Από το blind-box hype στο σινεμά με τη Sony να «αγοράζει» τα δικαιώματα για τις Labubu


H Labubu αυτό το παράξενο, τρομακτικό «monster-toy» που έγινε μόδα, συλλεκτικό φαινόμενο και viral θέμα στα social media ετοιμάζεται να κάνει το μεγάλο άλμα προς την μεγάλη οθόνη. Η Sony Pictures υπέγραψε τα δικαιώματα για ταινία, ανοίγοντας τον δρόμο για το πιθανό ξεκίνημα μιας νέα φρενίτιδα pop-κουλτούρας.

Από παιχνίδι στον κινηματογράφο

Η Sony Pictures απέκτησε τα δικαιώματα για να μεταφέρει τη Labubu στη μεγάλη οθόνη.Το στούντιο δεν έχει ακόμα ανακοινώσει σκηνοθέτη, σεναριογράφο ή οποιοδήποτε άλλο δημιουργικό μέλος της ομάδας και το project βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Δεν έχει αποφασιστεί ούτε αν η ταινία θα είναι κινουμένων σχεδίων ή live-action, όλα είναι ανοικτά. Για τη Sony, η Labubu δεν είναι απλά μία ταινία υπάρχει η πιθανότητα να εξελιχθεί σε franchise, όπως έγινε με άλλες ταινίες που έχουν βασιστεί σε παιχνίδια.Η Labubu είναι δημιούργημα του εικονογράφου Kasing Lung, μέρος της σειράς «The Monsters». Η εταιρεία Pop Mart ανέλαβε την παραγωγή και διάθεση των φιγούρων από το 2019, και μέσα από τη μέθοδο «blind-box» όπου ο αγοραστής δεν γνωρίζει ποια φιγούρα ακριβώς θα πάρει, δημιούργησε έναν ολόκληρο συλλεκτικό «υστερικό» κύκλο.

labubu

Τα χαρακτηριστικά της κούκλας με τα μεγάλα μάτια, τα τρομαχτικά αλλά ταυτόχρονα «cute-ugly» στοιχεία, τις αστείες και αλλόκοτες εμφανίσεις, όλα αυτά έκαναν τις Labubu να ξεχωρίσουν ανάμεσα στα mainstream παιχνίδια. Η δημοφιλία τους εκτοξεύτηκε όταν celebrities, όπως η Lisa του BLACKPINK, έδωσαν μία τεράστια ώθηση μέσα από τα social media, παρουσιάζοντας τις Labubu ως fashion-accessory ή ως συλλεκτικό αντικείμενο.Η μετατροπή της άσχημης αυτής κούκλας σε πρωταγωνιστή σε ταινία είναι μέρος μιας ευρύτερης τάσης στη βιομηχανία του κινηματογράφου, όπου παιχνίδια, συλλεκτικά αντικείμενα γίνονται αφορμές κινηματογραφικών projects. Μετά την επιτυχία παρόμοιων projects, όπου ένα παιχνίδι/brand έγινε ταινία/franchise, οι εταιρείες ψάχνουν να εκμεταλλευτούν την ήδη εμπορική ανταπόκριση τους σε όλα τα επίπεδα. Για τις Labubu ειδικά, αυτό σημαίνει πως πολλοί που είτε έχουν φιγούρες είτε γνωρίζουν το hype αυτό, βλέπουν την ταινία ως πιθανή αναβάθμιση της εμπειρίας κάτι που μπορεί να φέρει περισσότερο κοινό,στα συλλεκτικά αντικείμενα και ένα νέο αναβαθμισμένο status.

Τι μπορούν να περιμένουν οι fans και τι πρέπει να προσέχουν

Το γεγονός πως δεν έχει ανακοινωθεί ούτε σκηνοθέτης ούτε μορφή (animation ή live-action) σημαίνει πως τα πάντα μπορούν ακόμα να αλλάξουν και υπάρχει πιθανότητα καθυστέρησης ή αλλαγής πλεύσης. Αν η ταινία πετύχει, οι Labubu θα μπορούσαν να γίνουν franchise με sequels, spin-offs, νέα παιχνίδια και online περιεχόμενο. Τα Labubu είναι στην ουσία φιγούρες, όχι χαρακτήρες με ήδη ανεπτυγμένο back-story, όποτε η ταινία θα χρειαστεί να χτίσει ένα κόσμο, χαρακτήρες και πλοκή, χωρίς να χάσει την «ιδιαιτερότητα» που έκανε την κούκλα αυτή viral. Για πολλούς fans, η απήχηση των Labubu δεν ήταν η μαζικότητα, αλλά το niche, το συλλεκτικό, το «underground». Η ταινία πρέπει να βρει ισορροπία ανάμεσα σε mainstream και αυθεντικότητα.

Τι σημαίνει για τη Gen Z και την pop κουλτούρα 

Για εμάς που ζούμε μέσα στο internet, τα social media και τα trends που διαμορφώνουν τι είναι «cool»το Labubu movie δεν είναι απλώς ακόμα μια ταινία. Είναι ένδειξη πως τα οι κοινότητες,οι συλλέκτες και τα παιχνίδια με περίεργη αισθητική μπορούν να μεταμορφωθούν σε mainstream φαινόμενα. Αν η Labubu καταφέρει να γίνει ταινία μπορεί να ανοίξει ξανά τον δρόμο για δημιουργικά, «εναλλακτικά» πρότζεκτ. Ίσως αυτό να είναι τελικά το επόμενο βήμα στην pop κουλτούρα, όχι να περιμένουμε τα παραδοσιακά franchises, αλλά να αφήνουμε χώρο για τα παιχνίδια, τα μικρά fandoms, τα προϊόντα με περίεργα vibes να γίνονται.