Τέχνη

Συλλήψεις παρά το ρεκόρ προσέλευσης στην έκθεση Art in the Streets του Los Angeles!

 



Ρεκόρ προσέλευσης αναμένεται να σπάσει η έκθεση “Art in the Streets” που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Los Angeles αυτές τις μέρες. 22.000 επισκέπτες έχουν βρεθεί εκεί την πρώτη εβδομάδα, σύμφωνα με το site Arrested Motion και σίγουρα έχει φέρει νέο, διαφορετικό κοινό στο μουσείο. Θα περίμενε κανείς ότι αυτό το διαφαινόμενο άνοιγμα που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια, από τα συμβατικά μέρη σε κάτι που ανήκει στο δρόμο, να αντιμετωπιζόταν και με το δέοντα σεβασμό από τις αρχές.


Φευ! Η έκθεση φαίνεται ότι έχει βάλει σε μπελάδες και τις τοπικές αρχές που τα θέλουν όλα... σε τάξη. "Σεβόμαστε το δικαίωμα να υπάρχει μια έκθεση τέχνης, αλλά απαιτούμε να υπάρχει η δέουσα ασφάλεια και προστασία της περιουσίας των υπολοίπων", δήλωσε ο Jack Richter, εκ μέρους της αστυνομίας του Los Angeles, συμπληρώνοντας ότι γίνονται "σε μεγάλο βαθμό βανδαλισμοί στην περιοχή του Little Tokyo, κοντά στην είσοδο του μουσείου", εννοώντας το tagging που γίνεται αυτή τη στιγμή στη γύρω περιοχή. Αλλά οι νεαροί taggers δεν είναι μόνο αυτοί που απασχόλησαν την αστυνομία που τους κυνηγάει νυχθημερόν όσο διαρκεί η έκθεση. 

High-profile καλλιτέχνες, όπως οι Invader, Smear & Revok μεταφέρθηκαν με συνοδεία στο χώρο της έκθεσης, προκειμένου να μη... "δράσουν"... Ο Revok, κατά κόσμον Jason Williams, συνελήφθη κατά τη διάρκεια επιβίβασης σε αεροπλάνο για προηγούμενη υπόθεση, σχετική πάλι με παραβίαση νόμων που αφορούν φυσικά τη δραστηριότητά του, το graffiti... Και η τιμωρία ήταν 180 ημέρες φυλακή - για ένα καλλιτέχνη που είχε κληθεί επισήμως στην έκθεση, έτσι;


Η αλήθεια, πάντως, είναι ότι η σχέση της Νέας Υόρκης με το street art είναι και περίεργη και έχει οδηγήσει, από τη δεκαετία του 80, σε λήψη δραστικών μέτρων. Η σκληρή αυτή πολιτική, κυρίως στον υπόγειο ηλεκτρικό σιδηρόδρομο της πόλης, έχει οδηγήσει σε αρκετές συλλήψεις, αλλά και σημαντική μείωση του tagging. Επομένως, το να δει η τοπική αστυνομία με θετικό μάτι τέτοιου είδους events, είναι ακόμα όνειρο θερινής νυκτός.

 

Hip Hop Shop’s Graffiti Jam #2: Η δεύτερη έκδοση με την ελίτ ελληνικού graffiti!



Το Hip Hop Shop, υπό την αιγίδα του Δήμου Αμαρουσίου, παρουσιάζουν το “Hip Hop Shop’s Graffiti Jam #2”, το Σάββατο 18 Ιουνίου 2011, στο Κλειστό Γυμναστήριο «Σπύρος Λούης», Βασιλίσσης Όλγας & Π.Κυριακού – Μαρούσι (Δίπλα στον σταθμό ΗΣΑΠ), από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ. Η είσοδος για το κοινό είναι δωρεάν.

Το “Graffiti Jam #2” αποτελεί την δεύτερη έκδοση του περσινού επιτυχημένου Graffiti Jam και θα συγκεντρώσει την ελίτ του ελληνικού graffiti, καθώς θα φιλοξενήσει πάνω από 50 (πενήντα) κορυφαίους Graffiti Writers (τόσο “Bombers” αλλά και “Legal”), μετατρέποντας το “Graffiti Jam” σε θεσμό και σημείο αναφοράς για αυτήν την σύγχρονη μορφή τέχνης που ονομάζεται Graffiti.

Συμμετέχουν οι :

Artemios, Ars Two,  Bang Crew (Meizar 87, Nique, Noto, Nukis, Twelve, Ziter), Beicon, Birds Crew, Buns Crew (Ints, Spike 69, Sinq), Code, Chine, Chuck Norris, Dee 71, Duce Crew, Fix Crew, Fus Crew, Fsk Crew, Gons Crew, Heroes Crew (Braze, Dreks, Spark, Wer), Kebzer, Lifo Crew, Littll, Mark (Hit Crew), Msh Crew, Mint, Naip, Osb Crew (Holy, Los), Pigs Crew, Rtm, Sailor, Senor, Shk Crew, Speg,  Stigma Squad (BUHAHA, Insane, Lune),Tones, TUIYO (Frogs Crew), Wfc Crew (Siemor, Taze, Wore, Yoker), Udk Crew (Ase, Evil, Ino, Smart, Shock, Temp), Uib Crew.

Από τις 11 το πρωί μέχρι το τελευταίο φως του ήλιου, οι Writers θα γεμίσουν όλους τους τοίχους του γυμναστηρίου με τις δημιουργίες τους, ενώ θα πλαισιώνονται από τα DJ Sets των DJ Kiten, DJ Noiz, Cryogenics και Junior SP., με ήχους Hip Hop, Funk, Drum ’n’ Bass και Hardcore. Επιπλέον, στον χώρο θα υπάρχουν και εγκατεστημένες ράμπες και Fun Boxes για BMX, με ελεύθερη συμμετοχή.

O Antony Lister στο Βερολίνο

Αν βρεθείς στο Βερολίνο τις επόμενες μέρες δεν θα πρέπει να χάσεις με τίποτα τον Μαραθώνιο Τέχνης που διοργανώνει ο γεννημένος στην Αυστραλία Antony Lister (θεότρελος ζωγράφος και installation artist).

Για 6 μέρες και 6 νύχτες, ο Lister κυριολεκτικά θα ζει μέσα στο Project Room (Schönhauser Allee 8) δημιουργώντας ακατάπαυστα, ενώ όλες οι κινήσεις του θα προβάλονται on line.

Η φιλοσοφία του δρόμου από τον street artist Above...

 

Ο γνωστός street artist Above ξαναχτυπά. Αυτή τη φορά στόχος του είναι οι τοίχοι της Μελβούρνης και τα έργα του συνοψίζουν αυτό που θα λέγαμε «φιλοσοφία του δρόμου».

Τα σλόγκαν του, είναι ο προσωπικός του τρόπος να επικοινωνεί με τους ανθρώπους και γιατί όχι, να τους ενθαρρύνει να σκεφτούν...

 

Urban Art vs. Ad World

Περίπου 100 urban καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των 3ttman, Bronco, El Tono, Jerm IX, Know Hope, Ludo, Luzinterruptus, Rero, Skount, Various & Gould και άλλων, συμμετείχαν στην δράση “Madrid Street Advertising Takeover” (MaSAT) που πραγματοποιήθηκε στην καρδιά της  ισπανικής πρωτεύουσας.

 

Παρόμοια events έχουν γίνει στο παρελθόν και σε άλλες μεγάλες πρωτεύουσες ανά τον κόσμο όπως η Νέα Υόρκη και το Βερολίνο.

Το εν λόγω project έχει σαν στόχο να προσπαθήσει να αλλάξει τον τρόπο που αντιδρούμε και συμπεριφερόμαστε σε δημόσιους χώρους.

Στόχος αυτή την φορά, ήταν οι διαφημιστικές πινακίδες σε στάσεις λεωφορείων σε 4 πυκνοκατοικημένες περιοχές της Μαδρίτης. Η διαφορά με τα προηγούμενα ανάλογα event ήταν ότι  ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες (και όχι μόνο) να υποβάλλουν έργα που θα ήταν βασισμένα αποκλειστικά σε κείμενο.

Αυτή η πρωτοποριακή ιδέα επέτρεψε στους διοργανωτές να διευρύνουν πάρα πολύ την λίστα συμμετοχών αφού μπορούσαν να συμμετέχουν στο project τόσο καλλιτέχνες και street artists αλλά και κοινωνιολόγοι, δάσκαλοι, ιδιοκτήτες γκαλερί και γενικότερα οποισδήποτε είχε ένα ενδιαφέρον σλόγκαν στο μυαλό του ήθελε να προσθέσει την δική του πινελιά στην προσπάθεια αλλαγής του δημόσιου χώρου.

 

Πώς να (ξε)πουλήσετε τον Banksy... Ένα ντοκιμαντέρ για το παράδοξο της πώλησης της τέχνης του δρόμου!



Ο τίτλος και μόνο σε αποθαρρύνει από το να το αγνοήσεις ως ένας ακόμα ντοκιμαντέρ για τον Banksy. Αλλά αυτό το φιλμ δεν είναι για τον ίδιο τον Bansky, αλλά για την κατάσταση στη διεθνή αγορά τέχνης.

Το ντοκιμαντέρ είναι πολύ ενδιαφέρον και ξεκινάει από το γεγονός ότι η δουλειά του street καλλιτέχνη αλλάζει χέρια για εκατομμύρια. Αλλά την τέχνη του την δίνει ελεύθερα, στο δρόμο...

Το “How to sell a Banksy” εγείρει ερωτήματα ιδιοκτησίας, αυθεντικότητας, αλλά και την αληθινή αξία της ίδιας της τέχνης.

Περισσότερα στο www.howtosellabanksy.com.

{youtube width="470" height="300"}_zf8X-Nzm44{/youtube}

Νέα καμπάνια Opel με background graffiti... Ποιοι τα "πήραν" (σε καλή μεριά!)

Ήγγικεν η σειρά της Opel να χρησιμοποιήσει το graffiti για να εισέλθει σε πιο νεανικά και cool κοινά (λέμε τώρα).

Η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία "προσέλαβε" δύο πολύ γνωστά γερμανικά ονόματα του graffiti (Daim και Loomit) για το νέο της διαφημιστικό για το Corsa. Και οι δυο έκαναν το spray-painting του τοίχου που χρησιμεύει ως φόντο για τη νέα Opel Corsa Campagne 2011.

Με αυτή τους την ενέργεια σκοπεύουν να τονίσουν τη δημιουργικότητα του label. Βέβαια, επειδή έχει χιλιοφορεθεί η ενέργεια (με τον ίδιο ακριβώς τρόπο) δεν ξέρουμε πόσο χρήσιμη θα είναι και για την ίδια η εταιρία... Το αυξημένο ενδιαφέρον των πολυεθνικών για οτιδήποτε urban είναι δεδομένο πάντως...

{youtube width="470" height="300"}3R0o8mPz-SY{/youtube}