Μας μιλάει για το easy exprorts, την Β2Β πλατφόρμα που φέρνει σε επαφή εξαγωγικές με εισαγωγικές εταιρείες για προϊόντα στον τομέα των Τροφίμων και Ποτών.


Η ιστορία της Αθήνα Στάντζου και του Ντονάτο Ταλιέντε είναι μια ιστορία που αξίζει ένα ξεχωριστό άρθρο. Γεννημένοι και μεγαλωμένοι στο εξωτερικό, η μεν Αθηνά στο Βέλγιο, ο δε Ντονάτο στην Ιταλία και μεγάλωσε στο Βέλγιο, γνωρίστηκαν όταν πήγαιναν μαζί σχολείο στις Βρυξέλες. Για κάποιο διάστημα χάθηκαν, μετά συναντήθηκαν ξανά στον Καναδά και μετά από διάφορες επιχειρηματικές απόπειρες, πήραν το μεγάλο ρίσκο. Σε μια εποχή που οι περισσότεροι νέοι,και όχι μόνο, μεταναστεύουν για να βρουν δουλειά στο εξωτερικό, αυτοί αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή. Να ιδρύσουν και να τρέξουν την ιδέα τους στην Ελλάδα! Για την πορεία τους, την easyexports, και για το προβλήματα που αντιμετωπίζουν μιλήσαμε με τον Ντονάτο Ταλιέντε. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
 

Η αρχική ιδέα για το easyexports.eu ήταν της Αθηνάς Στάντζου. Η Αθηνά εργαζόταν εκείνο το διάστημα για την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και εγώ σε μια δικηγορική εταιρεία, ώσπου και οι δυο μας αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε  την ιδέα μας στην Ελλάδα. Εγώ βρισκόμουν ήδη στη χώρα όταν αρχίσαμε την ιδέα από το μηδέν και κάναμε αίτηση στη θερμοκοιτίδα υποστήριξης νεοφυών επιχειρήσεων (Θ.Ε.Α.) του ΕΒΕΑ. Μπορούσαμε να πάρουμε το ρίσκο και να έρθουμε στην Ελλάδα για να τεστάρουμε την πλατφόρμα στην ελληνική αγορά. Μας είχε βγει και το πατριωτικό και θέλαμε να βοηθήσουμε τις εξαγωγές στην Ελλάδα και κάποια πράγματα τα κάνεις με τρέλα και με συναίσθημα. Θεωρώ ότι η βάση μας είναι αυτή, το ρίσκο. Πιστεύεις σε μία ιδέα, κάνεις ένα πλάνο, το ακολουθείς πιστά και λες πως αν πετύχει στην Ελλάδα, θα πετύχει παντού.

Η Easyexports είναι μια διαδικτυακή Β2Β πλατφόρμα (www.easyexports.eu) που φέρνει σε επαφή εξαγωγικές με εισαγωγικές εταιρείες που ενδιαφέρονται για προϊόντα στον τομέα των Τροφίμων και Ποτών. Τα «Τρόφιμα και Ποτά» επιλέχθηκαν ως ένα δυναμικό εξαγωγικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας ως πρώτο στάδιο ανάπτυξης της εφαρμογής, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλοι σημαντικοί εξαγωγικοί τομείς. Εκείνος που εξάγει μπαίνει στην πλατφόρμα, φτιάχνει ένα προφίλ με κάποιες πληροφορίες της εταιρείας και των προϊόντων του, καθώς και όλα τα σχετικά χαρακτηριστικά (συσκευασίες, πιστοποιήσεις, μέγεθος εταιρείας, κλπ). Στην ίδια λογική, φτιάχνει ένα προφίλ και ο εισαγωγέας και ενημερώνει την πλατφόρμα ποια είναι τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν περισσότερο και εμείς με τα στοιχεία αυτά κάνουμε το «πάντρεμα» και μόλις μπουν οι ενδιαφερόμενοι στην πλατφόρμα, βλέπουν εταιρείες βάσει των προτιμήσεων που έχουν επιλέξει. Δουλέψαμε αρκετά για να δημιουργήσουμε ένα διαδραστικό δίκτυο, όπου οι εταιρείες μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους μέσα από το chat μας. Είναι σαν μία εφαρμογή ...ραντεβού, αλλά για επιχειρήσεις.

Μέχρι στιγμής, υπήρξε διαδραστικότητα, υπήρξαν επαφές, υπήρξαν συνεργασίες. Αυτό ξέρουμε ότι το πετύχαμε. Το πρόβλημα είναι ότι σε κάθε τέτοιο εγχείρημα, ειδικά όταν ξεκινάς μία δουλειά, θέλεις ένα υπόβαθρο για να μπορέσεις να επενδύσεις χρήμα, να χτίσεις μία ομάδα για να μπορείς να εξαπλωθείς γρήγορα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή είναι το πόσο γρήγορα θα μπορέσουμε να μεγαλώσουμε, ειδικά από τη στιγμή που ξέρουμε ότι η ιδέα μας δουλεύει και ότι υπάρχει ανταπόκριση και από τις δύο πλευρές.

Easyexports2.jpg

 

Η ομάδα μας αποτελείται από εφτά άτομα, από τους οποίους οι τέσσερις εργάζονται εκτός γραφείου. Καταφέραμε και στήσαμε αρκετά γρήγορα μία δυνατή ομάδα με διαφορετικές δεξιότητες και εμπειρίες, τον Ανέστη Γούδα, καταρτισμένος Web designer, την Ιωάννα Δειμέζη, Marketter και Copywriter, τον Άκη Βεριλλή, Web developer. Αργότερα επεκτείναμε την ομάδα με έναν επιπλέον Web Developer, τον Μιχάλη Κομνινό και την Κορίνα Βάλσαμου, junior marketeer. Προφανώς είναι ελαφρώς δύσκολο να συνεργάζεσαι σωστά όταν τα μέλη δεν έχουν καθημερινή επαφή μεταξύ τους. Όμως, με τη μεγάλη εξέλιξη της τεχνολογίας και τα διάφορα διαδικτυακά προγράμματα, η επικοινωνία και η ταξινόμηση των εργασιών γίνεται ευκολότερη.

Είναι δύσκολο να λειτουργήσει μια επιχείρηση στην Ελλάδα  με ό,τι υπάρχει τριγύρω. Όταν σηκώνεσαι το πρωί, έχει απεργία και κάνεις δύο ώρες να φτάσεις στο γραφείο σου, έχεις χάσει τη μισή μέρα. Όταν βάλλεσαι από όλα αυτά τα πράγματα στην καθημερινότητά σου, είναι δύσκολο να προγραμματίσεις, όταν τίποτα δεν δουλεύει γύρω σου στη χώρα σου, είναι δύσκολο να επιχειρήσεις Παρόλα αυτά, δεν μετανιώνουμε για την επιλογή να επιχειρήσουμε στην Ελλάδα. Αν και πολλές οι δυσκολίες στην αρχή, δε σκεφτήκαμε ούτε μια στιγμή να τα παρατήσουμε. Αντιθέτως, σε κάθε δυσκολία που εμφανιζόταν, καταστρώναμε σχέδια για την επίλυση της και προσπαθούσαμε με κάθε τρόπο να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον.

Easyexports3.jpg

Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς ήταν να φύγουμε από μια πολύ οργανωμένη χώρα με σταθερή οικονομία, το Βέλγιο και να εγκατασταθούμε σε μια άλλη που αγωνίζεται καθημερινά για την επιβίωση της και παλεύει με κάθε τρόπο να αντεπεξέλθει σε πολύ σοβαρά πολιτικά και οικονομικά μέτρα. Ταυτόχρονα, η γραφειοκρατία της Ελλάδας είναι ένας σημαντικός παράγοντας που κρατάει τη χώρα πίσω, αποτρέπει πιθανές επενδύσεις και κατά κύριο λόγο κοστίζει πολύ και καθημερινά. Ξεχωριστή πρόκληση για κάθε επιχείρηση αποτελούν και οι υπάλληλοι που την απαρτίζουν. Είναι δύσκολο να βρει κανείς άξιους και έμπιστους συνεργάτες, με τους οποίους μπορεί να συνεργαστεί χωρίς δυσκολίες, να μπορεί να επικοινωνεί σωστά και να έχει κοινούς στόχους και όραμα.

Θα ήταν δύσκολο να απαντήσουμε αν θα ενεργούσαμε διαφορετικά εάν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο γιατί όλα αυτά τα τυχόν “λάθη” που έχουν γίνει μέχρι σήμερα μας έδωσαν την εμπειρία που έχουμε τώρα. Ως προς την επόμενη πενταετία, επιθυμούμε να έχουμε δημιουργήσει μια αυτόνομη επιχείρηση με γερά θεμέλια, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσεται συνεχώς με γρήγορους ρυθμούς.

 Είναι πολύ σημαντικό οι νέοι άνθρωποι να είναι δημιουργικοί, να μην φοβούνται να παίρνουν ρίσκα και να τολμούν για την εκπλήρωση των ονείρων τους. Φυσικά όμως το ξεκίνημα μιας επιχειρηματικής προσπάθειας δεν είναι εύκολο, ιδιαίτερα μέσα στην κρίση. Επομένως, ο νέος, ο οποίος επιθυμεί τώρα να βγει στην αγορά εργασίας, πέρα από το πάθος του για δουλειά, πρέπει να είναι προετοιμασμένος για τις δυσκολίες που θα του εμφανιστούν, να έχει ένα ξεκάθαρο στρατηγικό πλάνο και να ερευνήσει όσο τον δυνατόν περισσότερο την συγκεκριμένη αγορά στην οποία θέλει να δραστηριοποιηθεί . Κατά τη γνώμη μας, ο σημαντικότερος παράγοντας για να πετύχει οποιοδήποτε επιχειρηματικό εγχείρημα είναι η ομάδα. Παίζει ρόλο η χημεία που θα έχουν όλοι μεταξύ τους αλλά και η ικανότητα να επικοινωνούν σωστά και να προσαρμόζονται εύκολα στις αλλαγές που μπορεί να προκύψουν.
 
http://www.easyexports.eu
 

Easyexports4.jpg

{youtube}Njxf6aAX5ds{/youtube}