Δες το πρόγραμμα με ψυχραιμία


Καλοκαίρι στην Αθήνα και βαρεμάρα δεν πάνε μαζί όταν εκεί έξω είναι ανοιχτά τόσα θερινά σινεμά κι εδώ και μια εβδομάδα οι κινηματογραφικές αίθουσες.

Οι προβολές συνεχίζονται δυναμικά και ήδη έχουμε απολαύσει αριστουργήματα που έδωσαν άλλη πνοή στο δίμηνο που διανύουμε. 

Και τα καλά νέα συνεχίζονται και για αυτήν την εβδομάδα...

Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ (The Personal History of David Copperfield) του Αρμάντο Ιανούτσι

Η πολυκύμαντη ζωή του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ από την τρυφερή παιδική ηλικία, την εφηβεία μέχρι την ενηλικίωση και την περίοδο ωριμότητας. Ο Αρμάντο Ιανούτσι δίνει νόημα στο ξαναδιάβασμα της κλασικής ιστορίας του Τσαρλς Ντίκενς με έναν all inclusive Ντέιβιντ Κόπερφιλντ.

 

Pari του Σιαμάκ Ετεμάντι

Ενα ζευγάρι Ιρανών φτάνει στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο, μαθαίνουμε πως έχουν έρθει για να δουν το γιο τους που σπουδάζει στην Αθήνα. Μόνο που κανείς δεν τους περιμένει όταν περάσουν την πύλη, ο γιος τους δεν απαντάει στο τηλέφωνο και πρέπει να ξεκινήσουν μόνοι τους για να καταλάβουν τι έχει συμβεί. Ο,τι ακολουθεί από εκείνη τη στιγμή και μετά περιγράφεται μόνο με το συναίσθημα της κομμένης ανάσας, αφού ο γιος τους είναι εξαφανισμένος, το σπίτι στο οποίο έμενε είναι εγκαταλελειμμένο, στο Πολυτεχνείο κανείς δεν μοιάζει να τον γνωρίζει και η Αθήνα μοιάζει με το εντελώς αντίθετο από τη Γη της Επαγγελίας που ονειρεύτηκαν για το παιδί τους. Το σπουδαίο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Σιαμάκ Ετεμάντι - μια εκρηκτική επαναδιαπραγμάτευση πάνω στις έννοιες του «ξένου», της «πατρίδας», της «επανάστασης» - φτάνει στις αίθουσες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανόραμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Από τις 16 Ιουλίου στις αίθουσες.

 

Παράθυρο στη Θάλασσα (Una Ventana al Mar) του Μιγκέλ Ανχελ Χιμένεθ

H Mαρία, μία χωρισμένη μεσήλικη μητέρα και πλέον και γιαγιά, ζει κι εργάζεται στο Μπιλμπάο, όταν πληροφορείται τα τραγικά νέα: στάδιο 4. Εχει καρκίνο, έχει ελάχιστο χρόνο. Ο μοναχογιός της επιμένει να τη φέρουν στο σπίτι, μετατρέποντας το καταθλιπτικό του γραφείο στη νέα της κρεβατοκάμαρα, δίπλα στο δωμάτιο των μικρών ατίθασων αγοριών του. Οι κολλητές της δείχνουν αμέριστη συμπαράσταση όταν εκείνη τους πληροφορεί ότι δεν μπορούν να κάνουν τελικά το ονειρεμένο ταξίδι τους στην Ελλάδα - θα αρχίσει θεραπείες. Ολοι είναι στο πλευρό της. Ομως η Μαρία είναι 55 χρονών. Κοιτώντας τη θέα από το γκρίζο παράθυρο του νοσοκομείου της παίρνει την απόφαση. Κάνει το ταξίδι στα ελληνικά νησιά. Στη Νίσυρο θα συνδεθεί με τη γη, το ηφαίστειο, τη θάλασσα και θα αποφασίσει να μείνει λίγο ακόμα - παρά τις αντιρρήσεις του γιου της και το πρόγραμμα των χημειοθεραπειών της. Θα συνδεθεί και με τον Στέφανο, έναν ντόπιο ψαρά, που κουβαλά κι εκείνος τους δικούς του δαίμονες. Κάποια στιγμή όμως, η Μαρία πρέπει να γυρίσει πίσω. Ή δεν υπάρχουν «πρέπει» πια; Η Εμα Σουάρεζ και ο Ακύλλας Καραζήσης ζουν μια δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα και τη ζωή με φόντο το νησί της Νισύρου στην ισπανοελληνική συμπαραγώγη που γυρίστηκε στην Ελλάδα. Από τις 16 Ιουλίου στις αίθουσες.

 

Οταν Ανθίζει η Νιότη (Gli Αnni più Belli) του Γκαμπριέλε Μουτσίνο

H ιστορία τεσσάρων φίλων από το 1980 έως σήμερα, διηγείται τις ιστορίες τους από την εφηβεία έως την ενηλικίωση. 40 χρόνια η πλοκή μιας μεγάλης ιστορίας φιλίας, αγάπης, ελπίδες, απογοητεύσεις, με επιτυχίες και αποτυχίες. Ο κύκλος της ζωής στην ιταλική - και θα μπορούσε να συμβεί οπουδήποτε - ταινία του Γκαμπριέλε Μουτσίνο. Από τις 16 Ιουλίου στις αίθουσες.

 

Νέοι Είστε και Φαίνεσθε (Les Vieux Fourneaux) του Κριστόφ Ντιτιρόν

Ο Πιερό, ο Μιμίλ και ο Αντουάν, τρεις παιδικοί φίλοι, πλέον στα εβδομήντα τους, έχουν κατανοήσει πως τα γηρατειά είναι o μόνος τρόπος να αποφύγεις τον θάνατο. Και είναι αποφασισμένοι να διαβούν αυτό το κατώφλι με στιλ! Η επανένωσή τους με αφορμή την κηδεία της συζύγου του Αντουάν δεν έμελλε να διαρκέσει πολύ... Όταν βρίσκει κατά τύχη ένα γράμμα, που τον φέρνει σε κατάσταση υστερίας, ο Αντουάν παίρνει τους δρόμους, χωρίς να δώσει την παραμικρή εξήγηση στους φίλους του. Ενα θεότρελο ταξίδι, με αφετηρία τη γενέτειρά του, στη νοτιοδυτική Γαλλία, και τελικό προορισμό την Τοσκάνη, στην Ιταλία, έχει μόλις ξεκινήσει. Ο Πιερό, ο Μιμίλ και η Σοφί, η εγγονή του Αντουάν που βρίσκεται σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, με την κοιλιά έως το στόμα, ρίχνονται στο κατόπι του, για να τον εμποδίσουν να διαπράξει ένα έγκλημα πάθους... με καθυστέρηση 50 ετών! Βασισμένη στο κόμικ εκδοτικό φαινόμενο, αυτή υπόσχεται να είναι η... αγέραστη κωμωδία του καλοκαιριού. 

 

Ο Γαμπρούλης Mας (Beaux Parents) του Eκτορ Καμπέγιο Ρέγιες

Η Κολίν και ο Αντρέ έχουν μια απόλυτα αρμονική σχέση με την κόρη τους Γκαράνς και τον γαμπρό τους, Χάρολντ. Οταν όμως η Γκαράνς χωρίζει με τον Χάρολντ, απαιτεί από τους γονείς της να μην τον ξαναδούν ποτέ. Τα πεθερικά δεν μπορούν να το δεχτούν αυτό: άλλωστε εκείνη τον άφησε, όχι αυτοί! Τώρα θα χρειαστεί να κάνουν διπλή ζωή, ώστε να συνεχίσουν να βλέπουν τον πολυαγαπημένο τους γαμπρούλη, κρύβοντας τον από την κόρη τους, η οποία δεν έχει σκοπό να τους αφήσει σε ησυχία... Μπορεί η σχέση με τα πεθερικά σου να είναι κωμωδία; Ο Μπρούνο Μπεναμπάρ είχε την ιδέα, ο Εκτορ Καμπέγιο Ρέγιες την εκτέλεση.

 

Οι Δώδεκα Ενορκοι (12 Angry Men) του Σίντνεϊ Λιούμετ

Δώδεκα ένορκοι αποσύρονται για να συνεδριάσουν και να βγάλουν την ετυμηγορία τους. Ενας 18χρονος λατινοαμερικάνος κατηγορείται ότι σκότωσε τον βίαιο πατέρα του μαχαιρώνοντάς τον. Υπάρχουν δύο μάρτυρες - ο γέρος του από κάτω διαμερίσματος που θεωρεί ότι άκουσε την απειλή και τον γδούπο του πτώματος και η απέναντι γειτόνισσα που πιστεύει ότι είδε το φόνο ανάμεσα από τα βαγόνια του διερχόμενου τρένου. Η δουλειά των ενόρκων μοιάζει εύκολη: ο νεαρός προέρχεται από το γκέτο των πιο βίαιων συνοικιών της Νέας Υόρκης. Είναι μετανάστης. Το έκανε. Του αξίζει η ηλεκτρική καρέκλα. Ολοι ψηφίζουν λοιπόν υπέρ της ενοχής του, εκτός από τον 8ο ένορκο, ο οποίος δεν είναι πεπεισμένος ότι ο νεαρός είχε μία δίκαιη δίκη. Ολα έγιναν πολύ εύκολα, γρήγορα, απλοποιημένα μέσα από τα στερεότυπα του συστήματος - εισαγγελέων, μαρτύρων, ακόμα και δικηγόρων υπεράσπισης. Κανείς δεν προσπάθησε να καταρρίψει το «πέραν πάσης αμφιβολίας» δικαίωμα του κατηγορουμένου. Κι αποφασίζει να το κάνει ο ίδιος, παραθέτοντας τα στοιχεία ξανά στην μικροκοινωνία των ενόρκων που, αρχικά, δεν έχει ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση να ακούσει. Γιατί είναι πολύ πιο εύκολο να είσαι προκατειλημμένος, παρά να αμφισβητείς την πραγματικότητα μία κοινωνική διάκριση τη φορά. Χρυσή Αρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου, τρεις υποψηφιότητες για Οσκαρ, το ίσως καλύτερο δικαστικό δράμα όλων των εποχών σε επανέκδοση με καινούριες κόπιες. Από τις 16 Ιουλίου στις αίθουσες.