Πιθανό το σενάριο διεξαγωγής των Πανελλαδικών τον Ιούλιο!

Όσα είπε η υπ.Παιδείας Ν.Κεραμέως στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ

Κείμενο: Κατερίνα Ανδρομιδά

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως,παρευρέθηκε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ και μίλησε για όλα τα πιθανά σενάρια  σχετικά με το χρόνο διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Όπως τόνισε η ίδια, πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις να πραγματοποιηθούν όσο το δυνατόν πιο κοντά στη σταθερή ημερομηνία έναρξης. Πιθανολογείται πως θα διεξαχθούν μέσα στον Ιούλιο όπως δήλωσε η ίδια, τονίζοντας πως βασικός στόχος είναι να γίνουν οι μικρότερες δυανατές αλλαγές στο υπάρχον χρονοδιάγραμμα.

Διευκρίνισε,ωστόσο, πως οι ενέργειες του υπουργείου θα διαμορφωθούν με βάση τα δεδομένα από την επιδημία και τις εισηγήσεις των ειδικών.

Για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών, η Νίκη Κεραμέως επανέλαβε πως προκρίνονται μέχρι στιγμής τρεις λύσεις:

1) Παράταση σχολικού έτους

2) Μείωση ύλης

3) Μετακύλιση έναρξης πανελλαδικών

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Επαφές Κεραμέως με τους τομεάρχες των κομμάτων

Γύρο επαφών με τους τομεάρχες Παιδείας όλων των κομμάτων θα έχει η Νίκη Κεραμέως προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την πορεία υλοποίησης της πρωτοβουλίας. 

Η υπουργός εξήγησε πως η εξ αποστάσεως διδασκαλία βασίζεται σε δύο άξονες:

α) Η σύγχρονη εκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα σε κάθε καθηγητή να διατηρεί μια ψηφιακή τάξη, έχοντας πλήρη αλληλεπίδραση με τους μαθητές, οι οποίοι μπορούν να θέτουν ερωτήσεις στον εκπαιδευτικό. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία εφαρμόζεται ήδη σε όλα τα Λύκεια, ενώ προχωράει η εφαρμογή της σε γυμνάσια και δημοτικά σχολεία.

Για την προετοιμασία της διδασκαλίας, εξηγεί η υπουργός γίνονται επιμορφωτικά σεμινάρια για διευθυντές. Μάλιστα, η υπουργός τόνισε πως η ανταπόκριση ξεπερνάει τις προσδοκίες του υπουργείου, καθώς συμμετέχουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί από όσους προσκαλεί το υπουργείο σε τηλεδιασκέψεις. «Η πληρότητα κυμαίνεται από το 100% έως το 130%», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός.

Για την εφαρμογή του προγράμματος έχει γίνει καταγραφή της προσβασιμότητας  στο διαδίκτυο και για τις ελάχιστες περιπτώσεις οικογενειών που δεν έχει πρόσβαση, δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης με τηλέφωνο, με αστική χρέωση.

β)  η ασύγχρονη εκπαίδευση στηρίζεται σε μια τεράστια βάση δεδομένων για κάθε τάξη. Έγγραφα και παρουσιάσεις διατίθενται με ελεύθερη πρόσβαση σε πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, με τον κάθε μαθητή να κάνει χρήση όποτε θέλει.

Η υπουργός διευκρίνισε ότι είναι υποχρεωτική η συμμετοχή και στη σύγχρονη και στην ασύγχρονη εκπαίδευση. Για την αντιμετώπιση προβλημάτων και την παροχή βοήθειας προς εκπαιδευτικούς λειτουργεί Κέντρο Υποστήριξης του υπουργείου Παιδείας. Για τη διευκόλυνση των μαθητών και των εκπαιδευτικών έχει υπάρξει μέριμνα ώστε οι πλατφόρμες να είναι απλές στη χρήση τους, ενώ για την ασύγχρονη δεν απαιτείται καν σύνδεση με λογαριασμό.

Για τις ιδιαίτερες ανάγκες οικογενειών με παιδιά σε διαφορετικές τάξεις, υπήρξε μέριμνα από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ώστε οι ώρες διδασκαλίας να βρίσκονται σε διαφορετικές χρονικές ζώνες.

Η υπουργός εξήγησε πως η κατάρτιση του προγράμματος διδασκαλίας αποτελεί ευθύνη του διευθυντή, ενώ ο κάθε καθηγητής αποκτά πρόσβαση με σύνδεσμο της ψηφιακής τάξης. Στη συνέχεια, ο καθηγητής αποστέλλει τους κωδικούς στους μαθητές, ώστε να συνδεθούν.

Σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας έχει παραχωρήσει δύο πλατφόρμες εξ αποστάσεως διδασκαλίας και οι παραδόσεις συνεχίζονται κανονικά. «Το εξάμηνο δεν πρόκειται να χαθεί». διαβεβαίωσε η υπουργός.

Εν κατακλείδι, η υπουργός Παιδείας στέλνοντας ένα μήνυμα προς την εκπαιδευτική κοινότητα, δήλωσε πως η υγειονομική κρίση μπορεί να γίνει ένα παράθυρο ευκαιρίας για την εκπαίδευση, τονίζοντας πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί ένα τεράστιο εγχείρημα, στο οποίο θα έπρεπε η χώρα να έχει σημειώσει πρόοδο εδώ και χρόνια, καλώντας εκπαιδευτικούς και μαθητές να δουν την θετική οπτική μέσα στις δυσκολίες που παρουσιάζονται.

  •