Από τα memes και «hot-takes» μέχρι τις διαμάχες για μόδα ή τηνπολιτική, το «outcry» έγινε το πιο αποτελεσματικό κλικ
Στον κόσμο των social media, η οργή πουλάει και το 2025 αυτό φαίνεται πιο ξεκάθαρα από κάθε άλλη φορά. Το rage-bait marketing έχει αναδειχθεί στην πιο δημοφιλή στρατηγική για brands, influencers και content creators που θέλουν γρήγορο viral και engagement. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τα εξοργιστικά posts και ποιο είναι το πραγματικό κόστος όταν η οργή γίνεται εμπόρευμα;
Rage-bait: τι είναι & πώς λειτουργεί
Ο όρος rage‑bait (ή ragebaiting / ragebait marketing) περιγράφει περιεχόμενο σχεδιασμένο σκόπιμα ώστε να προκαλέσει θυμό, ενόχληση ή οργή με στόχο να πυροδοτήσει σχόλια, κοινοποιήσεις και πολλά views. Αντί για clickbait που παίζει με την περιέργεια μας, το ragebait παίζει με την παρόρμηση που λέει «δείξε μου ποιος φταίει», «δείτε πόσο απαίσιο είναι αυτό», «δείτε τι έκανε αυτός» και κάπως έτσι παράγει θυμό, διχασμό ή έντονη αντίδραση και εγγυάται engagement με σχόλιο, share, κάποια αντίδρασή που είναι πιο πιθανά να συμβούν από ένα απλό like. Αυτή η οργή δεν είναι τυχαία, οι αλγόριθμοι των κοινωνικών δικτύων από TikTok και Instagram μέχρι YouTube αναγνωρίζουν την ένταση ως δείκτη αξίας, τα πολλά σχόλια και οι κοινοποιήσεις μεταφράζονται σε περισσότερο κοινό.
Γιατί το 2025 το βλέπουμε παντού
Ο πολύς και έντονος ανταγωνισμός για προσοχή είναι το κλειδί σε έναν κόσμο γεμάτο feeds, stories και endless scroll με brands και creators που πρέπει να ξεχωρίσουν. Το ragebait προσφέρει άμεσα κλικ που συνοδεύονται από θυμό και αντιδράσεις,που επιφέρει εγγυήμενη διάδοση σε πιο πολύ κόσμο. Η οικονομία της προσοχής σε πλατφόρμες που μετρούν το engagement ως νόμισμα, η οργή ή η αντίδραση είναι πιο «τιμητική» από το απλό ενδιαφέρον. Όσο πιο έντονη η αντίδραση, τόσο πιο πιθανό να «προωθηθεί» το post και να έχουμε μία γρήγορη αύξηση σε reach & followers. Για πολλούς influencers ή μικρά brands, το ragebait είναι πιο εύκολος δρόμος προς τη «δόξα» ειδικά όταν δεν έχεις το budget ή το content για σοβαρή παραγωγή. Το 2025, αυτή η τακτική δεν είναι πια «γκρίζα ζώνη», είναι mainstream. Από τα fashion-brands μέχρι τα πολιτικά memes, από τις lifestyle pages μέχρι τα viral videos, το ragebait είναι παντού.

Τι πραγματικά «κερδίζουν» οι δημιουργοί
Το άμεσο traffic και το monetization, ο μεγάλος αριθμός σχολίων και κοινοποιήσεων συνεπάγεται μεγαλύτερη προβολή, περισσότερες διαφημίσεις, μεγαλύτερη προσοχή στον συγκεκριμένο λογαριασμό και γρήγορη αύξηση followers. Τα controversial posts μεταφράζονται σε δημοφιλία άρα και νέους followers ή subscribers που θέλουν να δουν «τι θα γίνει τώρα». Η δημιουργία αυτού το περιεχομένου έχει χαμηλό κόστος παραγωγής και δεν χρειάζονται καλοδουλεμένο περιεχόμενο, μια προκλητική δήλωση ή hot-take είναι αρκετά για να γίνει η δουλεια που θέλουμε.
Αλλά αυτό το «κλικ με θυμό» έχει κόστος και όχι μόνο για την ποιότητα του περιεχομένου, αλλά και για τους ανθρώπους. Η συνεχής έκθεση σε posts που προκαλούν θυμό ή φόβο μπορεί να οδηγήσει σε άγχος, τοξικότητα και ψηφιακή κούραση. Τα brands και οι creators που βασίζονται στο ragebait κινδυνεύουν να χάσουν την αξιοπιστία τους καθώς με τον χρόνο το κοινό κουράζεται ή αντιδρά στην χειραγώγηση που δέχεται. Αντί για συζήτηση ή γνώση, κυριαρχούν τα hot-takes, τα άσχημα σχόλια και η επιφανειακή εμπλοκή, πολύ συχνά χωρίς ουσία ή λύση για το θέμα.

Τι σημαίνει για μας τους χρήστες
Αν είσαι στο TikTok, Instagram ή YouTube και περνάς αρκετές ώρες στο scroll, είναι πιθανό να έχεις πέσει πολλές φορές σε ragebait περιεχόμενο ακόμα και χωρίς να το καταλάβεις. Το κόλπο είναι να θυμάσαι πιο έντονα αυτό που σε εξόργισε, αυτό που σε έκανε να αντιδράσεις και να αρχίσεις να ασχολείσαι. Όμως, κάθε like, κάθε comment, κάθε share είναι σαν να λέμε «ναι, δώσε μου κι άλλο». Και έτσι ενισχύουμε αυτό το τοξικό σύστημα.Αν θες, μπορείς να αρχίσεις να «εξοντώνεις» αυτό τον μηχανισμό με το να μην πριν σχολιάσεις, να μην κοινοποιήσεις, δηλαδή προτού πας να ταΐσεις το rage trend.
Δυστυχώς, τη χρόνια που φεύγει το rage δεν είναι μόνο συναίσθημα, είναι μάρκετινγκ, traffic και trend. Το rage‑bait marketing εξελίσσεται σε κυρίαρχη στρατηγική για creators, brands και όσους θέλουν να «χτυπήσουν» γρήγορα και δυνατά στο feed μας. Αλλά όσο εύκολος κι αν είναι αυτός ο δρόμος, η συνέπεια για την ποιότητα του διαδικτύου και για την ψυχική μας υγεία είναι πραγματική. Ίσως, λοιπόν ήρθε η ώρα να πούμε όχι στα θυμωμένα κλικ με και να αρχίσουμε να ζητάμε περιεχόμενο που δεν προκαλεί οργή, αλλά σκέψη και εξέλιξη.









