5 λάθη που κάνεις όταν τρέχεις

Τι να προσέχεις για ένα τρέξιμο χωρίς απρόοπτα!

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Επιτέλους, τελειώνει ο Ιανουάριος. Είναι περίεργος ο πρώτος μήνας του χρόνου. Έρευνες έχουν δείξει ότι πολύς κόσμος δεν νιώθει καλά αυτό τον μήνα, ενώ πολλοί περνάνε μία μίνι κατάθλιψη, μετά τις γιορτές.

Αυτό το γεγονός, το οποίο ισχύει αν το καλοσκεφτείς, έχει επίδραση και στην καθημερινότητά μας. Δηλαδή, για π.χ. στην περίπτωσή μου, μπορώ να σου πω ότι αυτό τον μήνα, δεν είχα όρεξη να γυμναστώ ή να πάω για τρέξιμο που μου αρέσει πολύ.

Μπορεί να είναι η «φάση» μου γενικότερα, ή μπορεί να είναι αυτός ο… «κατσικο-μήνας». Πάντως, τις τελευταίες ημέρες νιώθω να επανέρχομαι και να θέλω να μπω και πάλι στην παλιά μου ρουτίνα. Αυτή περιλαμβάνει και το τρέξιμο!

Δεν είναι πολύ καιρό που έχει μπει το τρέξιμο (εκτός γυμναστηρίου) στην ζωή μου, αλλά μέχρι τώρα έχω καταλάβει τι χρειάζεται να κάνω για μια αναίμακτη άσκηση.

Σύμφωνα, με διάφορα που έχω διαβάσει στο διαδίκτυο, αλλά και από την δική μου εμπειρία, τα πέντε πιο κοινά λάθη που κάνει κανείς όταν τρέχει είναι τα παρακάτω.

Διάβασέ τα και φρόντισε να τ’ αποφεύγεις από εδώ και πέρα!

Δεν κάνεις ζέσταμα

Είναι πολύ σημαντικό να μην βγαίνεις για τρέξιμο κατευθείαν. Είναι απαραίτητο να κάνεις μερικές ασκήσεις stretching πριν ξεκινήσεις, ενώ είναι καλό να κάνεις ένα γρήγορο περπάτημα για μερικά στενά, με σκοπό ν’ ανεβάσεις σιγά και σταδιακά τους παλμούς της καρδιάς.

Δεν τρως

Απαραίτητο να έχεις φάει κάτι πριν το τρέξιμο, μιας και το φαγητό θα σου δώσει δύναμη για την άσκηση. Απέφυγε τα φαγητά με ζάχαρη και φάε κάτι τουλάχιστον 20 λεπτά πριν ξεκινήσεις το τρέξιμο.

Ξεκινάς πολύ γρήγορα

Φρόντισε να ξεκινήσεις ομαλά την άσκησή σου και να μην αρχίσεις να τρέχεις σαν τον τρελό από το πρώτο λεπτό! Μπορείς να κατεβάσεις και κάποιο σχετικό app το οποίο θα σε καθοδηγεί για την σωστή ταχύτητα που πρέπει ν’ ακολουθείς.

Παθαίνεις εμμονή με τα χιλιόμετρα

Κάποιες φορές μπορεί να πάθω εμμονή με το πόσο μακριά θα φτάσω και ξεχνάω ότι την ίδια απόσταση πρέπει να κάνω και μετά στην επιστροφή. Φρόντισε λοιπόν, να έχεις έναν μπούσουλα και να προγραμματίζεις από πριν την διαδρομή και τα χιλιόμετρα που θα τρέξεις, πριν βρεθείς προ εκπλήξεως!

Δεν παίρνεις σωστές αναπνοές

Για ν’ αντέξεις την άσκηση (οποιουδήποτε είδους άσκηση) πρέπει να ξέρεις να αναπνέεις και σωστά. Πρέπει να αναπνέεις μέσα από την μύτη και να εκπνέεις από το στόμα.