«Δεν υπήρξε ποτέ αποδοχή πλαστών πτυχίων», βεβαιώνει ο υπουργός Παιδείας


 

«Δεν υπήρξε ποτέ αποδοχή πλαστών πτυχίων», βεβαιώνει ο υπουργός Παιδείας

 

Ουδέποτε περιήλθε σε γνώση του ΔΟΑΤΑΠ καταγγελία ή πολύ περισσότερο καταδίκη σχετικά με αποδοχή πλαστών πτυχίων ή πιστοποιητικών από Πρυτάνεις ή καθηγητές ελληνικών Πανεπιστημίων σύμφωνα με έγγραφο που διαβίβασε στη Βουλή ο Υπουργός Παιδείας ως απάντηση σε ερώτηση του Βουλευτή κ. Νικολόπουλου για την αποδοχή πλαστών πτυχίων κυρίως από τα Σκόπια.

 

Ο κ. Νικολόπουλος ζητούσε να μάθει ποια ελληνικά πανεπιστήμια αφορούσε το θέμα της αποδοχής πλαστών πτυχίων και πιστοποιητικών καθώς και ονομαστικά τους πρυτάνεις και καθηγητές που εμπλέκονταν και την κατάληξη του όλου θέματος.

 

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρει σε γραπτή του απάντηση ότι σύμφωνα με τον αρ. 3328/2005 ιδρυτικό νόμο του ΔΟΑΤΑΠ και πιο συγκεκριμένα κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1α του άρθρου 2 του ως άνω νόμου, αρμοδιότητα του ΔΟΑΤΕΠ μεταξύ των άλλων, είναι η ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών που απονέμονται από ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, πανεπιστημιακής και τεχνολογικής κατεύθυνσης της αλλοδαπής.

 

Ως εκ τούτου, στις περιπτώσεις που κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, έχουν αιτηθεί ακαδημαϊκή αναγνώριση προκειμένου μεταξύ των άλλων, να τη χρησιμοποιήσουν  για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία κατάταξης σε ελληνικό ΑΕΙ, ο ΔΟΑΤΑΠ είναι αρμόδιος για τη διαδικασία ελέγχου της γνησιότητας των ως άνω τίτλων.

 

Ο ΔΟΑΤΑΠ στο πλαίσιο αυτών των αρμοδιοτήτων του προβαίνει σε όλες τις σχετικές ενέργειες προς έλεγχο και επιβεβαίωση της γνησιότητας των κατατεθέντων προς αναγνώριση τίτλων σπουδών που περιλαμβάνουν - εκτός των επικυρώσεων που είναι απαραίτητο να φέρουν οι προς αναγνώριση τίτλοι και τα συνοδευτικά αυτών έγγραφα (apostille, κλπ)- και τα εξής:

 

Α) απαίτηση απευθείας αποστολής στον Οργανισμό συγκεκριμένων εγγράφων αφορώντων  τους αιτούντες από τα ίδια τα εκπαιδευτικά Ιδρύματα της αλλοδαπής,

 

Β) αλληλογραφία με τις Ελληνικές προξενικές αρχές στην χώρα που πραγματοποιήθηκαν οι σπουδές,

 

Γ) επικοινωνία με αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες της αλλοδαπής (π.χ. γραφείο NARIC της χώρας που πραγματοποιήθηκαν οι σπουδές), και

 

Δ) έλεγχο από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων των στοιχείων των Ιδρυμάτων και των κατά περίπτωση προγραμμάτων σπουδών και άλλων.