Στόχος του Cultinet είναι να διευκολύνει τις συνεργασίες μεταξύ των επαγγελματιών που ασχολούνται στο χώρο της τέχνης.


Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. H Μαρία-Λουΐζα Λαοπόδή και Άννα Αμοργιανού διαπιστώσαν πως οι καλλιτέχνες δεν έχουν δεξιότητες διαχείρισης (management skills), ενώ άνθρωποι με γνώσεις και εμπειρία στη διαχείριση εκδηλώσεων και έργων, βρεθήκαν χωρίς δουλειά λόγω της οικονομικής κρίσης.Έτσι στήσανε το Cultinet, μια online πλατφόρμα σύνδεσης μάνατζερ με καλλιτέχνες. Εκ μέρους του Cultinet, μιλήσαμε με την Άννα Αμοργιανού. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά. 


Το ερέθισμα για τη δημιουργία του Cultinet ήρθε από την επαγγελματική μας πορεία στο χώρο της πολιτιστικής διαχείρισης. Μετά από πολλά έργα και συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς και μεμονωμένους επαγγελματίες στο χώρο της τέχνης και του  πολιτισμού, διαπιστώσαμε πως οι καλλιτέχνες δεν έχουν δεξιότητες διαχείρισης (management skills). Παράλληλα, άνθρωποι σαν και εμάς, με γνώσεις και εμπειρία στη διαχείριση εκδηλώσεων και έργων, βρεθήκαμε χωρίς δουλειά λόγω της οικονομικής κρίσης. Έτσι στήσαμε το Cultinet, μια online πλατφόρμα σύνδεσης μάνατζερ με καλλιτέχνες. Σκοπός του Cultinet είναι να προκύψει ένα επαγγελματικό «συνοικέσιο»  μεταξύ καλλιτεχνών και μάνατζερς έτσι ώστε να συνεργαστούν με βάση αυτά που ζητάει ή αυτά που μπορεί να προσφέρει ο καθένας αντίστοιχα.


Το Cultinet απευθύνεται σε εικαστικούς καλλιτέχνες και μάνατζερς (διαχειριστές) τέχνης/πολιτισμού. Οι χρήστες μπαίνουν στη πλατφόρμα, φτιάχνουν το προφίλ τους και κάνουν αίτημα με βάση τις δεξιότητες που μπορούν να προσφέρουν (μάνατζερς) ή αυτές που χρειάζονται (καλλιτέχνες). Η πλατφόρμα έχεις ως στόχο οι χρήστες να βρίσκουν ακριβώς αυτό που ζητούν γρήγορα και αποτελεσματικά (πχ ένα καλλιτέχνης θέλει να βρει μάνατζερ για να τον βοηθήσει στην προώθηση και πώληση της δουλειάς του/ ένας μάνατζερ ψάχνει καλλιτέχνες για να στήσει έκθεση σε πολιτιστικό κέντρο ή γκαλερί).

cult_2.jpg



Στόχος του Cultinet κυρίως είναι να διευκολύνει τις συνεργασίες μεταξύ των επαγγελματιών που ασχολούνται στο χώρο της τέχνης. Όραμά μας είναι η δημιουργία μιας νέας προσέγγισης για τη βιωσιμότητα των τεχνών και του πολιτισμού. 

cult_3.jpg


Αυτή τη στιγμή είμαστε 2 άτομα στο Cultinet, οι συνιδρύτριες Μαρία-Λουΐζα Λαοπόδη, MSc Cultural Management και Άννα Αμοργιανού, MA Cultural Economics. Υπάρχουν και εξωτερικοί συνεργάτες που εμπλέκονται κατά περίπτωση σε συγκεκριμένες ενέργειες. Η δουλειά μας προγραμματίζεται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και δράσεων ανά εβδομάδα. Για να υλοποιηθεί αυτό το πλάνο, συναντιόμαστε ή κάνουμε skype meeting έτσι ώστε να ανταλλάσουμε σκέψεις, να ενημερώνουμε ο ένας τον άλλον για την εξέλιξη της δουλειάς όπως και να αντιμετωπίζουμε τυχόν δυσκολίες και προβλήματα. Επίσης χρησιμοποιούμε προγράμματα project management έτσι ώστε να ενημερωνόμαστε για τις εργασίες και τα καθήκοντα και να επιβεβαιώνουμε την πρόοδο των εργασιών ενώ παρακολουθούμε στενά την ολοκλήρωση των οροσήμων (milestones).


Ακόμα δεν έχουμε ιδρύσει εταιρεία. Ο λόγος είναι το μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον της χώρας μας και η ανεπάρκεια της σύγχρονης ελληνικής νομοθεσίας σε θέματα επιχειρηματικότητας. Σκοπεύουμε μέσα στο 2015, και εφόσον πραγματοποιήσουμε τους στόχους που έχουμε θέσει, να ιδρύσουμε εταιρεία στην Μεγάλη Βρετανία, μιας και το εκεί επιχειρηματικό περιβάλλον είναι πιο ξεκάθαρο και υποστηρικτικό για startups.


Σίγουρα η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η απόκτηση και διατήρηση των πελατών σου, κάτι από το οποίο εξαρτάται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης. Η επιχειρηματικότητα έχει να με κάνει με την κάλυψη των αναγκών της αγοράς. Στόχος μας είναι να δούμε σε τι βαθμό εξυπηρετεί η υπηρεσία μας τις ανάγκες των χρηστών μας. Ανάλογα με τη ζήτηση, η κάθε επιχείρηση καλείται να αναθεωρήσει τα στοιχεία εκείνα της υπηρεσίας της που θα της δώσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα ανάμεσα στον ανταγωνισμό.


Για το μέλλον έχουμε πολλά σχέδια. Αρχικά ελπίζουμε η αγορά να έχει ανταποκριθεί θετικά στο Cultinet και έτσι να μπορέσουμε να το μεγαλώσουμε και άλλο. Σκεφτόμαστε να προσθέσουμε κάθετες υπηρεσίες, οι οποίες θα δίνουν επιπλέον δυνατότητες στους χρήστες μας. Επίσης, προσδοκούμε να έχουμε επεκταθεί και να έχουμε αποκτήσει ένα δίκτυο χρηστών σε χώρες που αποτελούν το μεγαλύτερο κοινό της αγοράς της τέχνης. Συγκεκριμένα, η Αμερική (Νέα Υόρκη) και η Κίνα (Beijing, Shanghai, Hong Kong, Guangzhou, Nanjing, Hangzhou) είναι αυτή τη στιγμή οι πρωταγωνιστές της αγοράς. Ακολουθούν η Αγγλία και η Γαλλία, και χώρες όπως η Ν. Κορέα, οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία.

 
Δεν νομίζουμε ότι είναι η κρίση που δημιουργεί ευκαιρίες. Οι ευκαιρίες είναι πάντα εκεί έξω. Αυτό όμως που μπορεί να σου δώσει η κρίση είναι να σε κινητοποιήσει, να βγεις από το καβούκι σου και να ενεργοποιηθείς. Η έλλειψη κινήτρων και φερεγγυότητας που υπάρχει πλέον στον επαγγελματικό χώρο, μας κάνει να σκεφτόμαστε περισσότερο και να βλέπουμε τα πράγματα πιο καθαρά. Όταν όλα καταρρέουν γύρω σου, θέλεις να δημιουργήσεις, να δεις τις πραγματικές σου δυνατότητες και να πιστέψεις περισσότερο στον εαυτό σου.

cult_4.jpg

 


http://www.cultinet.com/