Μια ασύλληπτη ιστορία σε δημόσιο Πανεπιστήμιο: Lockout στην Ιατρική του ΑΠΘ

Βρήκαν τις πόρτες κλειδωμένες και τις κλειδαριές αλλαγμένες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν μάθημα!

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη



Πόρτες κλειδωμένες βρήκαν την ώρα που πήγαιναν να διδάξουν σε δύο Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών («Δημόσια Υγεία-Πολιτική Υγείας» και «Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας») καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ επειδή ο Κοσμήτορας της Ιατρικής αποφάσισε να απαγορεύσει την πρόσβαση στις αίθουσες διδασκαλίας με το σκεπτικό ότι πρόκειται για δωρεάν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών…

Η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και του δημόσιου πανεπιστημίου προχωρά δυστυχώς με γοργούς ρυθμούς με αποτέλεσμα φοιτητές-τριες και καθηγητές να μένουν χωρίς χώρο διδασκαλίας!






Να σημειωθεί πως πρόκειται για αίθουσες του δημόσιου πανεπιστημίου στις οποίες μέχρι πρότινος είχαν, όπως ήταν φυσικό, πρόσβαση τόσο οι καθηγητές-τριες όσο και φοιτητές-τριες του πανεπιστημίου για να συμμετέχουν στα δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα που υπάρχουν ακόμη στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ.


Ωστόσο την Τρίτη 8 Νοεμβρίου ο Ηλ. Κονδύλης, αναπληρωτής καθηγητής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας – Πολιτικής της Υγείας, ο Εμμ. Σμυρνάκης, αναπληρωτής καθηγητής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και ο Αλ. Μπένος, ομότιμος καθηγητής Υγιεινής – Κοινωνικής Ιατρικής βρήκαν τις πόρτες κλειδωμένες και τις κλειδαριές αλλαγμένες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν μάθημα!

Και αυτό επειδή, όπως καταγγέλλουν, ο Θ. Δαρδαβέσης, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, εκτιμώντας ότι οι αίθουσες διδασκαλίες ανακαινίστηκαν με έσοδα από τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών που έχουν τέλη φοίτησης αποφάσισε ότι δεν μπορούν να παρέχονται για τα δωρεάν μαθήματα μεταπτυχιακών σπουδών. Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο και σε μια χώρα που είναι κατοχυρωμένη η δωρεάν δημόσια ανώτατη εκπαίδευση για όλους τους πολίτες. Μάλιστα, οι συγκεκριμένες τρεις αίθουσες εξυπηρετούσαν ανάγκες διδασκαλίας για τα εργαστήρια των προγραμμάτων της Ιατρικής Σχολής για πάνω από τριάντα χρόνια.

Ωστόσο, με μια αυθαίρετη απόφαση ο Κοσμήτορας αποφάσισε και το επέβαλε ότι οι αίθουσες του πανεπιστημίου προορίζονται μόνο για όσους πληρώνουν δίδακτρα και όχι για τα υπόλοιπα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.

«Πρόκειται για τη νέα κατεύθυνση εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης που οικειοποιείται δημόσιους χώρους στερώντας τους από τα δωρεάν προγράμματα ακαδημαϊκών σπουδών» κατήγγειλε ο Ηλ. Κονδύλης μιλώντας στο alterthess απαιτώντας από τις πρυτανικές αρχές να πάρουν θέση και να αποδοθούν οι αίθουσες διδασκαλίας στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Από την πλευρά του ο Αλ. Μπένος, που διδάσκει εδώ και 30 χρόνια στις αίθουσες αυτές, τόνισε πως «είναι μια τρομακτική εξέλιξη, μια ιδιοποίηση του δημόσιου χώρου που αποτελεί συνέπεια του νέου νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι άμεση η ανάγκη να ανατραπεί η απόφαση αυτή με οποιονδήποτε τρόπο».

«Το πανεπιστήμιο οφείλει να έχει ανοιχτές τις πόρτες του στην παιδεία και την εκπαίδευση πόσο μάλλον όταν σε αυτές τις αίθουσες δεν γινόταν κανένα άλλο μάθημα. Το να μην μπορούν οι ακαδημαϊκοί να μπουν σε χώρους του ΑΠΘ πρέπει να απασχολήσει άμεσα την ακαδημαϊκή κοινότητα» σημείωσε ο Εμμ. Σμυρνάκης.

ΕΣΔΕΠ: Να ακυρωθεί άμεσα η απαράδεκτη αυτή κίνηση

Την απαράδεκτη κίνηση του Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ, καθηγητή κ. Θ. Δαρδαβέση, να επιβάλει (με αλλαγή κλειδαριών) την απαγόρευση πρόσβασης σε αίθουσες διδασκαλίας στο Τμήμα Ιατρικής των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών καταδικάζει με ψήφισμά της η Γενική Συνέλευση του ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ τονίζοντας πως «η ακαδημαϊκά ανεπίτρεπτη αυτή πράξη δεν είναι τυχαίο ότι αφορά δύο ΠΜΣ χωρίς τέλη φοίτησης».

«Πρόκειται για ευθεία εφαρμογή της αντίληψης ιδιοποίησης των δημόσιων χώρων και υποδομών, σε συντονισμό με τις επιταγές του νέου νόμου για την παιδεία. Σύμφωνα με αυτόν, το πανεπιστήμιο της πλήρως εμπορευματοποιημένης παιδείας ανοίγει και κλείνει όποτε το επιλέγουν οι μάνατζερς» καταγγέλλει η Γενική Συνέλευση του ΕΣΔΕΠ απαιτώντας την άμεση ακύρωση αυτής της απόφασης και τη διασφάλιση της πλήρους πρόσβασης στις αίθουσες διδασκαλίας των εν λόγω ΠΜΣ με ακαδημαϊκό συντονισμό και κριτήρια.  

Πηγή: Σταυρούλα Πουλημένη - alterthess.gr