Φίλιππος Λουκάς (νέοι που επιχειρούν): Η μεγαλύτερη πρόκληση της σύγχρονης επιχείρησης είναι η προσκόλληση στη συνήθεια.

Μας μιλάει για το twoxtravel, το κοινωνικό δίκτυο για ταξιδιώτες , σχεδιασμένο έτσι ώστε να φέρνει κοντά ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Ο Φίλιππος Λουκάς το τονίζει σε κάθε συνέντευξη του. Το twoxtravel δεν είναι site γνωριμιών! Αντιθέτως είναι μιας ελεύθερη διαδικτυακή πλατφόρμα για εύρεση κατάλληλων συνταξιδιωτών με κοινά ενδιαφέροντα με σκοπό να συναντιούνται και να ταξιδεύουν μαζί - για μια καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία αλλά και για μείωση του συνολικού κόστους. Για το twoxtravel, μίλησε στον Παναγιώτη Λουκά.

Ανήκω σ’ αυτή τη γενιά των επιχειρηματιών που βιώσαμε τις μεγάλες αλλαγές στη συμπεριφορά του κόσμου- από την εποχή του Facebook και μετά. Βλέποντας τη φιλοσοφία του “sharing” να γίνεται όλο και πιο ισχυρή, σε πολλές κουλτούρες, σκέφτηκα ότι μια πλατφόρμα για κοινές ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι κάτι που λείπει. Και έτσι ξεκίνησα το twoxtravel.com.

Το twoxtravel.com δεν έχει περιορισμούς, γεωγραφικούς, ηλικίας κλπ. Eίναι δωρεάν και απευθύνεται σε όλους όσους αγαπούν, απολαμβάνουν και ονειρεύονται τα ταξίδια. Σκοπός είναι άνθρωποι μόνοι τους, σαν ζευγάρι ή σαν group, με ή χωρίς παιδιά, και με κοινά ενδιαφέροντα να συναντιούνται και να ταξιδεύουν μαζί - για μια καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία αλλά και για μείωση του συνολικού κόστους. Δεν είναι website γνωριμιών και αυτό είναι κάτι που το υπογραμμίζουμε σε κάθε ευκαιρία. Είναι ένα κοινωνικό δίκτυο για ταξιδιώτες, σχεδιασμένο έτσι ώστε - μέσω της τεχνολογίας του machine learning- να φέρνει κοντά ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο. Βέβαια, κανένας δε μπορεί να αρνηθεί ότι μια κοινή εμπειρία μπορεί να δέσει τους ανθρώπους με διάφορους τρόπους.

 twoxtravel2.jpg

Δουλεύουμε όλοι πολύ προσηλωμένοι στο όραμά μας, που είναι να φτιάξουμε ένα παγκόσμιο κοινωνικό δίκτυο για ταξιδιώτες, με ελληνική υπογραφή. Οι στόχοι μας μετριούνται σε εγγραφές και ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν, και –κρίνοντας από τη μέχρι τώρα πορεία μας- είναι ρεαλιστική η ταχεία ανάπτυξη που έχουμε προβλέψει. Σκοπός του twoxtravel.com είναι να εμπεδωθεί στην κοινότητα των ταξιδιωτών αυτή η εναλλακτική, ώστε να δημιουργηθούν νέες φιλίες και ορίζοντες μέσα από κοινές εμπειρίες. Γι αυτό το motto μας είναι together, wonderful!

 

twoxtravel3.jpg

 
Το business model που ακολουθούμε είναι μοντέρνο- όπως επιβάλλεται όταν δουλεύει κανείς με διαδικτυακά, παγκόσμια projects. Επομένως, η γεωγραφική απόσταση δε παίζει κανένα ρόλο - αυτό που μετράει στην ομάδα μας είναι να μοιράζονται το όραμά μας, ώστε να μπορέσουν να το υλοποιήσουν. Η μεγάλη αλλαγή αφορά στην εξέλιξη της τεχνολογίας και τις υψηλές απαιτήσεις που έχουμε από το team των προγραμματιστών μας. Για παράδειγμα το machine learning που ανέφερα νωρίτερα - οι αλγόριθμοι που «μαθαίνουν» τη συμπεριφορά του χρήστη, ώστε να του προβάλλουν πιο σχετικά αποτελέσματα- είναι ένας νέος και δύσκολος τομέας και απαιτεί συστηματική δουλειά, από την πλευρά του προγραμματιστή, για να μείνει up to date.

Ας ξεκινήσω λέγοντας το εξής γενικά για την επιχειρηματικότητα: παγκοσμίως, τα στατιστικά επιβίωσης νέων επιχειρήσεων είναι αποκαρδιωτικά, κι αυτό συμβαίνει λόγω ελλιπούς στρατηγικού προγραμματισμού, βιαστικών ή λανθασμένων αποφάσεων κλπ. Αυτά μπορούν να συμβούν και στο καλύτερο οικονομικό περιβάλλον - όπως επίσης βέβαια και στο πιο δύσκολο. Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα είναι δύσκολο περιβάλλον για τις επιχειρήσεις, όμως έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: το πολύ καλό επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού. Αυτό που συχνά λέμε για τους Έλληνες επιστήμονες που φεύγουν στο εξωτερικό είναι γιατί έχουν τις ικανότητες να κάνουν επιτυχημένες καριέρες εκεί, ενόσω εδώ δεν υπάρχουν ευκαιρίες. Η δουλειά του κράτους είναι να δημιουργήσει και να προσφέρει ένα πλαίσιο, στο οποίο μπορούν να υπάρχουν αυτές οι ευκαιρίες. Για τον τρόπο με τον οποίον θα στηθεί αυτό το πλαίσιο δε μπορούσαν και δε μπορούν να συμφωνήσουν οι κυβερνήσεις αυτής της χώρας, περιπλέκοντας πολύ την ήδη δύσκολη πραγματικότητα. Εμείς επιλέξαμε να δώσουμε τις ευκαιρίες και σε καμία περίπτωση δε σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε.

Προσωπικά, ως επιχειρηματίας, θεωρώ ότι η μεγαλύτερη πρόκληση της σύγχρονης επιχείρησης είναι η προσκόλληση στη συνήθεια. Στο παλιό, στο ασφαλές. Οι απαιτήσεις αλλά και οι δυνατότητες της αγοράς έχουν αλλάξει ριζικά, μιλάμε για αλλαγή παραδείγματος, σε όλα τα επίπεδα. Και παρόλα αυτά, υπάρχουν ακόμη οργανισμοί που αμφισβητούν την αξία του ικανοποιημένου προσωπικού, της διαφοροποίησης ή του marketing. Σαφέστατα, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος στους περισσότερους τομείς, επομένως είμαστε αναγκασμένοι να παρακολουθούμε και να κατανοούμε σε βάθος τι είναι αυτό που θέλουν οι χρήστες- και να τους το δίνουμε στη βέλτιστη εκδοχή του, όσο δύσκολο κι αν είναι για την εταιρεία.

Το twoxtravel.com δεν είναι μια αυθόρμητη απόφαση που πάρθηκε βιαστικά ή επιπόλαια. Είναι μια ιδέα που εκκολάπτεται χρόνια στο μυαλό μου και πριν ξεκινήσω την υλοποίηση, είχε προηγηθεί σχεδιασμός πολύ αναλυτικός και σε βάθος. Όλο αυτό έγινε ακριβώς για να μην αναγκαστώ να μετανιώσω για πράγματα, για να έχω προβλέψει τις δυσκολίες και ρίσκα. Και ευτυχώς, μέχρι εδώ πάμε όπως σχεδιάσαμε. Σε 5 χρόνια, πιστεύω ότι το όραμά μας θα έχει υλοποιηθεί και θα έχουμε επιτύχει να παρουσιάσουμε στους ταξιδιώτες παγκοσμίως ένα κοινωνικό δίκτυο ειδικά γι αυτούς, με εφαλτήριο την Ελλάδα. Ξαναλέω, για όλους όσους δουλεύουμε στο twoxtravel.com το project αυτό είναι πρόκληση για να γίνουμε οι ίδιοι καλύτεροι, κι αυτό είναι η διαρκής μας παρακίνηση.

Οπωσδήποτε η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, όπως και υποβάλλει όλα τα συστήματα σε ένα τεστ αντοχής, επιβραβεύοντας αυτά που έχουν στηθεί σωστά και σε γερές βάσεις. Αν κάτι μας έμαθε η κρίση, είναι ότι η προχειρότητα και η έλλειψη γνώσεων οδηγούν –στην καλύτερη περίπτωση- σε προσωρινές επιτυχίες, όχι όμως σε ουσιαστικά και διατηρήσιμα πλεονεκτήματα. Το ίδιο ισχύει και στο επίπεδο της καριέρας: αυτοί που πραγματικά επενδύουν στον εαυτό τους, δε σταματούν να βελτιώνονται, να παίρνουν ρίσκα και να έχουν το μυαλό τους ανοιχτό, είναι αυτοί που –αργά ή γρήγορα- θα τα καταφέρουν. Η αγορά αυτή τη στιγμή δεν έχει χώρο για επαγγελματίες που δεν αγαπούν τη δουλειά τους, όπως ακριβώς δεν έχει και για επιχειρήσεις που δεν αγαπούν τους πελάτες τους.

http://twoxtravel.com

twoxtravel4.jpg