6 τρόποι να cool-άρεις αν σε έχει καταβάλει το άγχος του πρώτου έτους του Πανεπιστημίου

Το πρώτο έτος της σχολής μπορεί να σου δημιουργεί άγχος και stress και εμείς έχουμε τα απαραίτητα tips ώστε να χαλαρώσεις και να απολαύσεις από την αρχή τα ξέγνοιαστα χρόνια που έρχονται

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη

Τα μαθήματα του πρώτου έτους στη σχολή έχουν ήδη ξεκινήσει και είναι πολύ πιθανό να σε έχει καταβάλει το άγχος επίδοσης στο νέο σου περιβάλλον, όπως και το άγχος μπροστά στο να γνωρίσεις τους συμφοιτητές και τις συμφοιτήτριές σου. Και είναι φυσιολογικό αν σκεφτείς ότι έχεις αφήσει πίσω το σχολείο το οποίο και είχες μπόλικο χρόνο για να συνηθίσεις, όπως και μια επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα ετών με τα ίδια άτομα. Μην αγχώνεσαι όμως γιατί σου έχουμε τα καλύτερα tips ώστε να χαλαρώσεις και να απολαύσεις από την αρχή τα ξέγνοιαστα χρόνια που έρχονται.

Επικοινώνησε με τους νέους συμφοιτητές σου

Μπορεί καμιά φορά να ακούγεται δύσκολο, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Τις πρώτες μέρες μετά τα μαθήματα, πρότεινε έναν καφέ στα παιδιά που κάθεστε μαζί στα έδρανα του πανεπιστημίου και γίνεται φίλοι στα κοινωνικά δίκτυα όπου θα ανταλλάζετε συνεχώς πληροφορίες για τη σχολή. Θα δεις ότι όλοι είναι στην ίδια θέση με εσένα και λαχταρούν να επικοινωνήσετε. Πολύ γρήγορα, η επαφή μαζί τους θα σε ανακουφίσει και θα έχεις κάνει σίγουρα τις καλύτερες πιθανές παρέες.

Διοχέτευσε το άγχος σου σε κάτι δημιουργικό

Όταν νιώθεις ότι σε καταβάλει, διοχέτευσε το άγχος σου σε κάτι δημιουργικό όπως μια τέχνη, η γυμναστική, ακόμη και το λιγοστό (μέχρι στιγμής) διάβασμα για την ίδια τη σχολή. Αμέσως θα δεις ότι η παραγωγικότητα που προκύπτει μέσω αυτού, είναι ταυτόχρονα και η ανακούφισή σου από αυτό.

Κάνε ένα πλάνο δράσης για το πρώτο διάστημα

Τί είναι αυτό που σε αγχώνει; Κατάγραψέ το και φτιάξε ένα πλάνο δράσης για το πρώτο διάστημα στη σχολή, όπου θα επιχειρείς να κάνεις όσα σου φαίνονται βουνό, όπως το να ρωτήσεις έναν καθηγητή για μια απορία επί του μαθήματος ή να πιάσεις την κουβέντα με εκείνη την παρέα που φαίνεται να έχει ήδη διαμορφωθεί και σου φαίνεται φουλ ενδιαφέρουσα. Όσο περνάει ο καιρός, σβήνε από το πλάνο σου όλα όσα έχεις κατορθώσει να κάνεις, χωρίς να πιεστείς ως προς το χρόνο επίτευξης του στόχου σου. Θα δεις ότι θα τα καταφέρεις όλα σταδιακά και το άγχος θα εξαφανιστεί.

Φρόντισε την υγεία σου

Το άγχος είναι ιδιαίτερα ύπουλο και μπορεί πολλές φορές να μας καταβάλει σε βαθμό που δεν περιμένουμε. Φρόντισε την υγεία σου ξεκινώντας από τον ύπνο και τη διατροφή σου και προσπάθησε να γυμνάζεσαι έστω και μία φορά την εβδομάδα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες παίζουν ρόλο στη διαχείριση του άγχους σου, το οποίο με βεβαιότητα θα περιοριστεί όσο περισσότερο προσέχεις. Αν αισθανθείς ωστόσο ότι αυτό πολλές φορές σε καταβάλει σε ανυπόφορο βαθμό, δεν υπάρχει καμία απολύτως ντροπή στο να συμβουλευθείς έναν ειδικό.

Μπες ξανά σε school mode

Αυτό που μπορεί να σε αγχώνει είναι το γεγονός ότι έχεις χάσει τη σχολική σου ρουτίνα και τρόπο ζωής. Κανένα πρόβλημα, μιας που ακριβώς έτσι μπορείς να αντιμετωπίσεις και τη σχολή σου. Άλλωστε το πρωινό ξύπνημα και το διάβασμα είναι εκεί, όπως μπορεί να είναι εκεί και το μεσημεριανό καφεδάκι μετά τα μαθήματα, που βοηθά στη γενικότερη αποσυμπίεση από το stress.

Πήγαινε στα μαθήματα και στα δρώμενα της σχολής σου

Από τα καθημερινά σου μαθήματα και εργαστήρια, στα πολιτιστικά και πολιτικά δρώμενα της σχολής σου και τα πάρτι, φρόντισε να πηγαίνεις σε όλα. Η καθημερινή επαφή με το χώρο και τη ζωή στο πανεπιστήμιο θα σε βοηθήσει να αισθανθείς γρήγορα οργανικό κομμάτι του, αποβάλλοντας άμεσα κάθε άγχος που μπορεί να έχεις σχετικά με την επίδοσή σου και τη θέση του σε αυτό.