Η αποστολή των SMS έφθασε στο ζενίθ της το 2010 όταν και είχαν αποσταλεί 9,8 δισ. γραπτά μηνύματα για να αρχίσει στη συνέχεια μία εντυπωσιακά  πτώση.


Το 2013 οι Έλληνες χρήστες κινητών τηλεφώνων απέστειλαν μόλις 5,9 δισ. γραπτά μηνύματα, αριθμός που είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 7,3 δισ. SMS που είχαν σταλεί το 2012. Η τάση αυτή συνεχίζεται και φέτος με βάση τα στοιχεία της Vodafone, η οποία είναι και ο μόνος πάροχος που έχει δημοσιοποιήσει τέτοια δεδομένα. Συγκεκριμένα, στους πρώτους 9 μήνες του 2014 (Ιανουάριος - Σεπτέμβριος) οι πελάτες της Vodafone απέστειλαν 903 εκατ. μηνύματα, όταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013 είχαν στείλει 977 εκατ. SMS.

Πρακτικά, η αποστολή των SMS έφθασε στο ζενίθ της το 2010 όταν και είχαν αποσταλεί 9,8 δισ. γραπτά μηνύματα για να αρχίσει στη συνέχεια μία εντυπωσιακά μεγάλη και σχετικά σταθερή πτώση, καθώς το 2011 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν στα 8,5 δισ. μηνύματα.

Η πτώση αποδίδεται στην αύξηση της δημοτικότητας υπηρεσιών όπως είναι το Facebook Messenger, το Google Hangout, το WhatsApp, το Viber και το Skype, οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων (instant messaging) μέσω των smartphones με μηδενικά ουσιαστικά κόστος, καθώς η μόνη «απαίτηση» είναι να υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Οι υπηρεσίες αυτές είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στις νεαρότερες ηλικίες, αλλά έχουν αρχίσει να αποκτούν φανατικούς «χρήστες» και στις μεγαλύτερες, καθώς είναι αρκετά εύχρηστες.

Όσον αφορά τα μηνύματα πολυμέσων (MMS), πρακτικά η αγορά αυτή δεν υφίσταται καθώς το 2013 εστάλησαν μόλις 16,8 εκατ. MMS έναντι 20,3 εκατ. το 2012. Κάτι που σημαίνει ότι αντιστοιχεί ένα MMS ανά σύνδεση κινητής τηλεφωνίας ετησίως.