Με αφορμή ένα «λάθος» σε τιμή φανέλας ποδοσφαιρικής ομάδας, ο Παναγιώτης μάς γράφει για την ελληνική εμπειρία σε αντίστοιχες περιπτώσεις.


Πριν από λίγες μέρες διάβασα αυτό: «Ένα λάθος στην τιμή της online πώλησης της φανέλας της, κόστισε στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ ένα σεβαστό ποσό σε απίστευτα σύντομο διάστημα. Κανονικά η καινούργια φανέλα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ πωλείται επισήμως στο διαδίκτυο με 70 ευρώ η απλή και 116 ευρώ η κομπλέ. Ωστόσο, για μισή περίπου ώρα και έπειτα από κάποιο λάθος, εμφανίστηκε αντίστοιχα ως τιμή πώλησης τα 28 και τα 46 ευρώ αντίστοιχα. Σε αυτό το διάστημα 4.000 τυχεροί πρόλαβαν και αγόρασαν πάμφθηνα, εκμεταλλευόμενοι αυτό το δώρο, το οποίο υπολογίζεται ότι κόστισε 250.000 ευρώ στους Κόκκινους Διαβόλους».


Παρακολουθώ ένα forum εδώ και πολύ καιρό. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι χρήστες «ανακαλύπτουν» μια προσφορά σε είδη τεχνολογίας που είναι σε εξευτελιστική τιμή. Συνήθως αυτές οι προσφορές βγαίνουν Σάββατο βράδυ προς Κυριακή πρωί ή στην αλλαγή του μήνα. Αυτό γίνεται τόσο σε «μεγάλα» μαγαζιά όσο και σε «μικρότερα». Ο κλασικός «Ελληνάρας» που βλέπει την προσφορά «αγοράζει» και πολλές ποσότητες. Όταν για παράδειγμα η τιμή είναι 3 € ενώ κάνει 30 € «αγοράζει» 10 τεμάχια. Κατά 99%, μετά από 2 μέρες, έρχεται ένα τυποποιημένο mail που αναφέρει ότι είχε γίνει κάποιο λάθος στην τιμολόγηση και φυσικά η παραγγελία ακυρώνεται.

 

Την πρώτη φορά που το είδα, σκέφτηκα ότι ναι, ένα λάθος μπορεί να έγινε. Όμως είναι κάτι που συμβαίνει συχνά. Στην καλύτερη περίπτωση μπορεί οι 10 πρώτοι που να παράγγειλαν την προσφορά να την παρέλαβαν και σε αυτή την τιμή, αλλά, όπως είπαμε, συνήθως μετά από 2 μέρες έρχεται το mail για τα περαιτέρω.
Αρκετοί χρήστες διαμαρτύρονται και αρκετοί λένε, δεν ξέρω εάν το κάνουν βέβαια, ότι θα απευθυνθούν στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή με σκοπό να βρουν το δίκαιό τους. Και πάλι όμως εκεί οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες και δεν ξέρω τι αποτέλεσμα θα έχουν.

 

Το θέμα είναι τι κερδίζουν τα μαγαζιά από τέτοιες ενέργειες. Ειδικά τώρα που υπάρχουν forums/facebook κτλ και αμέσως όλα μαθαίνονται. Τα μαγαζιά κερδίζουν ορισμένα mail και στοιχεία των «αγοραστών» για δικιά τους μελλοντική χρήση. Επίσης το όνομα του μαγαζιού ανεβαίνει σε σειρά σε μηχανές αναζήτησης. Όμως η αρνητική διαφήμιση δεν τους νοιάζει; Έχουν μείνει ακόμα στο ρητό «ας μιλάνε για εσένα ακόμα και για κακό λόγο»; Αυτό ήταν κάτι που ίσχυε παλιότερα. Τώρα με τον κόσμο να είναι περισσότερο υποψιασμένο/πληροφορημένο δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει.

Για την ιστορία δεν έμαθα την συνέχεια με τις φανέλες της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Εάν μάθω ότι και εκεί στάλθηκε ένα mail του τύπου «ξέρετε λάθος» θα παραξενευτώ πάρα πολύ!