Αν κάποτε το απόλυτο after-office plan ήταν ένα ποτό με συναδέλφους, η Gen Z έρχεται να ξαναγράψει τους social κανόνες.
Σήμερα, όλο και περισσότεροι νέοι και νέες στην αρχή της καριέρας τους επιλέγουν το γυμναστήριο, τις ομαδικές προπονήσεις και τα wellness events αντί για cocktails, κρασιά και happy hour εξορμήσεις. Κι όχι, δεν είναι απλώς μια «υγιεινή τάση», είναι μια πολιτισμική μετατόπιση και ίσως η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών.
Τα δεδομένα δείχνουν πως οι νέοι μεταξύ 20 και 30 ετών στρέφονται συστηματικά στη γυμναστική ως κύριο τρόπο αποφόρτισης και κοινωνικοποίησης.Επειδή προτιμούν να ξυπνούν «καθαροί», συγκεντρωμένοι και να έχουν έλεγχο του εαυτού τους, παρά να παλεύουν με hangover και να μετράνε χαμένες ώρες παραγωγικότητας. Η ευεξία δεν είναι πια trend είναι ταυτότητα μιας ολόκληρης γενιάς.

Το τέλος του happy hour όπως το ξέραμε
Η σημερινή εργασιακή κουλτούρα είναι γεμάτη πίεση, deadlines και αβεβαιότητα και έχει κάνει πολλούς νέους να ψάχνουν τρόπους να νιώσουν ότι σταθεροποιούν το σώμα και το μυαλό τους και ότι βρίσκονται σε ισορροπία. Κι ενώ οι προηγούμενες γενιές αναζητούσαν αυτή τη λύση σε ένα ποτήρι κρασί μετά τη δουλειά, η Gen Z στρέφεται στο pilates reformer, στο HIIT, στη yoga ή στο απλό 40λεπτο στο διάδρομο.
Δεν είναι ότι δεν βγαίνουμε καθόλου, απλώς δεν βλέπουμε πια το αλκοόλ ως τρόπο για χαλάρωση. Οι προπονήσεις και οι class-based δραστηριότητες προσφέρουν κάτι που το happy hour δεν μπορούσε ποτέ να εγγυηθεί μία αληθινή αποσυμπίεση, βοήθεια στη ρύθμιση του άγχους, πιο ξεκάθαρη σκέψη, καλύτερη διάθεση με την αύξηση των ενδορφινών μέσα από την άσκηση και την αίσθηση ότι έχουν καταφέρει κάτι και δεν έχουν χάσει τον χρόνο τους.
Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά για πολλούς η άσκηση είναι πιο κοινωνική από το ποτό και γυμναστήρια, η Gen Z βρίσκει κοινότητες, ομάδες και υγιείς τρόπους σύνδεσης. Για όλους έμας τους Gen Zeners, η υγεία δεν είναι κάτι που θυμάσαι να φροντίσεις όταν υπάρξει πρόβλημα. Είναι μέρος της καθημερινότητας και κομμάτι της προσωπικής μας εικόνας, όπως η μόδα, η μουσική ή η αισθητική ενός προφίλ στα social.

Η γενιά μας μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον όπου το mental health είναι mainstream θέμα συζήτησης όχι tabοo ή ντροπή. Και η σύνδεση ανάμεσα σε ψυχική και σωματική ευεξία είναι πλέον αυτονόητη. Αυτό εξηγεί και γιατί τόσοι νέοι αναφέρουν ότι η άσκηση τούς δίνει μια αίσθηση ελέγχου σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει. Ότι τους βοηθά να ρυθμίζουν το άγχος και να μένουν mentally balanced. Ταυτόχρονα, οι wellness συνήθειες υποστηρίζουν έναν τρόπο ζωής που ταιριάζει στις επαγγελματικές τους φιλοδοξίες.
Η άνοδος των social fitness apps, των ομαδικών workouts και των γυμναστηρίων που λειτουργούν σαν μικροκοινότητες έχει ενισχύσει δραματικά αυτή την αλλαγή. Πλέον, είναι απολύτως φυσιολογικό να βλέπεις παρέες που γνωρίστηκαν στην yoga, να συνεχίζουν τη βραδιά τους με smoothie bar αντί για wine bar. Οι ψηφιακές πλατφόρμες ευνοούν τον σχηματισμό ομάδων με κοινά ενδιαφέροντα, κάνοντας τη γυμναστική κοινωνικό γεγονός και συχνά είναι πιο ουσιαστικό από ένα βραδινό ποτό.
Λιγότερο αλκοόλ, περισσότερη ισορροπία
Αυτή η αλλαγή δεν είναι αποκομμένη από μια γενικότερη πτώση της κατανάλωσης αλκοόλ στους νέους. Η Gen Z πίνει σημαντικά λιγότερο από τις προηγούμενες γενιές, κυρίως λόγω της αυξημένης ευαισθητοποίησης για την ψυχική υγείας, του φόβου απώλειας της παραγωγικότητας, της άρνησης του hangover culture και της ανάγκης για έλεγχο ψυχικής σταθερότητας.
Η γενιά αυτή επιλέγει συνειδητά δραστηριότητες που τους ανεβάζουν, όχι που τους αποδιοργανώνουν. Και αυτό αποτυπώνεται όχι μόνο στο πώς διασκεδάζουν αλλά και στο πώς ορίζουν τις σχέσεις τους, τις φιλίες τους και τον τρόπο ζωής τους.Η πίεση για επιτυχία και σταθερότητα είναι τεράστια, αλλά η Gen Z βρήκε έναν τρόπο να προστατεύει τον εαυτό της, επενδύοντας στη σωματική και ψυχική της υγεία.

Αν οι millennials καθιέρωσαν το brunch και οι boomers το Friday night out, η Gen Z καθιερώνει το wellness hour κάνοντας μια συνειδητή επιλογή υπέρ της καθαρότητας του μυαλού και της ποιότητας ζωής. Κι όσο κι αν αυτό αλλάζει το τοπίο της κοινωνικής ζωής, αποδεικνύει κάτι σημαντικό και η νέα γενιά δεν ενδιαφέρεται απλώς να ξεχαστεί μετά τη δουλειά. Θέλει να νιώσει καλά με τον εαυτό της, με το σώμα της και με τους ανθρώπους γύρω της. Η Gen Z δεν αλλάζει μόνο συνήθειες, αλλάζει ολόκληρη την κουλτούρα.










