Ο Ανδρέας Κύρκος είδε τη σειρά του ΗΒΟπου πάει το χρόνο πίσω στο Λος Άντζελες του '30, πατώντας στο αρχέτυπο του ανδρικού νουάρ ήρωα.


Ο Ανδρέας Κύρκος είδε τη σειρά του ΗΒΟπου πάει το χρόνο πίσω στο Λος Άντζελες του '30, πατώντας στο αρχέτυπο του ανδρικού νουάρ ήρωα.

Μια από τις εμβληματικές τηλεοπτικές φιγούρες της αμερικάνικης τηλεόρασης της δεκαετίας του'60, ο Perry Mason, επιστρέφει μέσα από την νέα, δαπανηρή παραγωγή του ΗΒΟ. Ο διάσημος συνήγορος υπεράσπισης των αθώων ήταν ταγμένος στο να αθωώνει όσους κατηγορούνταν άδικα, στον σκληρό κόσμο του Λος Άντζελες. Ο χαρακτήρας έγινε γνωστός χάρη στην ομώνυμη σειρά που γνώρισε μεγάλη απήχηση από το 1957 έως το 1966. Οι περιπέτειες του ήρωα αναβίωσαν στα μέσα της δεκαετίας του ’80 αλλά με μικρότερη επιτυχία.

Στον δημοφιλή ρόλο συναντάμε τον εξαιρετικό Matthew Rhys, ο οποίος είχε πια ανάγκη να περάσει σε κάτι καινούριο, μετά την ολοκλήρωση της κατασκοπικής σειράς The Americans. Ο φετινός Perry Mason δεν είναι ακριβώς ο μαχητής της αλήθειας που τον πνίγει το αίσθημα δικαίου και εφαρμόζει τη δύναμη του νόμου για αγνό σκοπό. Τουλάχιστον όχι στον πρώτο κύκλο. Βρισκόμαστε στο 1931 και ο Mason είναι ένας άσημος ιδιωτικός ντετέκτιβ που ακόμη κουβαλάει τις βαριές μνήμες του παγκοσμίου πολέμου. Ο Matthew Rhys πατάει ερμηνευτικά στο τσακισμένο ύφος των αρχέτυπων ανδρικών ηρώων του νουάρ. Θα λέγαμε μάλιστα ότι πλησιάζει περισσότερο τον Philip Marlowe παρά τον φιλαλήθη δικηγόρο της κλασικής σειράς. Ο Mason μαζί με τον συνεργάτη του (πολύ καλός ο Shea Whigham) πάνε για τα εύκολα χρήματα που φέρνουν οι εκβιασμοί γύρω από τα ροζ σκάνδαλα του Χόλιγουντ (θυμηθείτε τον Danny DeVito στο L.A. Confidential).

Όταν ο μέντοράς του και πετυχημένος μεγαλοδικηγόρος (τον ερμηνεύει ο έμπειρος John Lithgow) ζητάει τη βοήθειά του για μια υπόθεση απαγωγής και φριχτού φόνου ενός μωρού, η ιστορία θα μπει σε κανονική τροχιά. Η απάνθρωπη δολοφονία ξεκλειδώνει μια ιστορία πολιτικής σήψης, ακραίας θρησκοληψίας και απάτης. Το ΗΒΟ έχει κάνει σοβαρή επένδυση, τόσο καλλιτεχνική όσο και οικονομική στον φετινό Perry Mason. Η πρώτη σεζόν δεν βιάζεται να μας συστήσει σε έναν «έτοιμο» ήρωα, αλλά χτίζει από το μηδέν έναν χαρακτήρα που ακόμη δεν έχει βρει τον εαυτό του. Το ελκυστικό αυτοτελές μυστήριο αναπτύσσεται σε ζωηρό νέο-νουάρ διάκοσμο, με όλα εκείνα τα συστατικά που λείπουν χρόνια από την τηλεόραση: τη σκοτεινή πλευρά του L.A., την αστυνομική διαφθορά, την υπόσχεση του γκλάμουρ, την ατμοσφαιρική τζαζ, τις μοιραίες γυναίκες, τους αιμοβόρους γκάνγκστερ, τη ματαίωση των ηρώων και τις αθέατες προδοσίες από ανθρώπους του συστήματος.

Στη σκηνοθεσία βρίσκουμε τον Tim Van Patten, ο οποίος έχει το πιο βαρύ βιογραφικό από τους «εργάτες» του ΗΒΟ και μπορεί να διαχειριστεί το φουσκωμένο budget και τις αυξημένες απαιτήσεις. Έχει υπογράψει άλλωστε επεισόδια για τους Sopranos, το Wire, το Boardwalk Empire και το Game of Thrones, μεταξύ άλλων. Ο Matthew Rhys διαθέτει ένα εύθραυστο βλέμμα και ενσαρκώνει ιδανικά το all american αρσενικό που λυγίζει κάτω από τα ηθικά διλήμματα και τον τσακίζει ο αμοραλισμός τριγύρω του, χωρίς να καταφεύγει σε εύκολες, μάτσο λύσεις και χωρίς να αναβιώνει τον ξεπερασμένο «έξυπνο γόη» των νουάρ β’ διαλογής. Όπως έδειξε και στο Americans, είναι άψογος στο να ερμηνεύει έναν άνθρωπο με καλές προθέσεις που όμως δεν αγαπάει τη δουλειά που έχει επωμιστεί.

Δεν θα έχουν άδικο όσοι βρίσκουν το Perry Masonκάπως φλύαρο στην ανάπτυξή του. Δεν λειτουργεί υπέρ του το ότι προσπαθεί διακαώς να καθιερωθεί σαν τη νέα «σημαντική» σειρά ή σαν το Chinatown του ΗΒΟ. Ωστόσο, είναι χάρμα οφθαλμών και διαθέτει σχεδιασμό παραγωγής που σου φωνάζει ότι πρέπει να το δεις σε όσο πιο μεγάλη οθόνη γίνεται για να έχεις τη μέγιστη απόλαυση. Λίγη λεπτότητα στην αφήγηση και περισσότερη υπόκωφη ένταση θα βοηθούσε, αλλά μας αρκεί που το ΗΒΟ φέρνει λίγο ενήλικο θέαμα στο τραπέζι, σε μια εποχή που τα ανταγωνιστικά δίκτυα και οι πλατφόρμες ρίχνουν το μέσο όρο ηλικίας των θεατών στους οποίους στοχεύουν. Ακόμη και αν υστερεί σε βάθος, καθώς οι δημιουργοί Rolin Jones και Ron Fitzgerald εξάντλησαν την προσοχή τους στην πανάκριβη ανασύσταση εποχής (κάτι αντίστοιχο έκανε και το Alienist,ας πούμε) και όχι στην ψιλοβελονιά του σεναρίου ή την ευφάνταστη προσέγγιση των κανόνων του genre.

Το Perry Masonέχει ήδη πάρει το πράσινο φως για τον δεύτερο κύκλο και ήρθε για να μείνει. Οι λάτρεις του κλασικού νουάρ δεν θα χάσουν.

Πηγή