Και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες δισκογραφικές σχετικά με το τι θα γίνει με τα δικαιώματά τους.


Ένα AI εργαλείο για τη χρήση της φωνής δημοφιλών μουσικών φαίνεται πως ετοιμάζει το YouTube σύμφωνα με ρεπορτάζ του Billboard, το οποίο απ’ ό,τι φαίνεται σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούσαμε τη δημοφιλή πλατφόρμα αναπαραγωγής βίντεο. Και αυτή την περίοδο, το μέσο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες σχετικά με το τι θα γίνει με τα δικαιώματα των καλλιτεχνών.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, το YouTube ήλπιζε να παρουσιάσει σε «επίλεκτο γκρουπ δημιουργών» μια έκδοση του εργαλείου με μια μικρή επιλογή καλλιτεχνών κατά τη διάρκεια του Made On YouTube event τον Σεπτέμβριο. Όμως η συμφωνία σχετικά με το licensing με labels όπως η Universal Music Group, Sony Music Entertainment και Warner Music Group καθυστέρησε τα εν λόγω πλάνα.

Για το YouTube ήταν επίσης αρκετά μεγάλη πρόκληση το να βρεθούν καλλιτέχνες που θα επιθυμούσαν να χαρίσουν τις φωνές τους σε ένα AI tool, μιας που οι τρόποι χρήσης τους από άλλους δημιουργούς θα μπορούσαν δυνητικά να προκαλέσουν ζητήματα, όπως η χρήση τους για διάδοση κατακριτέων στίχων, πολιτικών μηνυμάτων κ.ο.κ..

Σύμφωνα και πάλι με το Billboard, οι δισκογραφικές αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο deal με το YouTube ως ένα απαραίτητο πλαίσιο που πρέπει να εφαρμοστεί για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, με τον τρόπο με τον οποίο θα εξασφαλίζεται ο διαμοιρασμός των κερδών να παραμένει ένα περίπλοκο task. Απορίες υπάρχουν ακόμα και σχετικά με το πώς θα ακριβώς θα εκπαιδευτεί το ΑΙ μοντέλο για την παραγωγή νέου περιεχομένου και για το αν οι καλλιτέχνες θα διατηρούν το δικαίωμα να «μπουν» ή να «βγουν» από αυτό. Το Content ID system του YouTube είναι ήδη σε θέση να ταυτοποιεί και να κερδοφορεί από copyrighted έργα σε user-generated βίντεο, το εν λόγω deal όμως θα πρέπει να ξεκαθαρίσει και το αν οι καλλιτέχνες θα πληρώνονται από τη μουσική τους που χρησιμοποιείται σε αυτό ή από το output που θα έχει προκύψει από το εργαλείο.

Παρά τους προαναφερθέντες δύσκολους παράγοντες, τα στελέχη των δισκογραφικών εταιρειών φαίνεται πως επενδύουν στην ιδέα της επίτευξης μιας συμφωνίας, μιας που αυτή θα είναι από την πλευρά τους μια σαφής δήλωση αποδοχής της προόδου της τεχνολογίας. Τους τελευταίους μήνες μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Warner Music, Robert Kyncl, αναγνώρισε ότι η βιομηχανία θα πρέπει να «αγκαλιάσει την τεχνολογία, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της UMG, Lucian Grainge, μοιράστηκε την πεποίθησή του ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει τις δυνατότητες να «ενισχύει την ανθρώπινη φαντασία και να εμπλουτίζει τη μουσική δημιουργικότητα με εκπληκτικούς νέους τρόπους».

Ετοιμαστείτε λοιπόν για σημαντικότατες αλλαγές στο μουσικό στερέωμα το επόμενο διάστημα και πείτε ίσως «αντίο» στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζαμε μέχρι σήμερα τη μουσική δημιουργία. Το αν αυτό θα είναι για καλό, μόνο ο χρόνος θα το δείξει!