6 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνεις όσο μελετάς για τη σχολή

Η εξεταστική του Σεπτεμβρίου έχει ξεκινήσει για τα καλά και για να πετύχεις τους στόχους σου φρόντισε να αποφύγεις αυτές τις κακές συνήθειες

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη

Έχεις σίγουρα διαβάσει μπόλικες λίστες με συμβουλές για πιο αποδοτικό διάβασμα, κόλπα για γρηγορότερη απομνημόνευση και ένα σωρό άλλα πράγματα που θα σε βοηθήσουν να διαπρέψεις στην εξεταστική σου και γενικότερα στο πανεπιστήμιο. Αυτό που δεν σου έχει πει κανείς όμως είναι τι ΔΕΝ πρέπει να κάνεις όσο μελετάς τα μαθήματά σου, και το Platform έχει φυσικά για σένα τη λίστα με τα μεγαλύτερα don’ ts που πρέπει να αποφύγεις.

Άσε κάτω το highlighter

Το να υπογραμμίζεις τα πιο βασικά σημεία της ύλης είναι όμορφο, σε κάνει να νομίζεις ότι μελετάς σε βάθος, όμως στην πραγματικότητα δεν λειτουργεί τόσο καλά για το διάβασμά σου. Κι αυτό γιατί παρότι βοηθά στη συγκέντρωσή σου, η κατανόηση και η απομνημόνευση όσων διαβάζεις στην πραγματικότητα διακόπτεται από την κίνηση του χεριού η οποία λειτουργεί εκείνη τη στιγμή για τον εγκέφαλο σαν τα παράσιτα της τηλεόρασης. Η υπογράμμιση πρέπει να γίνεται κανονικά μετά τη δεύτερη ή και την τρίτη ανάγνωση του κειμένου, όταν και θα είσαι σε πλήρη θέση να υπογραμμίσεις τα κυριότερα σημεία αυτού και ένα έξυπνο τιπ είναι να χρησιμοποιείς διαφορετικά χρώματα για διαφορετικές κατηγορίες πληροφοριών που πρέπει να μάθεις απ΄ έξω.

Μην διαβάζεις ξανά και ξανά

Το να διαβάζεις το ίδιο κείμενο ξανά και ξανά στο σύνολό του δεν βοηθά σε καμία περίπτωση να αποστηθίσεις όσα χρειάζεσαι και αυτό που καταφέρνεις είναι να κουράζεσαι άσκοπα. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να διαβάσεις με προσοχή μία φορά και έπειτα να κρατήσεις σημειώσεις ή να υπογραμμίσεις τα κυριότερα μέρη όπως προαναφέραμε. Μόνο αν κάνεις ένα practice test και αποτύχεις παταγωδώς ενδέχεται να χρειαστεί να ξαναδιαβάσεις ένα κείμενο στο σύνολό του, πράγμα που δύσκολα όμως θα συμβεί αν το διάβασμά σου γίνεται με σύστημα και σοβαρότητα.

Χρησιμοποίησε το κρεβάτι σου μόνο για ύπνο

Το να διαβάζεις ξαπλωμένος στο κρεβάτι μπορεί να ακούγεται ιδιαίτερα βολικό, όμως ο εγκέφαλός σου με το που κάτσεις σε αυτό μπαίνει αυτομάτως σε sleep mode με αποτέλεσμα να δυσκολεύεσαι πολύ στη συγκέντρωση ή να αποδίδεις πολύ λιγότερο σε σχέση με όταν διαβάζεις στο γραφείο σου ή στη βιβλιοθήκη της σχολής σου.

Κλείσε τη μουσική

Το να διαβάζεις με μουσική σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι συγκεντρώνεσαι περισσότερο όντας πιο χαλαρός, στην πραγματικότητα όμως δυσκολεύει τα πράγματα όταν πρέπει να αποστηθίσεις μεγάλο όγκο πληροφοριών ή να καταλάβεις σύνθετα κείμενα. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να ακούς μουσική πριν το διάβασμά σου, ώστε να καταφέρεις να χαλαρώσεις και να ξεκινήσεις μετά το study session σου με τις καλύτερες πιθανές συνθήκες.

Ξέχνα το multitasking

Το να διαβάζεις έχοντας την τηλεόραση ανοιχτή, περιμένοντας ένα μήνυμα στο messenger ή αναμένοντας να τελειώσει το πλυντήριο που πρέπει να απλώσεις είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις για το διάβασμά σου, αφού ο εγκέφαλός σου στην πραγματικότητα δεν συγκεντρώνεται ποτέ στην ανάγνωση και την αποστήθιση, αλλά βρίσκεται σε μια διαρκή κινητικότητα που μόνο κακό μπορεί να σου κάνει. Φρόντισε όταν λες πως θα κάτσεις για διάβασμα να κάνεις αποκλειστικά αυτό, χωρίς να διασπάται η προσοχή σου από οτιδήποτε, και θα δεις πόσο περισσότερο θα αποδίδεις, στον μισό χρόνο από όσο πριν.

Οι μαραθώνιοι είναι για το Netflix, όχι για διάβασμα

Το να επιδίδεσαι σε μαραθώνιους διαβάσματος μπορεί στο μυαλό σου να σημαίνει πόσο συνεπής και καλός φοιτητής είσαι, αυτό που καταφέρνεις ωστόσο είναι μια τρύπα στο νερό. Το αποδοτικό διάβασμα είναι αυτό στο οποίο όχι απλά κάνεις διαλείμματα για να ξεκουράζεις το μυαλό και τα μάτια σου, αλλά αυτό που έχει συγκεκριμένη διάρκεια που δεν ξεπερνά τις 5-6 ώρες. Αυτές οι ώρες, μάλιστα, πρέπει απαραίτητα να είναι πρωινές, μεσημεριανές ή απογευματινές και να ξεκουράζεσαι ή να διασκεδάζεις το βράδυ, ως αποσυμπίεση της έντασης του διαβάσματος τις προηγούμενες ώρες.