Μας μιλάει για το puBBuh, που βοηθά τα μέλη της να πραγματοποιήσουν και να εμπορευτούν διαδραστικό ηλεκτρονικό περιεχόμενο οποιασδήποτε μορφής.


Την πρώτη φορά που συνάντησα τον Ανδρέα Μαχαίρα, ήταν στην Θερμοκοιτίδα ΘΕΑ, και μου μίλησε για τo pubbuh, μια διαδικτυακή υπηρεσία που βοηθά τα μέλη της να πραγματοποιήσουν και να εμπορευτούν διαδραστικό ηλεκτρονικό περιεχόμενο οποιασδήποτε μορφής (π.χ. βιβλία, περιοδικά κλπ). Ως «διάδραση» εννοούν τη δυνατότητα πρόσθεσης στο προϊόν εικόνων, slideshows, υπερσυνδέσμων, σημειώσεων ακόμα και μικροεφαρμογών. Στην συνέχεια, τον πετύχαινα σε διάφορα events και κάθε φορά που του έλεγα για συνέντευξη μου έλεγε «όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή». Πριν από λίγες ημέρες, μου είπε ότι δημιουργούν έδρα στο Βερολίνο, παράλληλα με την δραστηριότητα τους στην Ελλάδα, και ως εκ τούτου ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για συνέντευξη. Εκ μέρους του puBBuh, μιλήσαμε με τον Ανδρέα Μαχαίρα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Είμαστε μια ομάδα τριών ανθρώπων με παρουσία στον εκδοτικό χώρο για περισσότερο από δεκατρία χρόνια. Εγώ, ως στέλεχος σε μεγάλο εκδοτικό οργανισμό της χώρας, η Γεωργία Δέδε είχε στήσει το δικό της εκδοτικό οίκο και ο Βασίλης Ζησάκος, που για τις ανάγκες των εκπαιδευτικών κέντρων που έχει εξέδιδε τα δικά του βιβλία κυρίως σε ηλεκτρονική μορφή. Νομίζω ότι το ερέθισμα δεν ήταν παρά η φυσική κατάληξη μιας πορείας σε ένα χώρο που αγαπάμε όλοι. Αν πάλι αυτό το βάλουμε παρέα με την εμμονή μας στη καινοτομία και την εξωστρέφεια νομίζω ότι πολύ φυσικά οδηγηθήκαμε στην ίδρυση.

Παρέχουμε τεχνολογίες και τεχνογνωσία για όποιον οργανισμό ή ιδιώτη εμπλέκεται στην παραγωγή περιεχομένου. Έχουμε αναπτύξει μια οικογένεια από εργαλεία και μεθοδολογίες διαδραστικής ηλεκτρονικής έκδοσης και κάθε φορά τις προσαρμόζουμε στις ανάγκες του πελάτη. Δύο πολλοί σημαντικές λύσεις που έχουμε αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι μεθοδολογίες και τεχνολογίες για “e-catalog marketing” και για διαχείριση εκπαιδευτικού περιεχομένου σε e-learning συστήματα.
Πρόκειται σύντομα να παρουσιάσουμε τεχνολογίες μάρκετινγκ με για εκδότες βιβλίων. Έχουμε ήδη πειραματιστεί με τον εκδοτικό οίκο youpublish και τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

Όραμά μας είναι, να γίνουμε ο φορέας από όπου το πνευματικά παραγόμενο έργο των ανθρώπων θα μπορεί να διακινείται ελεύθερα και να παράγει οφέλη για το άτομο και την κοινωνία. Οι στόχοι μας για το 2017 είναι να συγκεντρώσουμε περιεχόμενο σε σχέση με πολιτισμό, εκπαίδευση, επιστήμες. Να κλείσουμε συνεργασίες με φορείς που παράγουν τέτοιο περιεχόμενο.

Ο τρόπος που οργανώνουμε τη δουλειά έχει αλλάξει σε σχέση με αυτά που κάναμε στο παρελθόν. Τώρα για το συντονισμό των εργασιών μας και την παρακολούθηση πολύπλοκων project χρησιμοποιούμε διάφορες web εφαρμογές και την ολοκλήρωση τους στο smartphone. Ενδεικτικά αναφέρω το trello.com, skype, facebook, linkedin, onedrive, google docs, sendgrid

Θα έλεγα φυσικά αστειευόμενος ότι το μόνο κίνητρο που έδωσε η Ελλάδα στους νέους επιχειρηματίες είναι η βαθιά οικονομική κρίση. Η επιχειρηματικότητα είναι το μόνο μέσο να ξεφύγουμε ως άτομα από τη κρίση που τυραννά την χώρα. Δεν σκεφτήκαμε ποτέ να τα παρατήσουμε παρόλο το πραγματικά δύσκολο κλίμα της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι αν βλέπεις τα προβλήματα με εξωστρέφεια τίποτα δεν σε εμποδίζει να αναζητήσεις λύσεις και εκτός Ελλάδας. Η δικιά μας ιδέα που έγινε επιχείρηση έτσι και αλλιώς απευθύνεται και σε πελάτες εκτός Ελλάδας. Η φορολογία αν την δει κανείς ως ποσοστό δεν είναι το μεγάλο πρόβλημα. Η έλλειψη σταθερής φορολογικής πολιτικής και η σταθερότητα στις πολιτικές ανάπτυξης είναι τα χοντρά προβλήματα της χώρας σε ότι αφορά στην επιχειρηματικότητα.

Είναι πολλές οι σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις. Ενδεικτικά αναφέρω τις ακόλουθες:
- Η ικανότητα της επιχείρησης να είναι εξωστρεφής. Αυτό σημαίνει ότι έχει τα μάτια και τα αυτιά ανοιχτά για να αφουγκραστεί τη θέση της στο παγκόσμιο γίγνεσθαι και όχι μόνο στην τοπική γειτονιά.
- Η ικανότητα της επιχείρησης να μπορεί να πείθει για το όραμά της. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κρατήσει μια διαλεκτική στάση με το κόσμο. Ταυτόχρονα να πείθει και να πείθεται για τις αλλαγές που πρέπει επιφέρει στο περιβάλλον της.
- Η ικανότητα της επιχείρησης να είναι σταθερά προσηλωμένη στους στόχους της και το πάθος των ανθρώπων της να δημιουργήσουν ένα καλύτερο αύριο.

Εάν μπορούσα να γυρίσω πίσω στο χρόνο, νομίζω θα ήμασταν πιο επιθετικοί, πιστεύοντας περισσότερο στο τι μπορούμε να κάνουμε. Θα βγαίναμε εκτός των συνόρων πολύ πιο γρήγορα.  Σε πέντε χρόνια φανταζόμαστε ότι θα έχουμε ένα σημαντικό ευρωπαϊκό brand στο b2b publishing.

Η κρίση σίγουρα δημιουργεί  ευκαιρίες, αφού η μόνη υγιείς αντιμετώπιση της κατάστασης είναι η προσήλωση σε συγκεκριμένους στόχους και δράσεις. Σε μια περίοδο κρίσης οι φορείς που μπορούν να επενδύσουν αγωνιούν για να βρουν κατάλληλους ανθρώπους και καινοτόμα προϊόντα. Για κάποιον που βγαίνει σήμερα στην αγορά εργασίας και ανεξάρτητα με τις δεξιότητες που έχει έχω να πω το εξής: Μην φοβάστε τίποτα, να δουλέψετε με το μυαλό σας, να μάθετε από τη δουλειά σας ώστε να φτάσετε σε σημείο να μπορείτε να τη βελτιώσετε. Τότε ακριβώς είναι η στιγμή που θα εξαργυρώσετε όλες σας τις προσπάθειες.

https://www.pubbuh.com/

puBBuh2.jpg