8 tips που κάθε νέος φοιτητής χρειάζεται για να μάθει να μαγειρεύει

Είσαι άραγε έτοιμος να ανακαλύψεις και τον κόσμο της μαγειρικής μαζί με το Πανεπιστήμιο;

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη

Το γεγονός ότι πλέον θα είσαι φοιτητής ή φοιτήτρια στην όμορφη Θεσσαλονίκη σου έχει φτιάξει για τα καλά τη διάθεση και δεν μπορείς να περιμένεις μέχρι να ξεκινήσει η νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Όμως στο πίσω μέρος του μυαλού σου υπάρχει ένα μικρό άγχος: άραγε θα έχει το φαγητό της λέσχης την ίδια γεύση με το σπιτικό φαγάκι της μαμάς σου; Πόσα κιλά μπορεί να βάλει κάποιος αν τρώει σουβλάκια 4 φορές την εβδομάδα; Μπορεί να σου στείλει η οικογένειά σου ταπεράκια κάθε εβδομάδα; Για να πάψουν να σε απασχολούν αυτά τα ζητήματα υπάρχει μια λύση: να μάθεις να μαγειρεύεις μόνος/-η σου. Και το Platform σου έχει όλα τα απαραίτητα tips.

  1. Προσπάθησε να μάθεις να εκτελείς άριστα μια σειρά από συνταγές στις οποίες θα μπορείς να βασίζεσαι ανά πάσα στιγμή: ζυμαρικά με κόκκινη σάλτσα, σπαγγέτι bolognese, chilli con carne, κοτόπουλο με curry, ένα απλό stir-fry κοκ. Με το να ξέρεις μερικές συνταγές προτού φύγεις για το Πανεπιστήμιο στην επαρχιακή πόλη όπου σπουδάζεις θα αποκτήσεις την απαραίτητη αυτοπεποίθηση ώστε να ξεκινήσεις σιγά σιγά να πειραματίζεσαι και με άλλες γεύσεις και υλικά.
  2. Μαγείρεψε έξτρα ποσότητες φαγητού και αποθήκευσέ το σε τάπερ στο ψυγείο ή και στην κατάψυξη ώστε να γλιτώσεις χρόνο από τη μαγειρική μέσα στην εβδομάδα, αλλά και για να έχεις ανά πάσα στιγμή φαγητό στη διάθεσή σου αν προκύψει κάτι έκτακτο. Μπορείς να πάρεις και το ταπεράκι σου στη σχολή, γλιτώνοντας χρήματα αλλά και τρώγοντας πρωτίστως πιο υγιεινά.
  3. Προμηθεύσου με μπαχαρικά και βότανα, όπως νιφάδες τσίλι, πάπρικα, κύμινο, σκόρδο σε σκόνη, κουρκουμάς, βασιλικός, άνηθος, σχοινόπρασο και άλλα, ώστε να δώσεις γεύση στις συνταγές σου φτηνά και υγιεινά.
  4. Επένδυσε σε ένα καλό γουόκ και ένα τηγάνι και αγόρασε μερικά σκεύη που κρίνεις ότι θα χρησιμοποιείς συχνά, όπως έναν αποφλοιωτή για σκόρδο ή έναν αναδευτήρα από σύρμα. Θα διαθέσεις κάποια χρήματα, αλλά σίγουρα θα βοηθηθείς στις παρασκευές σου, έχοντας τη δυνατότητα να δοκιμάσεις και περισσότερες συνταγές.
  5. Αναζήτησε έμπνευση! Ρίξε μια ματιά στο διαδίκτυο σε μερικές από τις εκατομμύρια ιστοσελίδες μαγειρικής εκεί έξω, χάζεψε λογαριασμούς μαγειρικής στα social media και, γιατί όχι, ρώτα τους γονείς και τους φίλους σου για ιδέες για συνταγές. Όταν μαγειρεύεις κάτι νόστιμο θα το δεις άλλωστε σαν διασκεδαστική ενασχόληση και ευχάριστο διάλειμμα από το διάβασμά σου.
  6. Προσπάθησε να εκτελείς συνταγές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και να διατηρείς την ισορροπία σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και ωφέλιμα λιπαρά, όπως τα Ω3 από τα ψάρια. Αν δυσκολεύεσαι στην κατανάλωση λαχανικών, φρόντισε να γεμίζεις τις συνταγές σου για ζυμαρικά ή για curries με σπανάκι ή και αρακά που μπορείς να βρεις και κατεψυγμένα και περιέχουν σίδηρο, πληθώρα βιταμινών και πρωτεΐνες.
  7. Απόφυγε τα συσκευασμένα τρόφιμα όπως τις σάλτσες ζυμαρικών που είναι γεμάτες από ζάχαρη και αλάτι και φτιάξε τα δικά σου. Για μια απλή και γευστική σάλτσα μπορείς να χρησιμοποιήσεις λίγες ψιλοκομμένες ντομάτες, ένα κρεμμύδι, μια σκελίδα σκόρδο και μερικά αποξηραμένα βότανα.
  8. Γλίτωσε χρόνο και χρήμα αποφεύγοντας προβρασμένες τροφές όπως το ρύζι και μαγείρεψέ το μόνος σου σε μεγάλες ποσότητες ώστε να το προσθέτεις ως γαρνιτούρα με οποιοδήποτε κρεατικό, ψάρι ή λαχανικά. Το ίδιο μπορείς να κάνεις με το εξίσου γευστικό κουσκούς.