Μεγάλες ανατροπές στο Λύκειο


Τέλος στις πανελλήνιες εξετάσεις βάζει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, τονίζοντας την Πέμπτη από το βήμα της Βουλής πως εξετάζεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο σε βάθος 3τίας.

Σε βάθος τριετίας θα προχωρήσουν οι αλλαγές στο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στην Ολομέλεια, στη διάρκεια συζήτησης του νομοσχεδίου για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.

Υπάρχει και ένας θεσμός εκτός σχολείων, που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου και γι’ αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας και συνέχισε:

«Όλη η κοινωνία γνωρίζει πως οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες και γι’ αυτό δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη», είπε ο υπουργός και κάλεσε όλους να αναλογιστούν ότι «υπάρχει και ένας θεσμός εκτός σχολείων, που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου και γι’ αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο».

«Οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά και τα παιδιά να έχουν ένα απολυτήριο με σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία, πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις, που παιδαγωγικά δεν παίζουν κανένα ρόλο, αφού τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και γράφουν και όποιο δεν τα έχει μάθει, κόβεται. Και αυτό είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα», είπε ο υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας ότι εκείνο που πρέπει να διατηρηθεί, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας και να δούμε πώς με αδιάβλητο τρόπο τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου τους πρόσθεσε, ενώ τόνισε καταλήγοντας:

«Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειές του και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου, αλλά έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας, τουλάχιστον, και τίποτε δεν μπορεί να γίνει βεβαίως χωρίς ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και χωρίς ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών».