Η βραβευμένη εργασία διακρίθηκε γιατί χρησιμοποίησε πόρους και απτά προπλάσματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και γιατί έφερε στο επίκεντρο την εμπλοκή των φοιτητών στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού


Το Βραβείο «Εξαιρετικής Συνεισφοράς στην Έρευνα (Outstanding Contribution to Research Award)» απονεμήθηκε στο Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ, στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου «Immersive Learning Research Network (iLRN)», το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 25 με 29 Ιουνίου 2023, στο San Luis Obispo στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, το Βραβείο απονεμήθηκε για την ερευνητική εργασία που πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του ΑΠΘ και αφορούσε στην αξιολόγηση πόρων εικονικής πραγματικότητας για την ιατρική εκπαίδευση στην ανατομία. Η εργασία έλαβε το Βραβείο ως εξαιρετική μεταφορά τεχνογνωσίας εικονικής/μεικτής πραγματικότητας στη βιωματική εκπαίδευση ανατομίας και διακρίθηκε μεταξύ 150 συμμετοχών από όλο τον κόσμο.

Το Διεθνές Συνέδριο Βιωματικών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον παγκόσμιο μη κερδοσκοπικό οργανισμό επαγγελματιών της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας «Immersive Learning Research Network».

Ισχυρές βάσεις γνώσεων για τους μελλοντικούς ιατρούς

Η βιωματική εκπαίδευση στην ανατομία είναι κρίσιμη για τη σωστή ανάπτυξη ισχυρών βάσεων γνώσης των μελλοντικών ιατρών. Η λεπτομερής ανάλυση και ο όγκος γνώσης καθιστά εξαιρετικά δύσκολη τη διδασκαλία με παραδοσιακούς τρόπους.

Η βραβευμένη εργασία διακρίθηκε γιατί χρησιμοποίησε πόρους και απτά προπλάσματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και γιατί έφερε στο επίκεντρο την εμπλοκή των φοιτητών στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού.

Συγκεκριμένα, η εργασία δημιούργησε ψηφιακά επαυξημένο υλικό τρισδιάστατων εκτυπώσεων όπου ο φοιτητής με τη βοήθεια του κινητού του τηλεφώνου μπορεί να πάρει, ζωντανά, πληροφορίες ανατομίας για μία σειρά κρίσιμα συστήματα και όργανα, όπως π.χ. το ήπαρ και το κεντρικό νευρικό σύστημα. Το ίδιο περιεχόμενο αναπτύχθηκε και σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας για να υποστηρίξει απομακρυσμένες εκπαιδεύσεις συνεργατικής μάθησης πέρα από τη ζωντανή βιωματική εκπαίδευση με επαυξημένες τρισδιάστατες εκτυπώσεις.

Το αποτέλεσμα της βραβευμένης εργασίας μπορεί να παράγει άμεσα αξιοποιήσιμα εργαλεία ανατομικής εκπαίδευσης τόσο σε προ-κλινικό όσο και σε κλινικό μεταπτυχιακό επίπεδο.

ΑΠΘ