεται από τη Ρουμανία, αλλά διαμένει στο Λονδίνο. Η συνεργασία μας φυσικά είναι εύκολη, αποτελεσματική και ταχύτατη, η απόσταση δεν παίζει κανένα ρόλο, πέραν του ότι δεν μπορούμε να συναντήσουμε αυτό το άτομο για ένα… καφέ!
Όλα γίνονται πλέον μέσω του διαδικτύου, όποτε όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχει ακόμη η ανάγκη για φυσικό χώρο γραφείων. Παρ’όλα αυτά το Doggo στεγάζεται στο οικοσύστημα καινοτομίας OKThess! και χαιρόμαστε ιδιαίτερα για αυτό.

Doggo5.jpg

 

Η Ελλάδα και όταν λέω Ελλάδα εννοώ τη γραφειοκρατική Ελλάδα, του δημοσίου και του δυσλειτουργικού συστήματος που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε… δε δίνει πραγματικά κίνητρα στους νέους επιχειρηματίες και στην περίπτωση που τα δίνει, με προγράμματα καινοτομίας, διαγωνισμούς κλπ τα παίρνει πίσω, στο κομμάτι της φορολογίας. Είχαμε την τύχη να έχουμε νομικούς  και οικονομικούς συμβούλους κοντά μας από την αρχή, οπότε δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα προβλήματα. Σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορώ καν να φανταστώ τα έξοδα, την έλλειψη γνώσεων αλλά και το χρόνο που θα μας έπαιρνε.

Ως σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις θεωρούμε την εχθρική στάση του ελληνικού κράτους στις ιδιωτικές πρωτοβουλίες, την φορολογία και φυσικά την περίπτωση διάβρωσης από το σύστημα, κάτι που συμβαίνει σε αρκετούς κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας επιχειρηματίες, οι οποίοι καταλήγουν να δρουν ακριβώς όπως αυτοί που κατέκριναν.

Αυτό είναι πάντα μια ενδιαφέρουσα ερώτηση διότι πιστεύω ακράδαντα πως το 99% των ερωτηθέντων θα ήθελε σίγουρα να αλλάξει έστω κάτι, από την αρχική διαχείριση/αντιμετώπιση του εάν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο. Εμείς σαν Doggo θα είχαμε κάνει σίγουρα από άποψη τεχνολογίας, κάποια πράγματα αρκετά διαφορετικά, ώστε να αποφύγουμε θέματα που εμφανίστηκαν αργότερα και δυσχέραιναν τη λειτουργία της πλατφόρμας. Επίσης, αν και τα λεγόμενα «bugs» πάντα θα υπάρχουν, πλέον μπορώ να πω με σιγουριά ότι η υπομονή είναι αρετή, κάτι που όταν έχεις ένα νέο project-προϊόν στα χέρια σου δεν μπορείς εύκολα να ελέγξεις. Το γενικό συμπέρασμα είναι πως τα συνεχόμενα test και έλεγχοι, σου διασφαλίζουν ένα ορθότερο προϊόν μετέπειτα, ακόμη και με το φόβο ότι κάποιος άλλος θα σε «προλάβει». Όπως λένε αυτό που πλήρωσες φτηνά, θα το πληρώσεις αργότερα… ακριβά. Σε 5 χρόνια μας βλέπω στα πανέμορφα και ευρύχωρα γραφεία μας, με προσθήκες στο εργατικό μας δυναμικό και με ταυτόχρονα ανοίγματα σε τουλάχιστον 2 νέες αγορές, στο εξωτερικό.

Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες για τους τολμηρούς και τους έχοντες. Το να βιώνεις μια πραγματικότητα αβεβαιότητας και μειωμένων ευκαιριών μπορεί να είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας ή ένας κομβικός παράγοντας επιτυχίας. Ο ανταγωνισμός είναι ξαφνικά μικρότερος και σε αυτό συμβάλλει και το brain drain, γεγονός που είναι καλό και κακό ταυτόχρονα. Θα συμβουλεύαμε κάποιον που τώρα είναι στο επαγγελματικό του ξεκίνημα, να μην αντιμετωπίσει την «είσοδο» του στην αγορά εργασίας σαν ένα μεμονωμένο γεγονός, να συνεχίζει να μορφώνεται και να εκπαιδεύεται, εξετάζοντας πάντα εναλλακτικά σενάρια και κρατώντας τα μάτια του ανοιχτά.
 
www.doggo.gr