4 τρόποι να σιγουρευτείς αν η γυμναστική που κάνεις έχει αποτέλεσμα

Μη… χτυπιέσαι άδικα. Κρίμα είναι.

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Αναρωτιέσαι αν η γυμναστική που κάνεις, έχει αποτέλεσμα; Γιατί οκέι, όλοι θέλουμε να δούμε διαφορά στο σώμα μας και γρήγορα, αλλά μην περιμένεις να δεις αλλαγή, μέσα σε λίγες ημέρες. Η άσκηση θέλει τον χρόνο της, για να έχεις και τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Από την άλλη βέβαια, αν κάνεις αρκετό καιρό γυμναστική και δεν βλέπεις αποτελέσματα, είναι πολύ πιθανό κάτι να πηγαίνει στραβά. Και υπάρχουν πολλοί λόγοι που αυτό δεν συμβαίνει. Μπορεί να μην είσαι πιστός στο πρόγραμμα άσκησης που έχεις επιλέξει να κάνεις, μπορεί να μην κάνεις την σωστή γυμναστική για εσένα κτλ.

Αφού λύσεις αυτά τα δύο ερωτήματα, τότε είναι και η κατάλληλη στιγμή να αρχίσεις να κρατάς… σημειωματάριο! Για να είσαι βέβαιος ότι θα δεις σίγουρα αποτελέσματα από την γυμναστική σου (σε νορμάλ χρονικό πλαίσιο πάντα), πρέπει να ακολουθείς μερικά βήματα τα οποία μπορούν να επιβεβαιώσουν την εξέλιξη της ρουτίνας της γυμναστικής σου.

Δες παρακάτω ποια είναι αυτά.

#1. Κάνε τους στόχους σου ξεκάθαρους

Αποφάσισε για ποιον λόγο κάνεις γυμναστική. Είναι γιατί θέλεις να χάσεις βάρος, γιατί θέλεις να «χτίσεις σώμα», γιατί θέλεις να τρέξεις στον μαραθώνιο, γιατί θέλεις να γίνεις πιο υγιής; Θέσε ένα στόχο και μόνο τότε θα είναι ξεκάθαρο και το πρόγραμμα γυμναστικής που θέλεις να ακολουθήσεις, και τα αποτελέσματα που θα περιμένεις.

#2. Κράτα ημερολόγιο

Όχι δεν χρειάζεται να γράψεις τα συναισθήματά σου, ή σε ποιον μίλησες σήμερα, αλλά μπορείς να γράψεις τι γυμναστική έκανες. Αν σήμερα έκανες για π.χ 20 deadlifts και 3 εβδομάδες μετά 50, τότε μπορείς ανά πάσα στιγμή να ανατρέχεις στα παλαιότερα workouts σου και να βλέπεις την πορεία σου και πόσο έχεις εξελιχθεί! Βλέποντας πόσο έχεις βελτιωθεί, θα αντιμετωπίζεις το επόμενο workout με περισσότερη πυγμή.

#3. Φωτογραφικό άλμπουμ

Οκέι, δεν σου λέω να αρχίσεις να ποστάρεις fitness βίντεο και φωτογραφίες στο Instagram κάθε μέρα –εκτός αν σου αρέσει-, αλλά για προσωπική χρήση και μόνο είναι σημαντικό να έχεις visuals της πορείας σου και βασικά του σώματός σου! Βγάζοντας μια φωτογραφία από την 1η εβδομάδα που ξεκίνησες γυμναστική, την επόμενη, την μεθεπόμενη κ.ο.κ., θα μπορείς να βλέπεις πόσο έχει βελτιωθεί το σώμα σου (ακόμα και η στάση του σώματός σου). Αν από την άλλη δεν βλέπεις αισθητές διαφορές (και πάλι έχε στο νου σου, ότι δεν θα δεις αμέσως τρομερές αλλαγές), τότε μπορείς να αλλάξεις την γυμναστική που κάνεις –με την βοήθεια ενός έμπειρου γυμναστή πάντα- και να κάνεις την γυμναστική σου πιο έντονη.

#4. Είναι εκεί, ακόμη κι αν δεν το βλέπεις

Μήπως η ρουτίνα της γυμναστικής σου σε αφήνει κουρασμένο, πεινασμένο και γενικά λίγο… άκεφο; Χαλάρωσε. Μην πιέζεις τον εαυτό σου παραπάνω απ’ όσο πρέπει –σωματικά και ψυχολογικά! Κάνοντας μια έντονη γυμναστική για καιρό και δεν βλέπεις αλλαγές στο σώμα σου, είναι σαν να σου λέει ο οργανισμός σου ότι, ό,τι κάνεις αυτή την στιγμή δεν είναι για εσένα. Τι σημαίνει αυτό; Πρέπει να αλλάξεις την γυμναστική σου! Είναι σημαντικό να «ακούς» το σώμα σου και να το σέβεσαι. Επίσης, δώσε λίγο χρόνο στο σώμα σου! Μπορεί να νιώθεις την αλλαγή στο σώμα και την φυσική σου κατάσταση και να χρειάζεται λίγο χρόνο μέχρι να κάνει την «εμφάνισή» της. Αν τρέχεις για να προλάβεις το μετρό και δεν σου κόβεται πια η ανάσα, τότε είσαι οκέι…

--Remember: Το να ξεκινήσεις γυμναστική ή μια νέα γυμναστική μπορεί να μοιάζει ακατόρθωτο task, αλλά μην πιστέψεις ποτέ ότι δεν μπορείς να τα καταφέρεις. Αν ο διπλανός σου στο μετρό, ο κολλητός, ο συνάδελφος μπορεί, τότε μπορείς και εσύ. Μαζί με την γυμναστική να ξέρεις ότι δεν βελτιώνεται μόνο το σώμα και η φυσική σου κατάσταση, αλλά και η διάθεση και αυτοπεποίθησή σου!