Μήπως το multitasking σου ως φοιτητής/-τρια και εργαζόμενος/-η σου προκαλεί πνευματική κόπωση;

Ίσως η προσπάθειά σου να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα να είναι και ο λόγος για τον οποίο νιώθεις συνεχώς εξάντληση και έλλειψη δημιουργικότητας

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη



Ακροβατείς διαρκώς ανάμεσα σε όλο και αυξανόμενες υποχρεώσεις στη σχολή και τη δουλειά, κάνοντας ταυτόχρονα δεκάδες πράγματα; Τότε είμαστε σίγουροι ότι δεν είναι λίγες οι φορές που όχι μόνο νιώθεις έντονη σωματική κούραση όσο τρέχεις να προλάβεις, αλλά αυτή η κούραση επηρεάζει και το πνεύμα και τη δημιουργικότητά σου. Κι αυτό γιατί παρά τα όσα μπορεί να έχεις ακούσει σε πληθώρα από inspirational posts στα social media, το multitasking είναι στην πραγματικότητα μια πρακτική η οποία μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την καθημερινότητά μας, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τελικά καθιστά έναν άνθρωπο σε λιγότερο παραγωγικό ως προς αυτά που θέλει να φέρει εις πέρας.

Αν λοιπόν κι εσύ νιώθεις ότι το multitasking μπορεί με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς να σε εξαντλεί και να μειώνει τελικά την απόδοσή σου, να τι πρέπει να κάνεις ώστε να μειώσεις τις παρενέργειές του.

Κράτα πειθαρχία






Η πειθαρχία είναι ένας βασικός παράγοντας όταν καλείσαι να κάνεις πολλά πράγματα μαζί. Φρόντισε λοιπόν να τη διατηρείς, ξεφεύγοντας από καταστάσεις που μπορεί να σε εξαντλούν. Αν για παράδειγμα πρέπει να συμμετέχεις σε ένα προγραμματισμένο διαδικτυακό meeting με την ομάδα σου στη σχολή ή με συναδέλφους σου, ανακοίνωσε από πριν ότι θα είσαι διαθέσιμος/-η για 45 λεπτά. Αυτό θα αναγκάσει τους συμμετέχοντες να αποφύγουν τις χρονοτριβές και το άχρηστο small talk, συντομεύοντας τελικά αυτό που πρέπει να κάνετε και πετυχαίνοντάς το εντός ενός συγκεκριμένου χρόνου που δεν θα σε εξαντλήσει ψυχικά και σωματικά. Επιπλέον, φρόντισε να ορίζεις βιώσιμα deadlines στον εαυτό σου κατά τη διάρκεια των ωρών που δουλεύεις, που θα σε βοηθήσουν να αποδίδεις όπως πρέπει και να μην συσσωρεύεται πολλή δουλειά στο τέλος της ημέρας.

Μην είσαι πάντα διαθέσιμος/-η στα mail

Το να απαντάς άμεσα κάθε φορά που λαμβάνεις ένα mail μπορεί να σου προκαλέσει υπέρμετρο άγχος, ενώ αποβάλεις ταυτόχρονα και τη συγκέντρωση που μπορεί να έχεις κάνοντας εκείνη τη στιγμή κάτι άλλο. Σταμάτα λοιπόν να είσαι διαρκώς διαθέσιμος/-η στο mail, ορίζοντες συγκεκριμένες στιγμές μέσα στην ημέρα που θα απαντάς σε όσα λαμβάνεις. Εξαιρούνται φυσικά οι έκτακτες περιστάσεις, όπου μπορείς να ξεκαθαρίσεις ότι είσαι διαθέσιμος/-η στο τηλέφωνο.

Κάνε διαλείμματα


Καλό το multitasking, αλλά όταν δεν συνοδεύεται από τα απαραίτητα διαλείμματα μπορεί να μετατραπεί γρήγορα σε burnout. Και δεν εννοούμε μόνο διαλείμματα ανά μία ώρα δουλειάς, αλλά και σε άδειες για διακοπές που σε ξεκουράζουν ουσιαστικά και σε βοηθούν να επιστρέφεις με ολοκαίνουριες ιδέες και διάθεση για δουλειά.

Ξεκίνα από το πιο δύσκολο

Ο χρυσός κανόνας του multitasking δεν είναι άλλος από το να ξεκινάς τη μέρα σου με την πιο δύσκολη υποχρέωσή σου. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο, θα την φέρεις εις πέρας όσο το μυαλό σου βρίσκεται ακόμα στο ανώτατο επίπεδο εγρήγορσης, ενώ θα αισθανθείς και μεγάλη ανακούφιση όταν τελειώνοντας με αυτήν, θα έχεις να κάνεις συγκριτικά πολύ πιο εύκολα πράγματα.

Άλλαζε περιβάλλον δουλειάς

Η συχνή αλλαγή στο περιβάλλον εργασίας σου βοηθά να κρατάς τη δημιουργικότητά σου ζωντανή και να μην νιώθεις ότι σε ρουφά η δουλειά.

Κράτα τα Σαββατοκύριακα για τον εαυτό σου

Το multitasking είναι εφικτό μόνο όταν κρατάμε τα Σαββατοκύριακά μας ελεύθερα από δουλειές και υποχρεώσεις, δίνοντας στον εαυτό μας την ευκαιρία να ξεκουράζεται σωματικά και πνευματικά. Μην το ξεχνάς ποτέ.