Όταν τα insta stories γίνονται ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής εστιατορίου. 


Με τι κριτήρια επιλέγεις ένα μέρος για να φας έξω; Σε επηρεάζουν η τοποθεσία, το μενού ή το εύρος τιμών; Ή ο καθοριστικός παράγοντας είναι το πόσο καλό θα φαίνεται το εστιατόριο στις ιστορίες σου στο Instagram; Στον σημερινό κόσμο που έχει εμμονή με την εικόνα, τα κριτήρια για την επιλογή ενός εστιατορίου αλλάζουν. Το design είναι πλέον εξίσου σημαντικό με το ίδιο το φαγητό, με τους σχεδιαστές εστιατορίων να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να διακοσμήσουν τους χώρους με τον πιο ευφάνταστο τρόπο.

Αυτή η πίεση στο μυαλό των interior designers εστιατορίων για να δημιουργήσουν τον τέλειο χώρο, κατάλληλο για "φωτογραφίες" ξεκίνησε τη δεκαετία του 2010 με την άφιξη του Instagram. Tο κλασικό "χιπστεράδικο καφέ" είναι ένα πραγματικό υποπροϊόν της απότομης φήμης της εφαρμογής: ένας μινιμαλιστικός, faux-βιομηχανικός χώρος επιπλωμένος με κρεμαστούς λαμπτήρες, τούβλα και φυτά. Αυτό το μοντέρνο οπτικά στυλ θα μπορούσε να βρεθεί σε όλο τον κόσμο, από το Κέιπ Τάουν έως τη Μελβούρνη. Στοιχεία όπως ειδικά, catchy σλόγκαν με φωτισμό νέον ή ένα μεγαλοπρεπές ζευγάρι φτερά στον τοίχο δημιουργήθηκαν ειδικά για να τραβούν οι θαμώνες των μαγαζιών φωτογραφίες και να τις δημοσιεύουν στο instagram.

Η Melanie Liaw, συνιδρύτρια του boutique interior design studio Duelle εξηγεί ότι με το instagram έχει γίνει μια πολιτιστική μετατόπιση από τη "σκηνοθετημένη" φωτογραφία σε κάτι πιο μαζικό: "Είμαστε σε άλλη φάση τώρα. Απομακρυνόμαστε από τα "story του Instagram" και σκεφτόμαστε έναν εσωτερικό χώρο, γνωρίζοντας ότι δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που κάθονται στο τραπέζι που μας βλέπει αλλά και ο κόσμος που το βλέπει μέσα από το φακό τους", λέει.

Αυτό που κάποτε ήταν μια απλή γωνιά που δημιουργήθηκε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να επεκταθεί σε ολόκληρο το εστιατόριο, ανέφερε η Liaw. "Όταν σχεδιάζεις έναν χώρο, ξέρεις ότι θα φωτογραφηθεί και θα βιντεοσκοπηθεί σε μεγάλο βαθμό και πώς θα εμφανιστεί σε όλες τις 360 μοίρες; Φροντίζεις λοιπόν να περιστρέφονται όλα. Νομίζω ότι είναι σημαντικό. Όλα πρέπει να είναι άξια για απαθανάτιση".

Η εξάρτηση του κλάδου της εστίασης από τη φιλική προς το Insta αισθητική, καθώς και η συνήθειά μας να επιδεικνύουμε τη ζωή μας στο διαδίκτυο, οδήγησαν σε μια μεγάλη εξέλιξη του σχεδιασμού εστιατορίων. Ο Ed Plumb, ιδρυτής του στούντιο σχεδιασμού Studio Found σημείωσε: "Ο κόσμος είναι πολύ πιο επιλεκτικός στα εστιατόρια τώρα από ό,τι πριν. Το κόστος της εξόδου είναι μεγάλο και έτσι οι άνθρωποι θέλουν να νιώθουν ότι είναι δικαιολογημένο".

Οι σχεδιαστές προσπαθούν να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της δημιουργίας χώρων που ακολουθούν τη μόδα για να προσελκύσουν πελατεία και να ξεφύγουν παράλληλα από τις ακαλαίσθητες τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. "Το Instagram δεν μας βοηθάει πολύ όσον αφορά την ενίσχυση της επιχείρησής μας", λέει ο Plumb. "Ουσιαστικά το αντιγράφει άλλους ανθρώπους και αναπαράγει κάτι που ήδη υπάρχει. Μερικές φορές πρέπει να κάνουμε πράγματα που καθοδηγούνται από τις τάσεις, αν ο πελάτης το θέλει αυτό, αλλά τείνουμε να τον οδηγήσουμε όσο μπορούμε σε κάτι πιο πρωτότυπο".