Το φεστιβάλ με τα καλύτερα μουσικά ντοκιμαντέρ στον κόσμο δηλαδή


Το φεστιβάλ με τα καλύτερα μουσικά ντοκιμαντέρ στον κόσμο δηλαδή

 

Δεκατρία χρόνια μετά το πρώτο IN-EDIT Festival στη Βαρκελώνη και μετά τη δεύτερη, συναρπαστική, διοργάνωσή του στην Αθήνα το Φεβρουάριο που πέρασε, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο, πραγματοποιήθηκε για μία ακόμη φορά στη Θεσσαλονίκη. Δεκαεπτά από τα σημαντικότερα μουσικά ντοκιμαντέρ των τελευταίων χρόνων που σε επτά ημέρες προβολών στην αίθουσα του Ολύμπιον έφεραν στον κινηματογράφο περισσότερους από 6500 θεατές, δύο πάρτυ, μία σπουδαία μουσική συνάντηση, δύο live gigs, είναι μόνο μερικά από τα highlights του φετινού φεστιβάλ που γέμισε την πόλη με μουσική από άκρη σε άκρη!

 

Η επίσημη έναρξη του IN-EDIT 2016 μπορεί να ήταν στις 7 Απριλίου, μία ιδέα όμως του τι πρόκειται να ακολουθήσει, δόθηκε ήδη από το.. Soundcheck! Το καθιερωμένο πλέον pre-party του IN-EDIT πραγματοποιήθηκε στο Cocktail Bar, με special guest τον George Zervo και την μπάντα του. Η SOL ήταν βέβαια εκεί και οι mixologists του Cocktail Bar, παίρνοντας έμπνευση από το Espiritu Libre, ετοίμασαν Bow of SOL Cocktails!

 

Η αυλαία του IN-EDIT άνοιξε στις 7 Απριλίου με την ιστορία της σπουδαίας Nina Simone: το ντοκιμαντέρ The Amazing Nina Simone, ένα λεπτομερές πορτρέτο της μουσικού και ακτιβίστριας που αναδείχθηκε σε κεντρική φιγούρα όχι μόνο της μαύρης σόουλ αλλά και του αιώνα, συνεπήρε τους θεατές. Αμέσως μετά τη λήξη της προβολής, το πάρτυ μεταφέρθηκε στο φουαγιέ του Ολύμπιον, με τις σόουλ μουσικές των Souled Out και βέβαια παγωμένες SOL Beers, premium partner της φετινής διοργάνωσης.

 

Και αυτό ήταν μόνο η αρχή. Για τις επόμενες επτά ημέρες, οι χιλιάδες θεατές του φεστιβάλ παρακολούθησαν τις ιστορίες του βασιλιά της σόουλ James Brown (Mr. Dynamite), των R.E.M. όπως την κατέγραψε το MTV (REM by MTV), των Backstreet Boys (Backstreet Boys: Show 'Em What You're Made Of), των εκκεντρικών αλλά πάντα avant-garde Residents (Theory of Obscurity: A film about the Residents), του σπουδαίου κιθαρίστα Paco de Lucia (Paco de Lucia: La Busqueda) αλλά και του πατέρα της heavy metal, Lemmy Kilminster (Lemmy), του ρομποτικού διδύμου των Daft Punk (Daft Punk Unchained) αλλά και του ανήσυχου Kurt Cobain (Cobain: Montage of Heck). Οι δύο SOL screenings του ντοκιμαντέρ Sacred Triangle. Bowie, Iggy and Lou 1971-73συνεπήραν τους εκατοντάδες θεατές που τις παρακολούθησαν ενώ, από το πρόγραμμα του IN-EDIT δεν θα μπορούσε να λείπει το οσκαρικό και πλέον συζητημένο ντοκιμαντέρ της χρονιάς, η Amyτου Asif Kapadia.

 

Πέρα από πορτρέτα σπουδαίων μουσικών, το φετινό IN-EDIT παρουσίασε το συγκλονιστικά επίκαιρο ντοκιμαντέρ Malian Music in Exile: They will have to kill us first, που ακολουθεί Μαλιανούς μουσικούς στην εξορία, το καθηλωτικό Alive Inside, στο οποίο η μουσική έρχεται αντιμέτωπη με τη νόσο του Αλτσχαίμερ (το ντοκιμαντέρ, στα πλαίσια της πιλοτικής φάσης του προγράμματος IN-EDIT kidsυποτιτλίστηκε από 100 μαθητές γυμνασίου και λυκείου σχολείων της Θεσσαλονίκης) και το B-movie: Lust and Sound in West Berlin 1979-1989, μία λεπτομερή καταγραφή της μουσικής σκηνής του δυτικού Βερολίνου τη δεκαετίας του '80. Τρία μουσικά ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής (Μία οικογενειακή υπόθεση, Out of the Norm, Ο φίλος μου ο Larry Gus) ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα και έκαναν την αρχή για τη μετέπειτα συγκρότηση του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος του φεστιβάλ.

 

Πέρα από τα ντοκιμαντέρ όμως, το πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης του, περιελάμβανε πολλή μουσική.. εκτός της σκοτεινής αίθουσας. Το βράδυ της Παρασκευής, ο FLY 104, official radio του IN-EDIT 2016 Thessaloniki Edition ανέλαβε να αποκαλύψει τι συνδέει την “Αγία Τριάδα” των Bowie, Iggy και Lou Reed με τους Daft Punk: το dj set του Στέφανου Κόλια, στο φουαγιέ του Ολύμπιον! Το επόμενο πρωί, το IN-EDIT.. βγήκε βόλτα, καθώς το handpeak διοργάνωσε έναν περίπατο στην πόλη, με στάσεις σε σημεία δημιουργίας που σχετίζονται είτε με την μουσική είτε με τον κινηματογράφο. Το απόγευμα της Κυριακής, μπορεί πάνω από τον ουρανό της Θεσσαλονίκης να είχαν μαζευτεί σύννεφα αλλά οι Balloon Over Glasgow, ήταν στον πεζόδρομο της Φιλικής Εταιρίας και οι indie μουσικές τους, συνδυάστηκαν με τα απογευματινά κοκτέιλ της Εφημερίδας σε ένα μοναδικό Unplugged Aperitivo. Η Δευτέρα του φεστιβάλ είχε ατμόσφαιρα Δυτικού Βερολίνου. Η αίθουσα του Ολύμπιον γέμισε για μία ακόμη φορά για την προβολή του ντοκιμαντέρ B-movie: Lust and Sound in West Berlinκαι μετά το τέλος της, ο Mark Reeder, πρωταγωνιστής της ταινίας, πήρε το μικρόφωνο για να απαντήσει στις ερωτήσεις του κοινού. Αμέσως μετά, κατευθύνθηκε στο Cocktail Bar, για ένα βράδυ που η πόλη θα θυμάται για καιρό: ο Reeder βρέθηκε στο booth παίζοντας τις δικές του μουσικές και εκεί συνάντησε τον Ison, μουσικό διευθυντή των REWORKS. REWORKS meets IN-EDIT!! Το φεστιβάλ ολοκληρώθηκε -θριαμβευτικά- την Τετάρτη 13 Απριλίου, με την προβολή του ντοκιμαντέρ Daft Punk Unchained και αμέσως μετά, όλοι οι πρωταγωνιστές και οι φίλοι του φετινού IN-EDIT κατευθύνθηκαν στο bord de l'eau, όπου τους περίμενε ο dj Blue Lagoon, δίνοντας για μία ακόμη φορά τον καλύτερό του -μουσικό- εαυτό.

 

Από τις 7 μέχρι τις 13 Απριλίου, στο Ολύμπιον, η μουσική και το σινεμά συναντήθηκαν στην πιο ειλικρινή τους μορφή: το ντοκιμαντέρ. Το IN-EDIT πριν συνεχίσει το παγκόσμιο ταξίδι του, με στάσεις στη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη, ανανέωσε το ραντεβού του με το ελληνικό κοινό για του χρόνου! Μείνετε συντονισμένοι!!

 

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με την στήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης και της EUNIC και υπό την αιγίδα του ΕΟΤ.