Apple, Amazon, Facebook, Google και Μicrosoft επενδύουν σε startups 


 

Apple, Amazon, Facebook, Google και Μicrosoft επενδύουν σε startups 

 

Η απόκτηση νεοφυών επιχειρήσεων και εφαρμογών από τους κολοσσούς της υψηλής τεχνολογίας (Apple, Amazon, Facebook, Google, Microsoft) αποκαλύπτει την τεράστια δυναμική που αυτές έχουν στην προσέλκυση χρηστών/καταναλωτών.

 

Πέραν τούτου, αποκαλύπτει και την ακόρεστη διάθεσή τους να «καταλάβουν τον κόσμο», όπως επισημαίνει σε άρθρο του ο Independent. Mια τέτοια εξαγορά, από τη σωρεία των τελευταίων ετών, ήταν η πολύ πρόσφατη απόκτηση της σουηδικής εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών Mojang, αντί 2,5 δισ. δολαρίων από τη Microsoft.

 

Η Mojang είναι διάσημη στην πολυπληθή παγκόσμια κοινότητα των παικτών με αφορμή την εφαρμογή–παιχνίδι κατασκευών και πολέμου Minecraft. Η εν λόγω εφαρμογή πέραν όλων των άλλων συσκευών απαντά και στα κινητά τηλέφωνα, δίνοντας στη Microsoft πρόσβαση σε μία αγορά η οποία αυτή τη στιγμή αριθμεί τουλάχιστον 54 εκατομμύρια χρήστες.

 

Σημειωτέον πως η Minecraft θεωρείται μία από τις εφαρμογές με τις υψηλότερες πωλήσεις τόσο στο «κατάστημα» του λειτουργικού iOS της Apple όσο και στο Google Play του λειτουργικού Android. Με αυτό κατά νου, ο επικεφαλής της Microsoft, Σατία Ναντελά, έκανε την εξαγορά, αποσκοπώντας να ενισχύσει τις δραστηριότητές της στα κινητά τηλέφωνα Nokia, που της ανήκουν πλέον.

 

Αντιστοίχως στις αρχές της χρονιάς και συγκεκριμένα στις 20 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε πως ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Facebook με το ομώνυμο κοινωνικό δίκτυο, είχε προχωρήσει στην ακριβότερη εξαγορά της δεκαετίας και πλέον. Κατέβαλε 19 δισ. δολάρια για να αποκτήσει τη νεοφυή WhatsApp, η οποία επινόησε την ομώνυμη εφαρμογή σύντομων μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα, διατηρεί 450 εκατ. μέλη και κάθε ημέρα αποκτά 1 εκατομμύριο επιπλέον. Hταν και η μεγαλύτερη εξαγορά από το 2001, όταν η Time Warner απέκτησε την AOL έναντι 124 δισ. δολ.

 

«Η συμμορία των τεσσάρων»

 

Mία εξίσου ακριβή εφαρμογή είχε αποκτήσει έναντι σχεδόν 1 δισ. δολ. τον Απρίλιο του 2012 η Facebook. Πρόκειται για τη δημοφιλή Instagram, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να «ανεβάζουν» και να μοιράζονται φωτογραφίες. Φέτος τον Απρίλιο, επίσης, απέκτησε τη φινλανδική νεοφυή επιχείρηση της ProtoGeo με την εφαρμογή Moves, η οποία μετράει θερμίδες και την απόσταση που διανύει ένας άνθρωπος περπατώντας ή τρέχοντας. Και δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε την εφαρμογή SnappyCam του Ελληνοαυστραλού Γιάννη Παπανδριόπουλου, που αγόρασε η Apple. Με αυτήν δίνεται η δυνατότητα στην κάμερα, που φέρει ενσωματωμένη το κινητό τηλέφωνο iPhone της Apple, να πραγματοποιεί λήψη φωτογραφιών πλήρους ανάλυσης σε 20 με 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο και πολύ ταχύτερη από την υπάρχουσα της συσκευής. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως οι κολοσσοί και ειδικά «η συμμορία των τεσσάρων» (Αmazon, Google, Apple και Facebook), όπως την αποκαλεί ο πανεπιστημιακός Τζόελ Κότκιν, εισέρχονται σε νέα γι’ αυτούς πεδία, της υγείας, της γυμναστικής, της ρομποτικής, των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων κ.λπ. Μοιάζουν με τα ιαπωνικά πολυσχιδή και πολυπλόκαμα συγκροτήματα επιχειρήσεων κεϊρέτσου, τα οποία περιγράφονται ως «διαπλεκόμενες ιεραρχίες». Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι η Google στις αρχές της χρονιάς επένδυσε 15,7 δισ. δολάρια για να αγοράσει τα εργαστήρια καινοτομίας Nest Labs από τη Motorola, από τα οποία μπορεί να κατασκευαστεί κάθε είδους συνδεδεμένη συσκευή, από θερμοστάτες και ανιχνευτές καπνού μέχρι έξυπνα τηλέφωνα.