Οδηγός: Τι μπορούν να κάνουν όσοι φοιτητές ΔΕΝ έλαβαν χθες μετεγγραφή - Η διαδικασία ενστάσεων - Οι κατ' εξαίρεση μετεγγραφές - Τα δικαιολογητικά


Ανακοινώθηκαν χθες τα αποτελέσματα της εφετινής διαδικασίας μετεγγραφών φοιτητών από το Υπουργείο Παιδείας και το alfavita.gr παρουσιάζει σήμερα έναν χρήσιμο οδηγό για όσους ΔΕΝ πήραν μετεγγραφή, περιγράφοντας αναλυτικά τι μπορούν να κάνουν από εδώ και πέρα, χρησιμοποιώντας τη διαδικασία αίτησης θεραπείας ή τη διαδικασία των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών που ακολουθεί.

Λιγότερες εφέτος οι αιτήσεις και οι εγκρίσεις

Από τη σύγκριση με τα περυσινά δεδομένα, προκύπτει ότι εφέτος οι αιτήσεις ήταν μειωμένες, καθώς υποβλήθηκαν 5.228 αιτήσεις βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων και 1.465 αιτήσεις από αδελφούς προπτυχιακούς φοιτητές, ενώ πέρυσι είχαν υποβληθεί 7.203 αιτήσεις μετεγγραφής βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων και 1.857 αιτήσεις από αδελφούς προπτυχιακούς φοιτητές.

Μειωμένες αντίστοιχα ήταν όμως και οι αιτήσεις που έγιναν δεκτές: Εφέτος μετεγγράφονται 3.786 φοιτητές με μοριοδοτούμενους λόγους, 289 φοιτητές ειδικών κατηγοριών και 433 αδελφοί προπτυχιακοί φοιτητές, ενώ πέρυσι πήραν μετεγγραφή 4.840 φοιτητές με μοριοδοτούμενους λόγους (κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια) 262 φοιτητές των ειδικών κατηγοριών και 1.814 αδελφοί προπτυχιακοί φοιτητές. Βλέπουμε ότι ειδικά στην κατηγορία των αδελφών φοιτητών, οι εφετινές εγκρίσεις αιτήσεων ήταν πολύ μειωμένες.

Τι μπορούν να κάνουν όσοι ΔΕΝ έλαβαν μετεγγραφή

Kατά των αποτελεσμάτων των αιτήσεων μετεγγραφής ή μετακίνησης μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά αιτήσεις θεραπείας, από σήμερα Πέμπτη και εντός προθεσμίας 30 ημερών, δηλαδή μέχρι τα Χριστούγεννα.

Οι αιτήσεις θεραπείας εξετάζονται από Επιτροπή Ενστάσεων, σύμφωνα με τις γενικές αρχές και τη διαδικασία του άρθρου 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999 ΦΕΚ 45 Α΄). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδεθούν στην ειδική εφαρμογή Μετεγγραφών 2021 με τους κωδικούς με τους οποίους υπέβαλαν την αίτησή τους μέσω του σχετικού συνδέσμου https://transfer.it.minedu.gov.gr ή μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από σχετικό σύνδεσμο. Οι ενστάσεις-αιτήσεις θεραπείας θα υποβάλλονται μέσω της ανωτέρω ηλεκτρονικής εφαρμογής για διάστημα 30 ημερών από την ανακοίνωση της προθεσμίας, σύμφωνα με το άρθρο 80 του ν. 4692/2020.

Κατ' εξαίρεση μετεγγραφές

Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η προθεσμία αιτήσεων για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης, για ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 79 του ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α΄) Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλονται μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των ηλεκτρονικών αιτήσεων μετεγγραφής/μετακίνησης, σε ημερομηνίες και με διαδικασία που ανακοινώνεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται από τον φοιτητή αποκλειστικά ηλεκτρονικά στην ειδική εφαρμογή https://transfer.it.minedu.gov.gr (κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφές) ή μέσω του αντίστοιχου υπερσυνδέσμου στην κεντρική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, χρησιμοποιώντας τους Ιδρυματικούς κωδικούς (username) και (password).

Τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τους επικαλούμενους λόγους για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά μόνο από τον φοιτητή και μία μόνο φορά σε ένα ενιαίο αρχείο στην εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων "MyDocs", χρησιμοποιώντας κωδικό χρήστη (username) και συνθηματικό (password) της Α.Α.Δ.Ε. (TAXISnet).

Ποιους αφορά

Το σύστημα κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης αφορά φοιτητές των ΑΕΙ και ΑΕΑ, οι οποίοι απευθύνουν ηλεκτρονική αίτηση για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή/μετακίνηση αποκλειστικά για σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις ή επιγενόμενες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Δικαιούχοι υποβολής αίτησης είναι οι φοιτητές που έχουν εξαιρετικό λόγο και δεν υπέβαλαν αίτηση για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή/μετακίνηση κατά την προηγούμενη περίοδο. Ακόμη, όσοι κατά την προαναφερθείσα περίοδο δεν ολοκλήρωσαν ή δεν ακολούθησαν την προβλεπόμενη διαδικασία (δεν απέστειλαν έγκαιρα τα δικαιολογητικά ή δεν οριστικοποίησαν την ηλεκτρονική αίτηση, ή υπέβαλλαν αίτηση με δικαιολογητικά απευθείας στο πρωτόκολλο του ΥΠΑΙΘ).

Στην ειδική εφαρμογή των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών είναι διαθέσιμες οι οδηγίες χρήσης σχετικά με τη διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης και της ηλεκτρονικής υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν τις ιδιαίτερα σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις. Τα δικαιολογητικά πρέπει να επισυναφθούν εν συνεχεία της οριστικοποίησης της ηλεκτρονικής αίτησης, με τον τρόπο που αναφέρεται παραπάνω. Η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να ανοίγει κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, σε ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με σχετικό Δελτίο Τύπου.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τις κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές περιγράφεται στο άρθρο 79 του νόμου 4692 (ΦΕΚ 111/Α’/2020), και στo Κεφάλαιο ΣΤ' της υπ’ αριθμ. 148236/Ζ1 Υ.Α.(ΦΕΚ 4806/B'/30-10-2020)

Οι λόγοι της κατ' εξαίρεση μετεγγραφής

Τι προβλέπει το άρθρο 79 του ν.4692/2020

  1. Αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους αποκλειστικά για σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις ή επιγενόμενες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης φοιτητών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Ως τέτοιες χαρακτηρίζονται ιδίως οι εξής:

α) σοβαρές παθήσεις φοιτητών ή μελών της οικογένειας του φοιτητή, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στο παράρτημα της υπ’ αρ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β΄ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, και οι οποίες διαπιστώνονται από τα όργανα και μέσω διαδικασίας η οποία αναφέρεται στην ως άνω κοινή υπουργική απόφαση,

β) θάνατος συγγενούς α΄ βαθμού εξ αίματος σε ευθεία γραμμή ή β΄ βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή, ο οποίος επήλθε εντός ενός έτους πριν την υποβολή της αίτησης για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής,

γ) κυοφορούσες φοιτήτριες μετά από βεβαίωση θεράποντος ιατρού και διευθυντή γυναικολογικής ή μαιευτικής κλινικής ή τμήματος δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος, και εφόσον αυτές ήδη φοιτούν για την απόκτηση πρώτου πτυχίου, και

δ) φοιτητές οι οποίοι έχουν υποστεί σωματική ή ψυχική βλάβη προκληθείσα από εγκλήματα κατά της σωματικής ακεραιότητας ή της γενετήσιας ελευθερίας ή της προσωπικής ελευθερίας, η οποία τεκμηριώνεται με βάση τα πορίσματα της ιατρικής επιστήμης.

  1. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν υπάρχει αντίστοιχο Τμήμα Α.Ε.Ι. στην Περιφερειακή Ενότητα, με εκείνο του Τμήματος εισαγωγής ή φοίτησής τους, τότε οι φοιτητές αυτοί, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση κατ’ εξαίρεση μετακίνησης σε Τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου για το οποίο συγκεντρώνουν τα μόρια της βάσης εισαγωγής κατά το έτος έγγραφής τους στο Τμήμα προέλευσης.
  2. Σε περίπτωση κατά την οποία ο αιτών την κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή ή μετακίνηση εμπίπτει σε λόγους αποκλεισμού, όπως αυτοί της παρ. 1 του άρθρου 74, τότε η Επιτροπή της παρ. 5 δύναται να εισηγηθεί ομόφωνα στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος και κρίνει για την έκδοση απόφασης κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής ή μετακίνησης.
  3. Η αίτηση για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή ή μετακίνηση ΔΕΝ μπορεί να αφορά σε πραγματικά περιστατικά τα οποία αποτέλεσαν τη βάση για την απόρριψη της αίτησης μετεγγραφής ή μετακίνησης σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος.
  4. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται για κάθε ακαδημαϊκό έτος πενταμελής Επιτροπή με αντικείμενο την εξέταση των κατ’ εξαίρεση αιτήσεων μετεγγραφής ή μετακίνησης. Η Επιτροπή αποτελείται από ένα (1) μέλος, το οποίο υποδεικνύεται από τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και εκτελεί χρέη Προέδρου, δύο (2) μέλη, τα οποία υποδεικνύονται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων των Α.Ε.Ι., έναν (1) εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και έναν (1) εκπρόσωπο κλάδου ή ειδικότητας ΠΕ Ιατρών, ο οποίος υποδεικνύεται από τον Υπουργό Υγείας. Η Επιτροπή είναι άμισθη και τα μέλη της δεν λαμβάνουν κανενός είδους αμοιβή ή αποζημίωση για τη συμμετοχή τους σε αυτή. Η απόφαση ορισμού της Επιτροπής δεν δημοσιοποιείται πριν από την ολοκλήρωση του έργου της για το οικείο ακαδημαϊκό έτος. 

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν μαζί με τα δικαιολογητικά, τα οποία τεκμηριώνουν τις σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις ή τις επιγενόμενες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, τα ακόλουθα:

α. Εκτυπωμένη την οριστικοποιημένη ηλεκτρονική αίτηση κατ' εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.

β. Βεβαίωση σπουδών από το Τμήμα προέλευσης από την οποία προκύπτει το εξάμηνο φοίτησης και ο τρόπος εισαγωγής στο εν λόγω Τμήμα.

γ. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, το οποίο έχει εκδοθεί εντός του τρέχοντος έτους.

Η Επιτροπή δύναται να ζητήσει από τον ενδιαφερόμενο επιπλέον δικαιολογητικά για την τεκμηρίωση της κρίσης της περί της αίτησης για χορήγηση κατ' εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης.

Ο πλήρης φάκελος του αιτούντος και η τεκμηριωμένη απόφαση της Επιτροπής διαβιβάζονται στο Ίδρυμα, στο οποίο ο αιτών έχει αιτηθεί την κατ' εξαίρεση μετεγγραφή/μετακίνηση.

Τι θα γίνει με όσους πήραν χθες μετεγγραφή

-Αντιπαραβάλλονται οι αιτήσεις και οι δηλώσεις αποποίησης των αδελφών, ως προς την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των άρθρων 10 και 11 της με αριθ. 142413/19.10.2020 (Β΄4617) απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

-Μετά την επεξεργασία των αιτήσεων, καταρτίζεται ονομαστικός πίνακας ανά Τμήμα των αιτούντων τη χορήγηση μετεγγραφής/μετακίνησης. Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης κυρώνει τον πίνακα υπό την αίρεση του ελέγχου των δικαιολογητικών, που οι δικαιούχοι δεσμεύθηκαν στην αίτησή τους να προσκομίσουν προκειμένου να ελεγχθούν από την οικεία Γραμματεία του Τμήματος στο οποίο είναι επιθυμητή η μετεγγραφή/μετακίνηση.

-Η ανωτέρω απόφαση κύρωσης του πίνακα των δικαιούχων ανά Τμήμα κοινοποιείται στις Γραμματείες των οικείων Τμημάτων. Οι δικαιούχοι μετεγγραφής/μετακίνησης ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού πληροφοριακού συστήματος και καλούνται να καταθέσουν στη Γραμματεία του Τμήματος υποδοχής όλα τα δικαιολογητικά που είχαν δεσμευθεί στην αίτησή τους ότι θα υποβάλλουν.

-Οι Γραμματείες των Τμημάτων ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο και εντός ευλόγου χρόνου τον υποψήφιο μετά από τον έλεγχο των δικαιολογητικών του, εάν γίνεται δεκτός για εγγραφή στο Τμήμα υποδοχής, ώστε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη διαγραφή του από το Τμήμα προέλευσης και την ολοκλήρωση της εγγραφής του στο Τμήμα υποδοχής.

Πηγή: www.alfavita.gr