Τι να προσέχεις για να τρέχεις ανώδυνα στο κρύο

6 tips που θα κάνουν το τρέξιμο λιγότερο βαρετό

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Ξέρεις τι λένε οι περισσότεροι λάτρεις του τρεξίματος; Ποιος είναι ο λόγος που αγαπούν το τρέξιμο, πέρα από το να διατηρήσουν το σώμα τους σε καλή φυσική κατάσταση; Η επαφή που έχουν με το περιβάλλον και με τον εαυτό τους.

Είναι πολύ προσωπικό το τρέξιμο. Είναι στιγμές που απολαμβάνεις πραγματικά να είσαι με τον εαυτό σου! Μπορείς να σκέφτεσαι τα πάντα ή το τίποτα. Γι’αυτό είναι ωραίο το τρέξιμο. Και όσοι το βλέπουν έτσι, σαν απόλαυση δηλαδή κι όχι σαν αγγαρεία, θα πάνε για τρέξιμο, βρέξει χιονίσει.

Τι κάνεις όμως, όταν όντως βρέχει ή χιονίζει έξω; Γενικά, τι πρέπει να προσέχεις όταν τρέχεις τον χειμώνα;

Διάβασε τα παρακάτω tips για να είσαι πάντα προετοιμασμένος!

#1. Ντύσου σωστά

Το να φορέσεις πολλά layers δεν είναι πάντα η λύση για το τρέξιμο στο κρύο. Το σημαντικό είναι να ντυθείς σωστά, ώστε να μην ιδρώσεις πολύ ενώ τρέχεις αλλά και να μην κρυώνεις. Φρόντισε να φοράς αθλητικά ρούχα από υφάσματα που «αναπνέουν» και τα οποία όμως σε κρατούν σε ζεστό (βλ. neoprene).

#2. Φρόντισε να… φαίνεσαι

Αν τρέχεις πρωί, τότε όλα καλά. Αν όμως τρέχεις μετά το μεσημέρι, το πιο πιθανό είναι να έχει νυχτώσει μιας και σκοτεινιάζει νωρίς τον χειμώνα. Πρόσεχε λοιπόν, να φοράς είτε φωσφοριζέ ρούχα και αξεσουάρ ή να κρατάς έναν μικρό φακό πάνω σου, για να σε βλέπουν αυτοκίνητα και περαστικοί!

#3. Τι να κάνεις στην βροχή

Είναι σημαντικό όταν βρέχεις να έχεις εναλλακτικές. Γι’ αυτό φρόντισε να έχεις πάντα στο αυτοκίνητο ένα ζευγάρι παπούτσια και ένα πανωφόρι σε περίπτωση που πιάσει καταιγίδα κατά την διάρκεια της άσκησής σου και βραχείς!

#4. Πάρε τα κατάλληλα «εργαλεία» για τα πόδια σου

Φόρα αθλητικά παπούτσια που δεν έχουν διάτρητες λεπτομέρειες, απ’ όπου μπαίνει κρύος αέρας. Επίσης, είναι σημαντικό να φοράς κάλτσες που είναι ζεστές και οι οποίες άπαξ και βραχούν τα παπούτσια σου το νερό δεν θα φτάσει αμέσως στα πόδια σου.

#5. Κάνε ζέσταμα στο σπίτι

Όταν έχει πολύ κρύο, κάνε το ζέσταμά σου σε κλειστό χώρο. Είτε αυτό είναι στο σπίτι σου, είτε σε κάποιο χώρο που υπάρχει κοντά στο σημείο που τρέχεις. Τρέξε σιγά, γύρω από ένα τραπέζι, ανεβοκατέβα τα σκαλιά μιας πολυκατοικίας κτλ.

#6. Ξέχνα την ταχύτητα

Το τρέξιμο τον χειμώνα είναι καλύτερο για να διατηρήσεις σε καλή κατάσταση το σώμα σου, όχι για να χάσεις πολλά κιλά. Ξέχνα λοιπόν, την ταχύτητα τους κρύους μήνες του χρόνου, καθώς τρέχοντας γρήγορα στον κρύο αέρα η αίσθηση δεν θα είναι πολύ ευχάριστη…