6η μέρα σήμερα και η επιστημονική φαντασία καραδοκεί στις ενότητες του φεστιβάλ


Μόνο ως ανάσα μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε τώρα που βρισκόμαστε στην 6η μέρα το online Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αφού έχει καταφέρει στο 100% να μας αποτραβήξει από αυτό που ζούμε. Η επιστημονική φαντασία καλά κρατεί και σήμερα στις προβολές και μεταφερόμαστε από Ανια Μπρέιεν σε Αλέξανδρο Βούλγαρη ενώ θα παρακολουθήσουμε και άλλες παράδοξες μεταβάσεις.

Οι επιλογές πολλές αλλά ο χρόνος πολύ λιγότερος μπροστά τους όπως ήδη έχουμε πει και εμείς συγκεντρώσαμε όσα αξίζει οπωσδήποτε να δεις από τη σημερινή μέρα του φεστιβάλ:

 

Γυμναστήριο του Αλέξανδρου Βούλγαρη 

«Όσοι δεν βρίσκουν καιρό για να γυμναστούν, θα βρουν καιρό για να αρρωστήσουν». Δεκαεφτά μονόλογοι για ένα γυμναστήριο που δεν υπάρχει πουθενά, για μία ταινία που δεν γυρίστηκε ποτέ, για τους ηθοποιούς αυτής της ταινίας, για τα λόγια που τους έκαναν αληθινούς χαρακτήρες.

 

Παγιδευμένοι (Shorta) των Άντερς Έλχολμ,Φρέντερικ Λους Χβιντ

pagideumenoi.jpg

Ένας έφηβος μετανάστης, που βρισκόταν υπό κράτηση από την αστυνομία, έχει πέσει σε κώμα κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Την ίδια στιγμή, δύο αστυνομικοί εκτελούν περιπολία ρουτίνας σε ένα κακόφημο γκέτο της Κοπεγχάγης. Όταν μαθευτεί ο θάνατος του νεαρού, η περιοχή θα μετατραπεί σε κόλαση, και οι δύο (αντι)ήρωες θα πρέπει να παλέψουν με νύχια και με δόντια για να βγουν ζωντανοί. Μια καταιγιστική περιπέτεια που αφήνει ένα αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο, δίχως να καταφεύγει στον αφελή διδακτισμό και στους μονοκόμματους ορισμούς.

 

Η Καρδιά μου δεν Χτυπά Ωσπου να της το Ζητήσεις (My Heart Can’t Beat Unless you Tell it to) του Τζόναθαν Κουάρτας

cantbeat.jpg

Η φροντίδα του Τόμας, του μικρότερου αδερφού τους, ο οποίος τρέφεται αποκλειστικά με ανθρώπινο αίμα εξαιτίας μιας σπάνιας πάθησης, έχει οδηγήσει τον Ντουάιτ και την Τζέσι σε σύγκρουση. Τα πτώματα που αφήνουν πίσω τους, προκειμένου να κρατήσουν τον Τόμας στη ζωή, έχουν αρχίσει να στοιχειώνουν τον Ντουάιτ, που αναζητά απεγνωσμένα διαφυγή από αυτόν τον εφιαλτικό φαύλο κύκλο. Μια βαμπιρική αλληγορία για την οικογενειακή αγάπη που μπορεί να γίνει σαρκοβόρα, αλλά και για την ιερή ανάγκη της αποδοχής του μοιραίου και της απώλειας.

 

Επιστολές Ενός Νεκρού (Dead Man’s Letters) του Κονσταντίν Λοπουσάνσκι,  Προφητείες από Εναν Αλλο Κόσμο

dml.jpg

Στον απόηχο ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος, ένας καθηγητής Ιστορίας επιμένει να στέλνει γράμματα στον γιο του, παρότι μάλλον απίθανο να είναι ακόμη ζωντανός. Όταν συναντήσει μια ομάδα από αβοήθητα και εγκαταλελειμμένα παιδιά, ο καθηγητής θα παλέψει να τους οδηγήσει σε ασφαλές μέρος, μακριά από το χάος και τη βία. Μια μετα-αποκαλυπτική επιστολή ελπίδας, η οποία μας προτρέπει να διαβάσουμε με άλλη ματιά τις πιο σκοτεινές σελίδες της Ιστορίας, ώστε να αποφύγουμε τα ίδια μοιραία λάθη.

 

Σύζυγοι (Wives) της Ανια Μπρέιεν

wvs.jpg

Τρεις γυναίκες ανταμώνουν ξανά, για να γιορτάσουν τα δέκα χρόνια από την αποφοίτησή τους. Έπειτα από τρεις μέρες ξέφρενου πάρτι κι ένα ταξίδι στην Κοπεγχάγη, επιστρέφουν στο Όσλο και στους συζύγους τους. Μια ανατρεπτική ματιά στα στερέοτυπα της ζωής των παντρεμένων γυναικών, που συνδυάζει το χιούμορ με το δράμα. Μια παιχνιδιάρικη, φεμινιστική παραλλαγή της θρυλικής ταινίας του Τζον Κασσαβέτη Σύζυγοι, που σφράγισε την ιστορία του σκανδιναβικού σίνεμα.

 

Το Ταξίδι (Charter) της Αμάντα Κέρνελ

chr.jpg

Η Άλις μετακομίζει στη Στοκχόλμη για επαγγελματικούς λόγους, αφήνοντας τον σύζυγο και τα δυο παιδιά της στην επαρχία. Στην τοξική δικαστική διαμάχη για την κηδεμονία που ακολουθεί, η Άλις σκιαγραφείται ως ακατάλληλη και αναξιόπιστη μητέρα. Σε κατάσταση απόγνωσης, φεύγει με τα παιδιά της για μια εβδομάδα στην Τενερίφη, με την ελπίδα να αποκατασταθεί η κλονισμένη εμπιστοσύνη. Ένα πολυεπίπεδο οικογενειακό δράμα που χαρτογραφεί τον αγώνα μιας γυναίκας να ισορροπήσει ανάμεσα στην επιθυμία για ανεξαρτησία και στην ευθύνη της μητέρας.

 

Υπηρέτες (Servants) του Ιβάν Οστροτσόφσκι

ypr.jpeg

Ο Μίχαλ και ο Γιουράι, δύο σπουδαστές Θεολογίας, έχουν βρεθεί ανάμεσα στις συμπληγάδες της πολιτικής και της θρησκείας, καθώς οι καθολικοί ιερείς δεν επιτρέπεται να παρεκκλίνουν από την επίσημη γραμμή. Συμπλέοντας με το καθεστώς, οι καθηγητές της Σχολής αποδοκιμάζουν κάθε διαφωνία, ωστόσο, δεν συμμορφώνονται όλοι – το σύστημα αμφισβητείται σιωπηλά, κλονίζεται από μέσα. Ένα πολιτικό θρίλερ, με νουάρ αποχρώσεις και πνιγηρή ατμόσφαιρα, μια ιστορία ανυπακοής που απογυμνώνει την ιδεολογική χειραγώγηση.

 

Γλήνι (Tench) του Πατρίς Τόιε

tnc.jpg

Ο Γιόναταν έχει μόλις αποφυλακιστεί λόγω ανεπάρκειας ενοχοποιητικών στοιχείων και είναι αποφασισμένος να γυρίσει σελίδα στη ζωή του. Ωστόσο, παρότι τηρεί ευλαβικά όλους τους κανόνες, οι καλές του προθέσεις θα δοκιμαστούν όταν μια νεαρή μητέρα μετακομίσει με την κόρη της σε απόσταση αναπνοής. Ένα βαθιά ανθρώπινο και πολυεπίπεδο πορτρέτο ενός άνδρα που, ενώ βασανίζεται από το ένοχο παρελθόν του, παλεύει να αγγίξει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του και να προχωρήσει μπροστά.