Ο δεκάλογος της μείωσης του άγχους

Συμβουλές των ειδικών για να μειώσεις το άγχος ενόψει εξεταστικής και επιστροφής στην καθημερινότητα

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη



Ξυπνάς τη νύχτα και σκέφτεσαι το πρόγραμμα της εξεταστικής και την επιστροφή στα έδρανα; Αναρωτιέσαι πώς θα τα προλάβεις όλα και αν θα έχεις αρκετά χρήματα στο τέλος του μήνα; Αν τα παραπάνω παραδείγματα σου φαίνονται γνώριμες καταστάσεις, τότε πιθανότατα κάπου έχεις χάσει τον έλεγχο των πραγμάτων και υποφέρεις από το άγχος. Να λοιπόν ο δεκάλογος που προτείνουν οι ειδικοί για να το περιορίσεις.

Πώς μπορείς να μειώσεις το άγχος

  1. Ξεκίνα πρώτα από τον παθολόγο σου ώστε να αποκλειστεί κάθε παθολογικό αίτιο.
  2. Ακολούθησε μια ισορροπημένη διατροφή, για να αποφύγεις τυχόν ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων. Φρόντισε να καταναλώνεις στα πλαίσια αυτής όσο λιγότερο αλκοόλ γίνεται.
  3. Περιόρισε την κατανάλωση διεγερτικών (καφεΐνη, τεΐνη, νικοτίνη κ.λπ.).
  4. Βάλε την άσκηση στη ζωή σου. Δεσμεύσου να περπατάς τουλάχιστον 20 λεπτά κάθε μέρα ως ξεκίνημα, αλλά προσπάθησε και για κάτι παραπάνω.
  5. Βρες τρόπους να κάνεις «διάλειμμα» και «απόσπαση προσοχής» μέσα στην καθημερινότητα, κάνοντας πράγματα που σου αρέσουν. Το διάβασμα και η χαλάρωση με μια ταινία είναι ό, τι καλύτερο.
  6. Βγες έξω με φίλους, διασκέδασε και μην κλείνεσαι στο σπίτι σε περιόδους έντονου στρες και υποχρεώσεων. Η κοινωνικοποίηση βοηθά περισσότερο από όσο πιστεύεις.
  7. Ο χορός, η μουσική, ο διαλογισμός και η επαφή με τη φύση μπορεί να σε βοηθήσουν πολύ στη διαχείριση του άγχους. Βάλε τα πιο εμφατικά στη ζωή σου.
  8. Ρύθμισε τον ύπνο σου. Ο μέσος ενήλικας πρέπει να κοιμάται 7-8 ώρες καθημερινά. Προσπάθησε να τις καλύπτεις, μένοντας μακριά από οθόνες για τουλάχιστον 1 ώρα πριν πέσεις στο κρεβάτι το βράδυ.
  9. Μίλησε με κάποιον που εμπιστεύεσαι για τις άσχημες σκέψεις που κάνεις. Αυτές οι αρνητικές σκέψεις μπορεί να μην έχουν στην πραγματικότητα καν επαφή με το τι γίνεται πραγματικά στη ζωή σου και μπορείς σίγουρα να τις αποβάλεις με δουλειά και μεθοδικότητα. Αλλά και τη βοήθεια των δικών σου ανθρώπων.
  10. Αναζήτησε βοήθεια μέσα από την ψυχοθεραπεία για τη διαχείριση του άγχους και την προσωπική σου βελτίωση. Οι ειδικοί επί του θέματος είναι εδώ για να σε βοηθήσουν ακόμη και τις πιο δύσκολες στιγμές.