Πώς η ασυμφωνία στα μεγέθη μας εμποδίζει να αγοράζουμε και τι μπορούν να κάνουν οι εταιρείες για να βελτιώσουν την κατάσταση.
Η αβεβαιότητα γύρω από το μέγεθος των ρούχων αποτελεί έναν από τους κύριους λόγους που οι καταναλωτές αποφεύγουν τις αγορές ένδυσης, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το 91% των καταναλωτών χρειάζονται διαφορετικά μεγέθη ανάλογα με την εταιρεία, γεγονός που οδηγεί σε συχνές επιστροφές και απογοήτευση.
Με αποτέλεσμα να μη θέλουμε να πηγαίνουμε για ψώνια. Διότι αν στη μία εταιρεία φοράω small και στην άλλη το large μου μπαίνει με το ζόρι, το πρώτο που καθένας από εμάς σκέφτεται είναι ότι το πρόβλημα είναι δικό μας και όχι των εταιρειών που φτιάχνουν τα ρούχα. Θα το έχεις παρατηρήσει και με τα αθλητικά παπούτσια, το νούμερο έχει διακυμάνσεις από brand σε brand, μερικές φόρες και από μοντέλο σε μοντέλο, όμως εκεί δε μας κάνει εντύπωση ούτε μας στεναχωρεί το μεγαλύτερο νούμερο.
Η πρόκληση της ασυμφωνίας μεγεθών
Η έλλειψη τυποποιημένων προτύπων μεγεθών μεταξύ των διαφορετικών εμπορικών σημάτων δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές. Με αποτέλεσμα αυτή η ασυμφωνία να οδηγεί σε απογοήτευση και συχνές επιστροφές προϊόντων, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία του πελάτη και την κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Οι καταναλωτές δηλαδή όλοι εμείς που ψωνίζουμε, εκφράζουν έντονη επιθυμία για ρούχα που να προσαρμόζονται στις διαφορετικές αναλογίες σώματος. Το 81% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να πληρώσουν περισσότερο για ρούχα με καλύτερη εφαρμογή και καλύτερη ποιότητα υλικών. Η πρακτική του vanity sizing, δηλαδή της ματαιοδοξίας του μεγέθους, όπου τα ρούχα φέρουν μικρότερα μεγέθη από τα πραγματικά τους, μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση του καταναλωτή, αλλά ταυτόχρονα οδηγεί σε σύγχυση και απογοήτευση όταν τα ρούχα αυτά δεν εφαρμόζουν σωστά.
Τεχνολογικές λύσεις για την επίλυση του προβλήματος
Η τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται ότι και εδώ μπορεί να προσφέρει λύσεις για την ακριβή πρόβλεψη του μεγέθους και της εφαρμογής των ρούχων. Πλέον υπάρχουν εργαλεία όπως το Fit Predictor που χρησιμοποιούν δεδομένα από δισεκατομμύρια αγορές και επιστροφές για να παρέχουν εξατομικευμένες συστάσεις μεγέθους, μειώνοντας τις επιστροφές και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των πελατών. Όπως όλα δείχνουν οι τρόποι υπάρχουν ή μπορούν να βρεθούν αρκεί οι κατασκευαστές να προσαρμοστούν και να ακούσουν τις ανάγκες των καταναλωτών.
Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν σε λύσεις που εξασφαλίζουν ακριβή εφαρμογή και να υιοθετήσουν πρακτικές που προάγουν την ένταξη και την εκπροσώπηση όλων των σωματότυπων. Το κομμάτι της συμπερίληψης πρέπει να συμπεριλάβει άμεσα και τις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε ανθρώπου ανεξάρτητα από το βάρος του. Η ερεύνα αποδεικνύει ότι η προσαρμογή στις ανάγκες των καταναλωτών θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη και την πιστότητα των πελατών, οδηγώντας σε αυξημένες πωλήσεις και μειωμένες επιστροφές.
Βεβαία μην ξεχνάμε ότι μέσα σε όλα αυτά οι καταναλωτές επισημαίνουν την ανάγκη για καλύτερα υλικά, πιο ποιοτικά και με αντοχή στον χρόνο. Είναι προφανές ότι όλοι μας θα προτιμούσαμε κάτι πιο ακριβό που θα το έχουμε για χρόνια στην ντουλάπα μας σε αντίθεση με κάτι φθηνό που την επόμενη χρονιά θα πεταχτεί. Αν θέλουμε λοιπόν να μιλάμε για συμπερίληψη και βιωσιμότητα στη μόδα, καλό θα είναι η γνώμη των ανθρώπων που ψωνίζουν να ακούγεται και να εφαρμόζεται και όχι τα μεγάλα brands να επιβάλλουν τις πολίτικες τους. ΟΙ καταναλωτές ξέρουν, μπορούν και «τιμωρούν» όλους εκείνους που τους αγνοούν.