Anger management: 5 βήματα για να διαχειριστείς καλύτερα τα συναισθήματά σου

Ο θυμός είναι κάτι το απολύτως φυσιολογικό, αρκεί να μπορείς να τον διαχειριστείς σωστά

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη



Η αποδοχή του θυμού μας ως ένα απολύτως φυσιολογικό ανθρώπινο συναίσθημα είναι το πρώτο βήμα για να μάθουμε να τον διαχειριζόμαστε και να τον απελευθερώνουμε με υγιή τρόπο. Ακολουθούν, λοιπόν, μερικοί τρόποι για να αναγνωρίσεις τον θυμό και να τον αντιμετωπίζεις με ψυχραιμία.

Αναγνώρισέ τον

Όταν είμαστε συναισθηματικά ευάλωτοι, μια φυσική αντίδραση για πολλούς είναι να κλαίμε. Αυτό μπορεί να μας παραπλανήσει και να μας κάνει να πιστέψουμε ότι είμαστε θλιμένοι, όταν στην πραγματικότητα αυτό που έχει συμβεί είναι να συσσωρεύσουμε θυμό. Μάθε λοιπόν σε πρώτη φάση να αναγνωρίζεις αν αυτό που νιώθεις είναι θλίψη ή θυμός. Αν νιώθεις πίεση στον λαιμό ή στο κεφάλι, αυτό είναι ένδειξη απογοήτευσης ή θυμού.

Αποδέξου τον.






Αντί να αρνείσαι τα συναισθήματα του θυμού σου αποδέξου τα ώστε να προχωρήσεις στην εκτόνωσή τους.

Προσδιόρισε την πηγή του συναισθήματος

Προσδιόρισε την πηγή του συναισθήματος για να καταλάβεις τι είναι αυτό που σε έχει φέρει στη δύσκολη αυτή θέση.

Αναρωτήσου γιατί


Προσδιόρισε γιατί αυτή η συγκεκριμένη περίσταση ή περιστατικό σε έκανε να θυμώσεις τόσο πολύ, αφού όταν καταλάβεις γιατί σου προκαλεί τόσο θυμό, μπορείς να καταλάβεις και πώς να προχωρήσεις στο να τον ξεπεράσεις.

Εκτονώσου

Βγάλε τον θυμό από το σώμα σου και εκτονώσου μέσα από τη γυμναστική, όπως το τρέξιμο ή ένα άθλημα όπως το μποξ, αλλά και φώναξε με όλη σου τη δύναμη, όχι σε ένα πρόσωπο που σε έχει θυμώσει, αλλά μόνος/-η. Θα νιώσεις αμέσως ανακούφιση και θα μπορέσεις σύντομα να αποβάλεις το συναίσθημα.