6 πράγματα που αξίζει να κάνεις ακόμη κι αν νιώθεις εξαντλημένος

Με μια καθημερινότητα που τρέχει, σίγουρα υπάρχουν μέρες ή μικρές στιγμές που αισθάνεσαι εξαντλημένος, να σου λείπει ενέργεια και όρεξη να κάνεις το παραμικρό, και ότι χρειάζεσαι λίγο χρόνο ή απλά κάτι που θα σου δώσει αφορμή και κουράγιο για να ανακάμψεις!

Κείμενο: Platform



Πολλές φορές μάλιστα, το μυαλό σου μπορεί να σου λέει ότι μπορείς και απλώς ότι γίνεσαι αναβλητικός, ωστόσο το σώμα σου ίσως πραγματικά να θέλει ένα διάλειμμα για μια παύση και μερική παραπάνω ξεκούραση.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να επαναφέρεις την ενέργεια που χρειάζεσαι στο σώμα σου. Πώς;






Ενυδατώσου

Ήξερες ότι πολλές φορές όταν αισθανόμαστε να μας λείπει ενέργεια, νιώθουμε κάπως κουρασμένοι και άυπνοι, χωρίς πραγματικά να μας λείπει ύπνος και ξεκούραση, πιθανόν οφείλεται σε αφυδάτωση; Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού μας είναι πολύ σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επίπεδα της ενέργειάς μας και καλό θα είναι, πριν ψάξουμε αν φταίει κάτι άλλο, να έχουμε βεβαιωθεί ότι έχουμε πιει αρκετά υγρά (νερό, χυμούς κ.λπ), μέσα στη μέρα!


Ένα καλό παράδειγμα που βασίζεται σε αυτή την συνθήκη, είναι η αυξημένη ανάγκη του οργανισμού μας για κατανάλωση υγρών κατά την σωματική άσκηση και εφίδρωση, καθώς θέλει να αναπληρώσει τους χαμένους ηλεκτρολύτες και να επαναφέρει την ισορροπία του. Γι’ αυτό μην ξεχνάς, όπου κι αν είσαι, να έχεις κοντά σου ένα μπουκαλάκι νερό, προκειμένου να σε κρατάς διαρκώς ενυδατωμένο και γεμάτο ενέργεια! Είναι τόοοσο απλό!

Βάλε λίγη κίνηση

Μπορεί να σου φανεί παράξενο, καθώς όταν αισθάνεσαι κουρασμένος, το τελευταίο πράγμα που νιώθεις να χρειάζεσαι είναι να κινηθείς. Ωστόσο, αν δοκιμάσεις να ξεκινήσεις έστω να περπατάς περισσότερο μέσα στη μέρα σου, ή να εντάξεις την πρωινή προπόνηση στη ρουτίνα σου, θα δεις σιγά σιγά τα επίπεδα της ενέργειάς σου να ανεβαίνουν. Και όχι, δεν υπάρχει δικαιολογία! Είτε προτιμάς να ασκείσαι μόνος σου στο σπίτι, είτε σου αρέσει να γυμνάζεσαι σε κάποιο από τα γυμναστήρια Alterlife που σίγουρα υπάρχει κάποιο κοντά σου, κάνε την αρχή και το σώμα σου, αλλά και το πνεύμα σου θα σε ευγνωμονούν!

Διάβασε

Συνήθως, τις στιγμές που αισθανόμαστε πραγματικά κουρασμένοι, λίγα είναι τα πράγματα εκείνα που θα μας χαρίσουν αληθινή χαλάρωση και θα μας βοηθήσουν να αναπληρώσουμε τα επίπεδα της ενέργειάς μας. Ένα από αυτά λοιπόν, δεν είναι άλλο από το διάβασμα ενός βιβλίου. Δεν έχει σημασία το θέμα, αρκεί να μας ευχαριστεί και να κρατά το δικό μας ενδιαφέρον ζωντανό, πετυχαίνοντας φυσικά και τον κύριο σκοπό του, που δεν είναι άλλος από την χαλάρωση!

Τεντώσου

Εκτός από ένα χρήσιμο και απαραίτητο βήμα μετά από μία προπόνηση, οι διατάσεις ή αλλιώς το τέντωμα των μυών προσφέρει πολλά περισσότερα οφέλη στο σώμα, και σαν αποτέλεσμα συμβάλλει σε καλύτερη ευεξία! Πέρα από το γεγονός ότι αυξάνει το εύρος των κινήσεων και βελτιώνει την απόδοσή μας στην εκάστοτε προπόνηση/άσκηση που κάνουμε, καθώς τεντώνουν και χαλαρώνουν οι μύες, μπορούμε να πετύχουμε επιπλέον χαλάρωση αποβάλλοντας υπερβάλλον άγχος που έχει συσσωρευτεί στο σώμα.

Έλεγξε τη διατροφή σου

Η διατροφή που ακολουθούμε είναι από τους βασικότερους παράγοντες που καθορίζουν τα επίπεδα της ενέργειάς μας καθημερινά. Για παράδειγμα όταν καταναλώνουμε περισσότερη ζάχαρη, κακά λιπαρά και υδατάνθρακες, μπορεί προσωρινά να έχουμε ένα συναίσθημα ικανοποίησης και ενέργειας, κυρίως λόγω απότομης αύξησης της γλυκόζης, αλλά μετά από λίγη ώρα αισθανόμαστε… out of energy. Για τον λόγο αυτό λοιπόν είναι πολύ σημαντικό να έχουμε στη διατροφή μας περισσότερα φρούτα, λαχανικά και άλλους καλούς υδατάνθρακες όπως η βρώμη, το μαύρο ψωμί και ρύζι, κ.ά., καθώς εκτός από το ότι μας κρατούν χορτάτους για περισσότερες ώρες, διατηρούν τα επίπεδα της ενέργειας του οργανισμού μας σταθερά, χωρίς αυτές τις ανεπιθύμητες απότομες αυξομειώσεις.

Βάλε μέτρο στην έκθεσή σου σε οθόνες

Έρευνες έχουν δείξει ότι η πολύωρη έκθεση σε ψηφιακές οθόνες καθημερινά, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τον κύκλο του ύπνου μας. Και ένας ανεπαρκής και μη ποιοτικός ύπνος έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη ενέργεια και αντοχή μέσα στην ημέρα, κακή διάθεση, διατροφικές διαταραχές και πολλά ακόμη! Έτσι, την επόμενη φορά που θα νιώθεις κουρασμένος, απόφυγε να καθίσεις με τις ώρες μπροστά από την οθόνη του κινητού σου. Μπορεί να πιστεύεις ότι είναι κάτι που θα σε χαλαρώσει, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι στο τέλος της ημέρας ακόμη χειρότερα…

 

Λοιπόν; Με τι από τα παραπάνω θα ξεκινήσεις για να σταματήσεις να αισθάνεσαι “εξαντλημένος”;