Τι είναι αυτό που σε κάνει να αναβάλεις συνεχώς διάβασμα και υποχρεώσεις και πώς θα ξεπεράσεις την αναβλητικότητά σου μια και καλή;


Σου έχει τύχει ποτέ να ξεκινήσεις διάβασμα για εκείνη την εργασία που πρέπει να παραδόσεις… χθες και ξαφνικά να σταματάς για να τσεκάρεις Instagram και TikTok για κανένα δίωρο; Για πολλούς η αναβλητικότητα είναι μια μυστηριώδης δύναμη που τους εμποδίζει να ολοκληρώσουν διάβασμα και σημαντικές υποχρεώσεις, διογκώνοντας τελικά το άγχος εκπλήρωσής τους. 

Οι περισσότεροι ψυχολόγοι βλέπουν την αναβλητικότητα σαν «συμπεριφορά αποφυγής», έναν λανθασμένο δηλαδή μηχανισμό αντιμετώπισης, στον οποίο και υποκύπτουμε κάποιοι άνθρωποι για να νιώσουμε καλά. Η αναβλητικότητα συνήθως παρατηρείται όταν έχουμε να κάνουμε κάτι πολύ σημαντικό που μας φοβίζει ή μας αγχώνει, καταλήγοντας τελικά στο να χρονοτριβούμε και να τρέχουμε στο τέλος πανικόβλητοι ώστε να το φέρουμε εις πέρας.

Η αναβλητικότητα όμως είναι μια κατάσταση από την οποία μπορούμε να ξεφύγουμε, ακολουθώντας τρία βοηθητικά tips που αλλάζουν όλο το παιχνίδι.

Διάβασε παρακάτω ποια είναι αυτά:

Συγχώρεσε τον εαυτό σου

Την προηγούμενη φορά δεν πήγες πολύ καλά σε αυτό που είχες να φέρεις εις πέρας εξαιτίας της αναβλητικότητάς σου. Αντί ωστόσο να αυτομαστιγώνεσαι για την ατυχή κατάληξη, συγχώρεσε τον εαυτό σου και προχώρα παρακάτω. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι φοιτητές που ανέφεραν πως συγχώρεσαν τους εαυτούς τους για την αναβλητικότητα στο διάβασμα για την εξεταστική, κατάφεραν τελικά να είναι πιο επιμελείς στο επόμενο εξάμηνο.

Σπάσε μια μεγαλύτερη δουλειά σε μικρότερες εργασίες

Οι άνθρωποι που χρονοτριβούν είναι εξαιρετικοί οραματιστές, αλλά δεν οργανώνουν τη δουλειά τους σωστά. Το να σπας όσα έχεις να κάνεις σε μικρότερα μέρη σε βοηθά, μιας που με κάθε μικρή ολοκλήρωση του task σου θα νιώθεις μια ανακούφιση που θα σε βοηθά μέχρι να τελειώσεις πράγματι όλα όσα έχεις να κάνεις.

Απόβαλε την αντίληψη ότι η διάθεσή σου θα πρέπει να είναι καλή για να δουλέψεις

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουμε ενδόμυχα πως η συναισθηματική μας κατάσταση θα πρέπει να είναι καλή ώστε να γίνει η δουλειά, με αποτέλεσμα όταν βρισκόμαστε σε μια περίοδο που είμαστε λίγο down, να μην μπορούμε καθόλου να εργαστούμε. Κι όμως, ο διαχωρισμός των δύο βοηθά τελικά στο να ολοκληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας εγκαίρως, αφήνοντας μάλιστα στον εαυτό μας περισσότερο χρόνο για σκέψη και περισυλλογή ώστε να λύσει και άλλα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίζει στην καθημερινότητα.