Το EQ μετράει: 5 πρακτικοί τρόποι για να αυξήσεις τη συναισθηματική σου νοημοσύνη

Από ποιους παράγοντες αποτελείται η συναισθηματική νοημοσύνη και πώς θα την αυξήσεις;

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη



Πολυάριθμες έρευνες των τελευταίων ετών έχουν δείξει ότι η συναισθηματική νοημοσύνη και η συνεχής ενίσχυση και εξέλιξή της οδηγεί στη βελτίωση των σχέσεών μας, στις καλύτερες εργασιακές επιδόσεις, ενώ ως απότοκο αυτών μπορεί να προκύψει και ένας υψηλότερος μισθός.

Από τι όμως αποτελείται η συναισθηματική νοημοσύνη μας;

Αυτογνωσία






Το να γνωρίζεις και να αποδέχεσαι όλα σου τα συναισθήματα, είναι ένας βασικός παράγοντας της συναισθηματικής νοημοσύνης. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρεις να καταλάβεις πώς κάθε σου συναίσθημα επηρεάζει τις σκέψεις και τις συμπεριφορές σου, γι' αυτό καλό είναι να την βάλεις στο πρόγραμμα.

Διαχείριση σχέσεων

Η διαχείριση των σχέσεων είναι από τους βασικότερους παράγοντες για υψηλό EQ, η οποία μας βοηθά να διατηρούμε και να δημιουργούμε νέες, υγιείς σχέσεις.

Κοινωνική αντίληψη


Η κοινωνική αντίληψη είναι πολύ σημαντική στην αύξηση της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς πρόκειται για τη διεργασία μέσω της οποίας κατανοούμε τον εαυτό μας και τους ανθρώπους γύρω μας.

Αυτοδιαχείριση

Αυτή η ικανότητα σου επιτρέπει ουσιαστικά να διαχειρίζεσαι, να μεταβάλεις ή να αποκρύπτεις συνειδητά τα συναισθήματά σου όταν και όποτε το θεωρείς απαραίτητο.

Πώς λοιπόν θα αναπτύξεις περαιτέρω το EQ σου;:

Βίωσε περισσότερο τα συναισθήματά σου

Όσο δύσκολα κι αρνητικά κι αν είναι, πέρα από την αποδοχή τους, πρέπει να μάθεις να τα προσεγγίζεις καλύτερα και να τα βιώνεις στο 100%.

Επικοινώνησε τα δύσκολα συναισθήματά σου σε άτομα που εμπιστεύεσαι

Το μοίρασμά τους θα σου προσφέρει ανακούφιση και σίγουρα θα σε βοηθήσει στην καλύτερη διαχείρισή τους.

Μείωσε σταδιακά τα συσσωρευμένα αρνητικά συναισθήματα

Προσπάθησε να τα ξεχωρίσεις και με κάποιον τρόπο να περιορίσεις τα αρνητικά συναισθήματα, καθώς αυτά βρίσκουν τρόπους να επιστρέφουν συσωρευμένα στην καθημερινότητά μας.

Παρατήρησε τις αντιδράσεις σου προς τους άλλους

Η παρατήρηση των αντιδράσεων σου απέναντι στους άλλους είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να βελτιώσεις τη συναισθηματική σου νοημοσύνη. Έτσι θα μπορέσεις να κατανοήσεις περισσότερο τα συναισθηματικά σου μοτίβα για να τα διαχειρίζεσαι καλύτερα στο μέλλον.