48x17 Cycles present: The 1896 Classic Marathon Race Revival II

Στις 11 Μαϊου αναβιώνει η θρυλική διαδρομή Αθήνα - Μαραθώνας - Αθήνα με fixed gear!

Κείμενο: Super User

Στις 11 Μαϊου αναβιώνει η θρυλική διαδρομή Αθήνα - Μαραθώνας - Αθήνα με fixed gear!

Εκκίνηση: 48×17 Cycles, Ακρόπολη, Βεϊκου 2

Η διαδρομή θα καλύψει την απόσταση από την Ακρόπολη μέχρι την λίμη Μαραθώνα και πίσω.

Τερματισμός: 48×17 Cycles, Ακρόπολη.

Κάθε αγωνιζόμενος θα πρέπει να ακολουθήσει την δηλωμένη διαδρομή. Όποιαδήποτε εκτροπή από αυτή την διαδρομή θα αποκλείσει τον αγωνιζόμενο αμέσως. Τελετάρχες θα υπάρχουν σε διάφορα σημεία οδικώς αλλά και σε σταθερά και έχουν το δικαίωμα να αποκλείσουν οποιονδήποτε αγωνιζόμενο αποκλίνει από τους κανόνες.

Θα προηγηθεί group ride την Κυριακή πριν τον αγώνα για όποιον επιθυμεί να δοκιμάσει την διαδρομή.

Λεπτομέρειες

Μάξιμουμ 40 θέσεις για τον αγώνα.

Αθήνα: εγγραφές αυτοπροσώπως στο κατάστημα.

Εκτός Αθήνας: εγγραφές μπορούν να γίνουν τηλεφωνικώς (τηλ: 210.9225488)

Διεθνές συμμετοχές: εγγραφές μέσω e-mail info@48×17.com

Οι εγγραφές κλείνουν 3 ημέρες πριν τον αγώνα.

International riders: please make contact for scheduled special prized accommodation at info@48×17.com

Κόστος εγγραφής: TBA

1. Μόνο fixed gear και ποδήλατα πίστας επιτρέπονται.

2. Μπροστινό φρένο επιτρέπεται και συστήνεται.

3. Gear ratio: ελεύθερο

4. Κράνη υποχρεωτικά, dropbars και bullhorns μόνο.

5. Όλοι όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στο αγώνα θα πρέπει να προσκομίσου ιατρική βεβαίωση ή ισχύων Δελτίο της ΕΟΠ ή οποιαδήποτε άλλης Αθλητικής Ομοσπονδίας του ΣΕΓΑΣ.

6. Ισχύουν οι κανόνες official ποδηλατικών αγώνων, πχ το skitching απαγορεύεται.

Θα διοργανωθεί ένα test ride μια ακριβώς εβδομάδα πριν το αγώνα για όσους θέλουν να πάρουν μια γεύση της διαδρομής.

Όλοι οι αγωνιζόμενοι λαμβάνουν μέρος με δικιά τους ευθύνη.



Ιστορική Αναδρομή

Το αγώνισμα της ποδηλασίας έκανε την “επίσημη” εμφάνισή του στους πρώτους Σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Περιλάμβανε ένα αγώνισμα δρόμου και αγωνίσματα πίστας, που διεξάγονταν στο νεόκτιστο τότε ποδηλατοδρόμιο του Φαλήρου (σημερινό Στάδιο Καραισκάκη). Αυτή ήταν η πρώτη φορά που το αθηναϊκό κοινό παρακολούθησε αγωνιστική ποδηλασία. Ταχύτητες, φρένα και ντεραγιέ δεν είχαν ακόμα ανακαλυφθεί και τα ποδήλατα χρησιμοποιούσαν fixed γρανάζια.

Το μοναδικό αγώνισμα δρόμου έλαβε χώρα στις 12 Απριλίου 1896 και κάλυψε τα 87 χιλιόμετρα της απόστασης προς τον Μαραθώνα και πίσω. Πέντε Έλληνες δήλωσαν συμμετοχή, ένας από αυτούς ο Αριστείδης Κωνσταντινίδης, καθώς και μερικοί ποδηλάτες από το εξωτερικό, ανάμεσα στους οποίους ο Γερμανός August von Gödrich και ο Βρετανός Edward Battel. Ο Κωνσταντινίδης ήταν ένας από τους πρώτους θιασώτες του ποδηλάτου στη χώρα και ιδρυτής του πρώτου ποδηλατικού συλλόγου. Κερδισε τον αγώνα με επίδοση 3:22:31.

Το ποδήλατό του παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα και ο μύθος λέει ότι δανείστηκε ένα ποδήλατο από έναν θεατή για να τελειώσει τον αγώνα. Ο Κωνσταντινίδης προηγούνταν από την αρχή μέχρι την πρώτη του πτώση, που έδωσε την ευκαιρία στον Battel να περάσει πρώτος. Στην συνέχεια και οι δυο τους έπεσαν ξανά. Η πτώση του Battel ήταν τόσο δυνατή που τον έριξε από την πρώτη θέση στην τρίτη, αφού Κωνσταντινίδης και Godrich τον προσπέρασαν. Ο Κωνσταντινίδης μπήκε στην Αθήνα με μώλωπες και ματωμένος παρ όλα αυτά θριαμβευτής, χαρίζοντας στην Ελλάδα ένα από τα πιο φημισμένα χρυσά της μετάλλια.

Κάτι παραπάνω από έναν αιώνα μετά, αναβιώνουμε τη θρυλική διαδρομή με έναν σκληρό  fixed gear αγώνα, ως έναν ελάχιστο φόρο τιμής στην αγνή εποχή της ποδηλασίας.