7 τρόποι να φροντίσεις την ψυχική σου υγεία όσο είσαι φοιτητής

Το ότι τα φοιτητικά μας χρόνια είναι τα καλύτερα δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν στιγμές με δυσκολίες. Διάβασε εδώ πως θα φροντίσεις τον εαυτό σου όταν αυτές εμφανιστούν.

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη

Δεν είναι λίγες οι φορές που η πίεση των υποχρεώσεων της σχολής ή και άλλοι εξωγενείς παράγοντες μπορούν να επιβαρύνουν αισθητά την ψυχική σου υγεία και να σου δυσκολέψουν σφοδρά την καθημερινότητα. Συνέχισε λοιπόν να διαβάζεις για να λάβεις τα απαραίτητα tips φροντίδας της ψυχικής σου υγείας όσο είσαι φοιτητής, αλλά και όταν ανοίξεις μετά τα φτερά σου εκτός της ακαδημαϊκής ζωής.

Αν αισθάνεσαι στρεσαρισμένος, μίλα για αυτό

Ένα πρόβλημα το οποίο το μοιράζεσαι με τους άλλους είναι ένα πρόβλημα που λύνεται. Πολλές φορές η πίεση της σχολής μαζί με άλλα θέματα που μπορεί να προκύψουν μπορούν να είναι πολλά για να τα διαχειριστεί κανείς μόνος του. Αν πιάνεις τον εαυτό σου να αγχώνεται και να πιέζεται διαρκώς, μίλα σε έναν φίλο, ένα συγγενικό πρόσωπο ή έναν υπεύθυνο της σχολής. Ακόμη όμως και αν δεν επιθυμείς να μιλήσεις με έναν δικό σου άνθρωπο, μπορείς πάντα να απευθυνθείς σε έναν ειδικό που θα σε βοηθήσει να λύσεις το πρόβλημά σου.

Μείνε δραστήριος

Για κάποιους μπορεί να είναι εξουθενωτικό, όμως το να κάνεις έστω και 20 λεπτά γυμναστικής την ημέρα μπορεί να βοηθήσει πολύ στη διαχείριση της πεσμένης διάθεσης, ενώ έχει και αγχολυτικό χαρακτήρα, ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιόδους εξεταστικής και πίεσης.

Κατανάλωσε αλκοόλ υπεύθυνα

Είσαι φοιτητής και αυτό συνεπάγεται άπειρα πάρτι, φεστιβάλ και συναυλίες στα οποία σίγουρα καταναλώνεις και τις ανάλογες ποσότητες αλκοόλ. Πρέπει να γνωρίζεις ωστόσο ότι το αλκοόλ είναι από μόνο του μια ουσία που δύναται να προκαλέσει και να εντείνει την πεσμένη διάθεση και παρότι βραχυπρόθεσμα μπορεί να σε ανακουφίζει από μια μέρα γεμάτη stress, μακροπρόθεσμα σου κάνει μάλλον κακό. Φρόντισε λοιπόν να το καταναλώνεις υπεύθυνα χωρίς να το παρακάνεις.

Πάρε χρόνο για τον εαυτό σου

Η φοιτητική ζωή συνεπάγεται έντονη κοινωνικοποίηση και μπόλικες υποχρεώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι πολλές φορές ξεχνάς να περάσεις ποιοτικό χρόνο αποκλειστικά με τον εαυτό σου. Κάνε διαλογισμό, διάβασε λογοτεχνικά βιβλία, πήγαινε σινεμά μόνος ή άκου τον αγαπημένο σου δίσκο σε ένα μέρος που αγαπάς. Οι λίγες ώρες συνειδητής μοναχικότητας μπορούν να κάνουν θαύματα στη διάθεσή σου και να σε χαλαρώσουν απίστευτα όταν νιώθεις να ζορίζεσαι.

Θέσε μικρούς στόχους

Οι ψυχικές ασθένειες μπορούν να κάνουν ακόμη και το μικρότερο task να φαίνεται αδύνατο να υλοποιηθεί. Μην πιέζεις όμως τον εαυτό σου. Κάνε τη λίστα με όσα θέλεις να κάνεις διαχειρίσιμη και σιγά σιγά θα δεις ότι θα καταφέρνεις όλο και περισσότερα. Οι μικρές νίκες είναι αυτές που μετράνε.

Κοιμήσου καλύτερα

Πολλές φορές όταν διαταράσσεται ο ύπνος μας για οποιονδήποτε λόγο, είτε αυτός είναι ξενύχτι για διάβασμα, είτε για αχαλίνωτο πάρτι, η διάθεσή μας επηρεάζεται και αυτή με τη σειρά της. Προσπάθησε λοιπόν να ξεκουράζεσαι καλύτερα και περισσότερες ώρες, ενώ αν έχεις ζήτημα με τις αϋπνίες, δοκίμασε ένα χαλαρωτικό χαμομήλι ή ένα συμπλήρωμα διατροφής που θα σου συστήσει ένας γιατρός.

Αν αισθάνεσαι πως δεν είσαι ο εαυτός σου, δες οπωσδήποτε έναν ειδικό

Αν αισθάνεσαι πως δεν είσαι ο εαυτός σου τελευταία και νιώθεις ότι η ψυχική σου υγεία έχει διαταραχθεί, μην σκεφτείς στιγμή το να δεις έναν ειδικό που θα σε συμβουλέψει τι να κάνεις και θα σου γράψει ενδεχομένως κάποιες εξετάσεις. Αν σε αγχώνει το οικονομικό κομμάτι του να δεις έναν γιατρό, αναζήτησε τις δομές υγείας που προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες και φρόντισε τον εαυτό σου όπως θα σου συστήσουν.