3 συμβουλές για να ανακάμψεις ψυχολογικά μετά από μια αποτυχία

Επειδή αυτή είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής, μάθε πώς να τη διαχειρίζεσαι

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη



Όπως και η αναγνώριση και οι ευτυχισμένες στιγμές, έτσι και η αποτυχία είναι μέρος της ζωής μας και δυστυχώς προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα. Iδιαίτερα όταν βρισκόμαστε σε νεαρή ηλικία, όπου προκύπτουν συνήθως τα πρώτα μεγάλα «χαστούκια» στο πανεπιστήμιο και στον επαγγελματικό χώρο, αυτή μπορεί να μας βυθίσει σε απίστευτη θλίψη και να μας αποτρέψει από το να συνεχίσουμε να κάνουμε κάτι που κατά γενική ομολογία μας ταιριάζει και μας κάνει ευτυχισμένους. Να λοιπόν τρεις συμβουλές για να ανακάμψουμε ψυχολογικά μετά από μια αποτυχία, συνεχίζοντας τη ζωή μας όπως πριν.

Κρατάμε ημερολόγιο

Μια πρακτική που μπορούμε να υιοθετήσουμε για τη διαχείριση μιας αποτυχίας δεν είναι άλλη από το να κρατάμε ημερολόγιο. Η καταγραφή αυτή μπορεί να μειώσει τον αντίκτυπο των αγχωτικών ή δυσάρεστων γεγονότων της ζωής, καθώς μας βοηθά να επεξεργαστούμε επώδυνα συναισθήματα, όπως ο θυμός, η λύπη, η απογοήτευση και η αποτυχία. Μέσω αυτής της πρακτικής είναι δυνατό σε σύντομο χρονικό διάστημα να επαναπροσδιορίσουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, προχωρώντας παρακάτω.






Επιπλέον, μπορούμε επίσης να δοκιμάσουμε να γράψουμε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, καταγράφοντας όλα όσα μας φέρνουν χαρά στην καθημερινότητά μας. Η έκφραση ευγνωμοσύνης συνδέεται με καλύτερη ψυχική υγεία και με την αισιοδοξία, την ελπίδα, τις καλύτερες σχέσεις, κάνοντάς μας πιο ανθεκτικούς χαρακτήρες στις περιστάσεις που θα βιώνουμε μια αναπόφευκτη αποτυχία.

simvoules-gia-na-anakampseis-psixologika-meta-apo-mia-apotixia-_p40882

Βάζουμε τη φυσική δραστηριότητα στο παιχνίδι


Ο πιο απλός και επιστημονικά τεκμηριωμένος τρόπος για να βελτιώσουμε τα επίπεδα αυτοεκτίμησής μας που πέφτουν φυσικά μετά από μια αποτυχία, δεν είναι άλλος από το να βάλουμε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή μας. Ανεξάρτητα από το είδος της δραστηριότητας που θα επιλέξουμε, όπως και το επίπεδο της φυσικής μας κατάστασης, η καθημερινή άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της ψυχικής ευεξίας και της θετικής εικόνας για τον εαυτό μας, κάνοντάς μας να ανακάμψουμε πολύ πιο γρήγορα από μια κακή στιγμή.

Ζητάμε τη βοήθεια των δικών μας ανθρώπων

Το να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας σε ένα αγαπημένο πρόσωπο επιτρέπει την επούλωση συναισθηματικών πληγών, όπως η απογοήτευση, η απόρριψη, η αμηχανία που μπορεί να βιώσει κανείς λόγω μιας αποτυχίας, οποιασδήποτε φύσης. Μέσα από τη συζήτηση με τους δικούς μας ανθρώπους λαμβάνουμε την απαραίτητη συναισθηματική υποστήριξη, αλλά και πρακτικές συμβουλές ή καθοδήγηση για το πώς να αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον. Η ικανότητα έκφρασης και επεξεργασίας συναισθημάτων έχει επίσης συνδεθεί με καλύτερη ευεξία και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.