Αποχαιρετάμε τον Ιούνιο με τον Τρελό Πιερό κι άλλα δυνατά χαρτιά της 7ης τέχνης


Τι κι αν ο καύσωνας δεν λέει να μας εγκαταλείψει; Οι αυλές των θερινών σινεμά είναι εκεί για εμάς και οι κινηματογραφικές πρεμιέρες αυτής της βδομάδας είναι πολύ πιο δυνατό κίνητρο από το κλιματιστικό μας. Δεν θα μπορούσαμε να αποχαιρετίσουμε καλύτερα κινηματογραφικά τον Ιούνη μας από ό,τι με  Ζαν-Λυκ Γκοντάρ.

 

 

Ασπρο Πάτο (Druk) του Τόμας Βίντερμπεργκ
Υπάρχει μια θεωρία ότι γεννιόμαστε με ελαφρώς ελλιπή ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μας και ότι η μέθη σε καθημερινή βάση -σε συνετά επίπεδα τουλάχιστον- θα άνοιγε το μυαλό μας, θα μείωνε τα προβλήματά μας και θα αύξανε τη δημιουργικότητά μας. Όταν η θεωρία αυτή εξάψει την περιέργεια τεσσάρων φίλων, όλοι τους μεσήλικοι και βαριεστημένοι καθηγητές γυμνασίου, εκείνοι αποφασίζουν να ξεκινήσουν ένα πείραμα που απαιτεί να διατηρούν μια ελαφρά κατάσταση μέθης καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας. Αν ο Τσώρτσιλ κέρδισε τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο όντας μονίμως μεθυσμένος, ποιος ξέρει τι μπορούν να καταφέρουν μερικές γουλιές για τους ίδιους και τους μαθητές τους;

 

 

O Προστάτης (The Marksman) του Ρόμπερτ Λόρενζ

Στα σύνορα μεταξύ Αμερικής και Μεξικού, στην Αριζόνα ο Τζιμ, βετεράνος του Βιετνάμ κτηματίας, περνάει δύσκολες ώρες. Η αγαπημένη του σύζυγος μόλις απεβίωσε και η τράπεζα ετοιμάζεται να κατάσχει την περιούσια του. Η αδιάφορη ζωή του, διαταράσσεται ακόμα περισσότερο από την άφιξη δύο παράνομων μεταναστών που θέλουν να περάσουν τα σύνορα διαμέσου της γης του. Πρόκειται για μία μητέρα με τον νεαρό γιο της, οι οποίοι θέλουν απεγνωσμένα να διαφύγουν από ένα σκληρό καρτέλ. Μετά από μια συμπλοκή η μητέρ α πέφτει νεκρή και ο Τζιμ μένει μόνος με το παιδί. Οι δύο τους θα πρέπει να διαφύγουν όχι μόνο από τους αδίστακτους μαφιόζους αλλά και από την αστυνομία.

 

 

 

Λούκα (Luca) του Ενρίκο Κασαρόζα

Με φόντο µια πανέµορφη παραθαλάσσια πόλη της ιταλικής Ριβιέρας, ένα αγόρι περνά το καλοκαίρι που θα αλλάξει τη ζωή του µε µπόλικο φρέσκο παγωτό, µακαρόνια και ατελείωτες βόλτες µε βέσπα. Ο Λούκα µοιράζεται αυτές τις περιπέτειες µε τον νέο του φίλο, τον Αλµπέρτο, αλλά η καλοπέρασή τους απειλείται από ένα καλά κρυµµένο µυστικό: είναι και οι δύο τέρατα της θάλασσας και έρχονται από έναν άλλο κόσµο, κάτω από την επιφάνεια του νερού.

 

 

Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος Με Εβαλε να το Κάνω (The Conjuring 3: The Devil Made Me Do It) του Μάικλ Τσέιβς

Κονέκτικατ 1981: Οι διάσημοι ερευνητές υπερφυσικών φαινομένων βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο ανατριχιαστική υπόθεση της καριέρας τους. Ενας νεαρός κατηγορούμενος για στυγνή δολοφονία επικαλείται τη δαιμονοληψία ως ελαφρυντικό. Μπορούν οι Γουόρεν να πείσουν το δικαστήριο ότι είναι αθώος;

 

 

Το Νησί των Ψεμάτων (La Isla de las Mentiras) της Πάουλα Κονς

Στις αρχές του εικοστού αιώνα, όταν το κύμα των ευρωπαίων μεταναστών προς την αμερικανική ήπειρο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ένα πλοίο με 260 μετανάστες από την Ισπανία ναυαγεί στις απότομες ακτές του νησιού Σαλβόρα. Τρεις γυναίκες από το νησί θα σπεύσουν να βοηθήσουν τους ναυαγούς, κατορθώνοντας να σώσουν μερικούς, αλλά η έρευνα ενός δημοσιογράφου για το ναυάγιο θα εντείνει τις φήμες πως υπάρχει δόλος πίσω από την τραγωδία...

 

 

Πώς να Σκοτώσεις τον Πρωταγωνιστή σου (The Comeback Trail) του Τζορτζ Γκάλο

Δύο κινηματογραφικοί παραγωγοί που χρωστάνε χρήματα στη μαφία, χρησιμοποιούν τον γερασμένο κινηματογραφικό τους αστέρα σε μία απάτη στην προσπάθειά τους να σωθούν. Όμως, καταλήγουν να κερδίσουν περισσότερα απ’ όσα φαντάζονταν.

 

 

Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ (Howards End) του Τζέιμς Αϊβορι

Η Μάργκαρετ και η Eλεν Σλέγκελ είναι δύο ανεξάρτητες, έξυπνες και καλλιεργημένες αδερφές. Η εύπορη οικογένεια Γουίλκοξ παραμένει ακαλλιέργητη και εντελώς συμβατική. Με φόντο την ανώτερη τάξη της εδουαρδιανής Αγγλίας, στήνεται ανάμεσα σε δύο οικογένειες: τους διανοούμενους Σλέγκελ και τους πραγματιστές Γουίλκοξ. Όλα θα ξεκινήσουν όταν η νεαρή και ατίθαση Έλεν Σλέγκελ επισκεφθεί την κατοικία των Γουίλκοξ, το Χάουαρντς Εντ. Εντυπωσιασμένη από τον κόσμο τους και τον τόσο διαφορετικό τρόπο σκέψης τους, η Έλεν θα παρασυρθεί και σε μια στιγμή επιπολαιότητας θα αρραβωνιαστεί τον Πολ Γουίλκοξ με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Ο δε αναπάντεχος θάνατος της κυρίας Γουίλκοξ θα φέρει κοντά τις δύο οικογένειες, τονίζοντας από τη µία µεριά τις αντιθέσεις τους, αλλά και δημιουργώντας περίεργες συµµαχίες.

 

 

Ο Τρελός Πιερό (Pierrot le Fou) του Ζαν Λικ Γκοντάρ

Εδώ και μερικά χρόνια, ο Φερντινάν βρίσκεται εγκλωβισμένος σε έναν γάμο που τον βοήθησε στην κοινωνική του ανέλιξη, αλλά τον έχει βυθίσει στην ανία. Η τυχαία συνάντησή του με τη Μαριάν Ρενουάρ, έναν παλιό του έρωτα, είναι η αφορμή που έψαχνε για να τα τινάξει όλα στον αέρα και να αποδράσει μαζί της προς άγνωστη κατεύθυνση. Αφού σβήσουν τα ίχνη τους και απομονωθούν σαν σύγχρονοι ναυαγοί θα εξασφαλίσουν τα προς το ζην με τα πιο απίθανα κόλπα φτάνοντας μέχρι τον γαλλικό νότο. Εκεί όπου θα γίνει το οριστικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

 

2046 του Γουόνγκ Καρ Γουάι

Η ταινία μπορεί να θεωρηθεί συνέχεια της προηγούμενης ταινίας του Γουόνγκ Καρ Γουάι, «Ερωτική Επιθυμία», καθώς περιγράφει την ιστορία του ίδιου πρωταγωνιστή, του Τσόου (τον υποδύεται και πάλι ο Τόνι Λιούνγκ), από τη στιγμή που επιστρέφει από τη Σινγκαπούρη, όπου εργαζόταν ως συγγραφέας, στο Χονγκ Κονγκ, και νοικιάζει ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο Oriental με τον αριθμό 2047, ακριβώς απέναντι δηλαδή από το δωμάτιο με τον αριθμό 2046. Ο αριθμός 2046 έχει ιδιαίτερη σημασία για τον πρωταγωνιστή, καθώς συναντιόταν σε δωμάτιο ξενοδοχείου με τον αριθμό αυτό με τη Σου Λι Ζεν για να γράψουν ένα μυθιστόρημα πολεμικών τεχνών. Η Σου Λι Ζεν (την οποία υποδυόταν η Μάγκι Τσενγκ στην ταινία «Ερωτική Επιθυμία») ήταν ο μεγάλος έρωτας της ζωής του, που όμως δεν ευδοκίμησε ποτέ και στην οποία ο Τσόου είναι ακόμα προσκολλημένος. Καθώς η ταινία εξελίσσεται, παρακολουθούμε τις σχέσεις του Τσόου με διάφορες γυναίκες, που όμως δεν καταφέρνουν να τον κάνουν να ξεχάσει την Σου Λι Ζεν. Παράλληλα, ο Τσόυ ξεκινάει να γράφει ένα φουτουριστικό μυθιστόρημα με τον τίτλο 2046. Στο μυθιστόρημα αυτό «2046» ονομάζεται μια πόλη στην οποία καταφεύγουν οι άνθρωποι για να βρουν τις χαμένες τους αναμνήσεις. Σύμφωνα με τον Τσόου, «στην πόλη "2046" τίποτα δεν αλλάζει και όποιος φτάνει εκεί δεν γυρίζει πίσω ποτέ».