7 τεχνικές διαχείρισης του stress για φοιτητές

Είτε είσαι πρωτοετής, είτε προσπαθείς να μαζέψεις την κατάσταση για το πτυχίο, μην αφήσεις το άγχος να σε καταβάλει

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη

Τα τελευταία χρόνια, ο φόρτος εργασίας των φοιτητών στο πανεπιστήμιο παρατηρείται πως έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ, συνδυαστικά με το ότι όλο και περισσότεροι από αυτούς πλέον εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους, το άγχος φαίνεται να κυριεύει την πάλαι ποτέ πιο ξέγνοιαστη μερίδα του πληθυσμού.

Αν κι εσύ παρατηρείς ότι οι σπουδές σου και η καθημερινότητά σου εντός του πανεπιστημίου σου προκαλούν stress το οποίο δεν μπορείς να διαχειριστείς, τότε συνέχισε να διαβάζεις για να λάβεις τις 9 που χρειάζεσαι για να γίνει αυτό παρελθόν.

Κοιμήσου αρκετά

Μπορεί να σου φανεί χαζό όταν εσύ πνίγεσαι στο διάβασμα και δεν ξέρεις πότε θα πρωτοβγεί η ύλη, αλλά ο καλός ύπνος όχι απλά σε βοηθά να είσαι πιο χαλαρός κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, αλλά ταυτόχρονα βελτιώνει και τη συγκέντρωσή σου σε αυτό.

Κάνε συστηματικά γυμναστική

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να απαλλαγείς από το άγχος που σου προκαλεί η σχολή δεν είναι άλλος από το να το ρίξεις στη γυμναστική. Άσε που θα βελτιώσεις και την εμφάνισή σου, πράγμα σημαντικό με τόσο μεγάλη κατανάλωση delivery!

Πάρε βαθιές αναπνοές

Όταν σε καταβάλει πλήρως το άγχος σου προσπάθησε να πάρεις βαθιές ανάσες για να ηρεμίσεις το σώμα και το πνεύμα σου. Θα δεις ότι σχεδόν αμέσως θα μπορείς να σκεφτείς πιο καθαρά και θα διαχειριστείς με ψυχραιμία μια κατάσταση που σου προκαλεί stress.

Άκου μουσική

Ένας εκπληκτικός τρόπος να μειώσεις το άγχος δεν είναι άλλος από το να ακούσεις την αγαπημένη σου μουσική, η οποία αμέσως θα σε ηρεμήσει. Επιπλέον, πολλοί φοιτητές αναφέρουν ότι η ακρόαση μουσικής τους βοηθά να είναι πιο παραγωγικοί στο διάβασμά τους, οπότε μόνο κερδισμένος θα βγεις αν ακούσεις ακόμη μια φορά το Nevermind των Nirvana!

Συμμάζεψε το χώρο σου

Η ακαταστασία του δωματίου σου μπορεί να είναι ένας βασικός παράγοντας αύξησης του stress στην καθημερινότητά σου. Προσπάθησε μια φορά την εβδομάδα να συγυρίζεις το χώρο σου, ώστε να διατηρείται το γραφείο σου και όχι μόνο σε μια κατάσταση η οποία θα σε προσκαλεί και δεν θα σε διώχνει από το διάβασμα και τις υποχρεώσεις σου

Φάε υγιεινά

Η δίαιτά σου παίζει καθοριστικό ρόλο στο πόσο πολύ νιώθεις το αίσθημα του άγχους στην καθημερινότητά σου. Προσπάθησε να περιορίσεις το κρέας και τις επεξεργασμένες τροφές, κατανάλωσε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, ενώ πειραματίσου στη μαγειρική με superfoods που υπόσχονται μείωση του άγχους. Και θα μας θυμηθείς.

Σκέψου θετικά

Το ξέρουμε ότι όταν νιώθεις πιεσμένος και ότι είσαι ανεπαρκής ως φοιτητής, τα περιθώρια για θετική σκέψη είναι πολύ λίγα. Προσπάθησε όμως να σκεφτείς αφενός την επιτυχία της εισαγωγής σου στο πανεπιστήμιο, αλλά και όλες τις φορές που εντυπωσίασες καθηγητές και συμφοιτητές με τα σχόλια ή τις επιδόσεις σου στη σχολή. Και κυριότερα σκέψου πως η πίεση που βιώνεις τώρα δεν είναι μια μόνιμη συνθήκη στο πανεπιστήμιο, αλλά πιθανότατα θα περάσει λίγες μέρες μετά με το τέλος της εξεταστικής. Θα δεις θαύματα!