Αλ Πατσίνο, Μάικλ Ντάγκλας, Σπάικ Λι, Καθλίν Τέρνερ, Άλφρεντ Χίτσκοκ, Έιντριεν Μπρόντι. Κλασικές ταινίες με σκηνικό την ανυπόφορη ζέστη του καλοκαιριού.
Έξι κλασικές ταινίες, η κάθε μία με τη δική της χάρη και αξία, με σκηνικό και πρωταγωνίστρια τη ζέστη του καλοκαιριού και χαρακτήρες που δοκιμάζονται και βγαίνουν εκτός εαυτού. Την ίδια στιγμή, η χώρα ετοιμάζεται να υποδεχτεί άλλο ένα κύμα καύσωνα.
Κάνε το Σωστό (Do the Right Thing, 1989)
Το “Do the Right Thing!” του Σπάικ Λι – όπου και πρωταγωνιστεί - είναι η απόλυτη ταινία για τα καλοκαίρια που δεν αντέχεις στην πόλη, την κάψα και τον καύσωνα. Οι πρωταγωνιστές της ταινίας στάζουν από τον ιδρώτα σε μία εργατική γειτονιά στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης.
Ίσως αυτή η αφόρητη ζέστη φέρνει την ένταση ανάμεσα στους κατοίκους, κυρίως από την μαύρη και ιταλική κοινότητα, ίσως χρησιμοποιείται σαν ένας συμβολισμός των κοινωνικών ανισοτήτων που επικρατούν σε μία ολόκληρη χώρα. Η δολοφονία ενός νεαρού Αφροαμερικανού από την αστυνομία έρχεται για να φέρει το χάος.
Σκυλίσια Μέρα (Dog Day Afternoon, 1975)
Σαν “Dog days” αναφερόμαστε σε εκείνες τις πολύ ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Μία τέτοια ζεστή μέρα στη Νέα Υόρκη, o Σόνι (Αλ Πατσίνο) και ο Σαλ (Τζον Καζάλ) αποφασίζουν να ληστέψουν μία τράπεζα στο Μπρούκλιν.
Τίποτα δεν πάει όπως το σχεδίαζαν, ενώ όταν οι δύο ληστές κρατάνε κάποια ομήρους μέσα στην τράπεζα, το γεγονός αυτό τραβάει το ενδιαφέρον των τηλεοπτικών δικτύων που σπεύδουν να το καλύψουν σε ζωντανή μετάδοση. Ο Σόνι μεταμορφώνεται σε μία τραγική αντιηρωική φιγούρα μπροστά στα μάτια των απλών ανθρώπων και απέναντι στην εξουσία των αρχών και των media.
Σιωπηλός Μάρτυς (Rear Window, 1954)
O «Σιωπηλός Μάρτυς» του Άλφρεντ Χίτσκοκ συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο σημαντικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Δεκαετίες νωρίτερα από το “Do the Right Thing” του Σπάικ Λι, το σκηνικό παραμένει η Νέα Υόρκη, σε ένα καλοκαίρι που η ζέστη δεν αντέχεται!
Εδώ, ο φωτορεπόρτερ πρωταγωνιστής (μοναδικός ο Τζέιμς Στιούαρτ), καθηλωμένος στο διαμέρισμά του με σπασμένο πόδι στον γύψο, δεν έχει με τι να ασχοληθεί και βαριεστημένα κοιτάει με τη φωτογραφική κάμερα τους γείτονες στην απέναντι πολυκατοικία. Όλοι έχουν ανοιχτά τα παράθυρα και τις γρίλιες λόγω της ζέστης. Μέχρι τη στιγμή που γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας μίας γυναίκας ή έτσι τουλάχιστον νομίζει ότι είδε… Θα προσπαθήσει να ερευνήσει την υπόθεση με τη βοήθεια δύο φίλων.
Έξαψη (Body Heat, 1981)
Η «Έξαψη» είναι ένα κλασικό ερωτικό θρίλερ από τα 80s με το φοβερό πρωταγωνιστικό δίδυμο των Γουίλιαμ Χαρτ και Καθλίν Τέρνερ. Ταξιδεύουμε στην καυτή και υγρή Φλόριντα, μέσα στο καλοκαίρι, όταν οι δύο παράνομοι εραστές (Χαρτ και Τέρνερ) σχεδιάζουν να βγάλουν από τη μέση τον άνδρα της γυναίκας, έναν πλούσιο επιχειρηματία με μεγάλη δύναμη και επιρροή. Η γυναίκα θέλει να κληρονομήσει την περιουσία του και να φύγει με τον εραστή της. Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα; Οι ανατροπές δεν θα αργήσουν να έρθουν.
Ξεχωριστή"Μέρα (Falling Down, 1993)
Ο Γουίλιαμ Φόστερ (Μάικλ Ντάγκλας) εγκαταλείπει το αυτοκίνητό του στη μέση του δρόμου μία καυτή μέρα στο Λος Άντζελες και προσπαθεί με τα πόδια να προλάβει τα γενέθλια της κόρης του. Είναι ένας απλός καθημερινός άνθρωπος, άνεργος, με την πρώην γυναίκα του να του έχει θέσει περιοριστικούς όρους. Είναι έτοιμος να «εκραγεί».
Στο δρόμο του θα έρθει αντιμέτωπος με διάφορες λοξές καταστάσεις και χαρακτήρες. Αυτή τη φορά δεν θα τους ανεχτεί όπως έκανε μία ζωή. Θα αντιδράσει με βίαιο τρόπο για να αποδώσει δικαιοσύνη ή όπως αυτός την εννοεί.
Το Καλοκαίρι του Σαμ (Summer of Sam, 1999)
Δεύτερη είσοδος του Σπάικ Λι στο αφιέρωμα, με το «Καλοκαίρι του Σαμ» να παραμένει μία άκρως υποτιμημένη ταινία. Ξανά Νέα Υόρκη, ξανά καλοκαίρι και καύσωνας, με την πλοκή να τοποθετείται στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και την πόλη να βιώνει μέρες ολόκληρες με blackout.
Σαν να μην ήταν αυτά αρκετά για την ψυχολογία των κατοίκων, ο κατά συρροή δολοφόνος Son of Sam (Ντέιβιντ Μπέρκοβιτς) σκορπά τον τρόμο και τον θάνατο σε νεαρά ζευγάρια. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, ακολουθούμε τις ζωές δύο φίλων (Έιντριεν Μπρόντι και Τζον Λεγκουιζάμο) σε μία ιταλική γειτονιά στο Μπρονξ, εκεί κοντά που πραγματοποιούνται οι φονικές επιθέσεις. Όλοι κοιτάνε τους γείτονες με «άλλο μάτι», αν έχεις «παράξενη» εμφάνιση (όπως ο πανκ Έιντριεν Μπρόντι), είσαι ύποπτος… Η υστερία σε μία ολόκληρη πόλη δεν αργεί να έρθει.