Τι αναφέρουν στις ανακοινώσεις τους προς την υπουργό Παιδείας 


Ανακοίνωση

ΜΑΘΗΤΕΣ-ΓΟΝΕΙΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ “ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ” από ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ την ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 2 ΧΡΟΝΙΑ

Τα στοιχεία που έχουν βγει στη δημοσιότητα σχετικά με τη σύμβαση του ΥΠΑΙΘ και της εταιρείας Cisco για την τηλεκπαίδευση, έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που δυο χρόνια διεκδικούν γονείς- μαθητές και εκπαιδευτικοί. Να παρθούν τώρα ουσιαστικά μέτρα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

Τα 2 εκ. ευρώ που δαπανά το ελληνικό κράτος σε ιδιωτική εταιρεία για την τηλεκπαίδευση θα μπορούσαν να δαπανηθούν για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, για προσλήψεις εκπαιδευτικών, για ολόπλευρη υλικοτεχνική στήριξη των σχολείων. Σήμερα υπάρχουν υποδομές, τεχνογνωσία και επιστημονικό προσωπικό ώστε να διαμορφωθεί υποδομή για δημόσια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που θα σχετίζεται με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Εδώ και δύο χρόνια γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν βάλει βαθιά “το χέρι στην τσέπη” για να στηρίξουν την τηλεκπαίδευση των μαθητών.

Εδώ και χρόνια οι γονείς, ως φορολογούμενοι πολίτες δεν έχουμε δει ουσιαστικά να επιστρέφει ούτε 1 ευρώ για να στηριχτεί η μορφωτική διαδικασία των παιδιών μας, με ή χωρίς πανδημία.

Πάει πολύ ακόμα και τα προσωπικά μεταδεδομένα των παιδιών μας να είναι σε συλλογή – κατοχή – επεξεργασία για εμπορική αξιοποίηση από την Cisco με τις “ευλογίες” τους ΥΠΑΙΘ.

Απαιτούμε:

- Εδώ και τώρα η Κυβέρνηση να πάρει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

- Να στηριχτεί η δια ζώσης μορφωτική διαδικασία όλων των μαθητών με σχέδιο κάλυψης της ύλης

- Να δοθεί επιπλέον χρηματοδότηση στις Σχολικές Επιτροπές για αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού ηλεκτρονικών μέσων σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς

- Να ακυρωθεί κάθε όρος της Σύμβασης με την Cisco που θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών μας

Ως εδώ. Αρκετά πληρώνουμε όλα αυτά τα χρόνια εμείς οι γονείς για τη μόρφωση των παιδιών μας λόγω της χρόνιας υποχρηματοδότησης της Παιδείας.

 

 

Ανακοίνωση Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Με καθυστέρηση περίπου 10 μηνών, δόθηκε στη δημοσιότητα από την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η σύμβαση που υπογράφτηκε με την Cisco, η οποία «πρόσφερε» την πλατφόρμα της (Webex) για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την απαράδεκτη διαχείριση του θέματος, εκθέτουν το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση συνολικά:

Το Υπουργείο Παιδείας, επέλεξε να κρατήσει για τόσο διάστημα κρυφή τη σύμβαση, ενώ βάσει νόμου είναι υποχρεωτική η δημοσιοποίηση της, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διαφάνεια που πρέπει να διακρίνει τις ενέργειες των κυβερνώντων. Δεν την κατέθεσε ούτε στη Βουλή, που της ζητήθηκε!! Η Υπουργός Παιδείας δήλωνε, πως η σύμβαση βρίσκεται στο συρτάρι της και όποιος θέλει μπορεί να πάει να την δει!! Είναι προφανές ότι έγινε προσπάθεια να κρατηθεί η σύμβαση, μακριά από το φως της δημοσιότητας  και σε γνώση μόνο της Κυβέρνησης. Η διαφάνεια, σε αυτούς του δύσκολους καιρούς, είναι θέμα αρχής και αποτελεί προϋπόθεση για την εμπέδωση της Δημοκρατίας.
 

Η Υπουργός Παιδείας, δήλωνε όλο αυτό το διάστημα, σε κάθε κατεύθυνση, πως η Cisco, προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες της. Τελικά όμως, οι δήθεν δωρεάν υπηρεσίες, προς το ελληνικό δημόσιο, αποδείχτηκε ότι κοστίζουν 2.000.000 ευρώ! Η προσπάθεια της Υπουργού να εμφανίσει πως δήθεν υπήρχε δωρεάν προσφορά για ένα χρόνο και πως από τον Ιανουάριο του 2021 υπάρχει αντίτιμο, είναι αστεία. Όλοι κατανοούν πως υπήρχε εκ των προτέρων συμφωνία Υπουργείου Παιδείας και Cisco, να εμφανιστεί αρχικά ως δήθεν δωρεάν παραχώρηση αλλά στη συνέχεια να καταβληθεί αντίτιμο, από το Ελληνικό Δημόσιο γενικά, για τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Όλο αυτό θα ήταν ίσως αθώο, αν είχε δημοσιοποιηθεί και αν είχε δοθεί δυνατότητα και σε άλλες εταιρίες, να προτείνουν κάτι αντίστοιχο. Πλέον ο καθένας μπορεί να υποστηρίζει, πως θα υπήρχαν και άλλοι, οι οποίοι θα πρόσφεραν και μικρότερο αντίτιμο και καλύτερες υπηρεσίες, αλλά δεν τους δόθηκε η δυνατότητα.

Η παραχώρηση στη Cisco, της δυνατότητας, να έχει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και το δικαίωμα να πουλήσει τα δεδομένα αυτά σε τρίτους είναι απαράδεκτη ενέργεια. Οι δικαιολογίες του τύπου, «τα δεδομένα είναι αποπροσωποποιημένα, επομένως δεν υπάρχει πρόβλημα», είναι τραγικές, καθώς όλοι αντιλαμβάνονται πως μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ανάλυσης των ψηφιακών μεταδεδομένων, ενδιαφέρονται για τέτοιες πληροφορίες, καθώς μπορούν να αντιληφθούν, τάσεις και προτιμήσεις με βάση ηλικιακούς δείκτες, φύλο, μορφωτικό επίπεδο, δηλαδή το προφίλ του «πελάτη».
 

Οι πρόσφατες εξελίξεις με τη Διοίκηση του ΙΤΥΕ ΔΙΟΑΦΑΝΤΟΣ, την οποία οδήγησε σε παραίτηση, αφού 20 μήνες είχε στα «συρτάρια» του Υπουργικού της γραφείου τις προτάσεις εσωτερικής λειτουργίας  του Οργανισμού, περιγράφουν την απόφαση της κυρίας Κεραμέως να μην στηρίξει το μοναδικό δημόσιο οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, που προσφέρει υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς  και στους μαθητές αλλά να στηρίζεται στον ιδιωτικό τομέα. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το εκπαιδευτικό αποθετήριο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ, οι ασύγχρονες πλατφόρμες e-me, e-class,το Ψηφιακό Σχολείο, αποτελούν χρήσιμα εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα έπρεπε να είχαν υποστηριχθεί.

Ο εκπαιδευτικός κόσμος ακόμα περιμένει επίσης, τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο ΕΣΠΑ 2021-2027  για αναβάθμιση των υποδομών-τεχνολογικών, απολογισμό για τις δωρεές στον εξοπλισμό σχολείων και μαθητών,  και για ένα σοβαρό πρόγραμμα επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρεί πώς στα θέματα διαχείρισης του Δημοσίου, κρίνονται πολιτικές συμπεριφορές και καταδικάζονται αντιλήψεις της λογικής «ότι είναι νόμιμο ή νομιμοφανές είναι και ηθικό». Και η εκπαίδευση δια του παραδείγματος, οφείλει να ποιεί ήθος.

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.