Τα social media έχουν μεταμορφώσει το φαγητό από απλή καθημερινή ανάγκη σε πολυαναμεταδιδόμενο γεγονός και όσοι γνωρίζουν πώς να συνδυάζουν γεύσεις, αισθητική και την προσωπική τους σφραγίδα μπορούν να μετατρέψουν το πάθος τους σε καριέρα. Αυτό ισχύει ιδίως για τον χώρο των food-creators στο Instagram και οι ιδρυτές του προγράμματος Rings μοιράζονται τα πιο σημαντικά βήματα για να ξεχωρίσεις.
Το να γίνεις foodfluencer δεν σημαίνει απλώς να ανεβάζεις όμορφες φωτογραφίες φαγητού το αντίθετο, απαιτεί στρατηγική, συνέπεια, αυθεντικότητα και μια ξεκάθαρη αισθητική ταυτότητα. Σύμφωνα με τους νικητές της πρώτης σειράς των creator βραβείων «Rings», η επιτυχία προέρχεται από την ικανότητα να μετατρέπεις ένα απλό «φαγητό» σε εμπειρία που συνδέει με το κοινό σου.
Ανακάλυψε το προσωπικό σου «γευστικό στίγμα»
Το πρώτο βήμα είναι να βρεις το δικό σου niche και τι σε κάνει να ξεχωρίζεις μέσα στο πλήθος. Η δημιουργός Linda Lomelino τονίζει ότι ξεκίνησε με τη ζαχαροπλαστική και τα custom cakes, αλλά αντιλήφθηκε ότι έπρεπε να εστιάσει σε ένα συγκεκριμένο στυλ, με αποτέλεσμα να συνδυάσει φωτογραφία και γλυκά με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει αναγνωρίσιμη. Το μήνυμά της προς τους νέους ενδιαφερόμενους είναι «Βρες ένα πράγμα και κάν’ το καλά, και μετά μπορείς να επεκταθείς». Αυτό πρακτικά για έναν επίδοξο foodinfluencer, σημαίνει να μην προσπαθήσεις να κάνεις όλα τα φαγητά ή όλα τα στυλ, διάλεξε κάτι που αγαπάς και μπορείς να το υποστηρίξεις.
Η αυθεντικότητα είναι κλειδί. Ο Katie Krejci εξηγεί ότι όταν το account του πήγε μέσα σε μήνα από 3χιλ σε 144χιλ followers, συνειδητοποίησε πως η επιτυχία έχει σχέση περισσότερο με το ποιος είσαι παρά με το τι δείχνεις. Για αυτό είναι καλό να μην φοβάσαι να δείξεις τις επιλογές σου, τις αξίες σου, το στιλ σου και όλα όσα σε κάνουν μοναδικό. Αυτό θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις δεσμούς με το κοινό σου, πέρα από το αισθητικά ελκυστικό φαγητό.

Δούλεψε στη συνέπεια και απόλαυση του ταξιδιού
Ο food-creator Brian Lindo μοιράζεται ότι για οκτώ χρόνια έκανε το λογαριασμό του ως χόμπι, ώσπου έγινε viral ένα βίντεο με food crawl στη Νέα Υόρκη και τότε κατάλαβε ότι αυτό δεν ήταν απλώς χόμπι. Η συμβουλή του είναι ξεκάθαρη: «Εμφανίσου και να είσαι συνεπής, δώσε στον εαυτό σου την ελευθέρια και παρέμεινε λίγο «τρελός» αλλά κυρίως διασκέδασε». Πρακτικά αυτό σημαίνει να ανεβάζεις τακτικά περιεχόμενο και να δοκιμάζεις νέα πράγματα, και το πιο σημαντικό είναι να μην περιμένεις για τέλεια στιγμιότυπα πριν ξεκινήσεις. Η διασκέδαση φαίνεται όταν είναι πραγματική και το κοινό το αντιλαμβάνεται.
Σύνδεσε την ιστορία σου με το φαγητό
Το φαγητό είναι ο κρίκος, αλλά η αφήγηση είναι το κλειδί. Η Lindo λέει πως το κοινό δε μένει μόνο στη φωτογραφία ή το βίντεο, άρχισε να του γράφει ότι χρησιμοποίησε το περιεχόμενό του ως οδηγό ταξιδιού και ότι κάποια εστιατόρια πηγαίνουν ακόμα καλύτερα λόγω των βίντεο του. Άρα, σκέψου:«Ποια ιστορία έχεις να πεις; Ποιος είναι ο κόσμος σου γύρω από το φαγητό; Πώς μπορείς να καταφέρεις αυτό που δείχνεις να έχει συνέπεια, πρωτότυπη τοποθεσία, προσωπική αφήγηση και συναίσθημα;»
Συνεργάσου, χτίσε κοινότητα
Η Linda Lomelino προτείνει να συνεργάζεσαι με άλλους δημιουργούς στο ίδιο ή παρόμοιο niche, όχι απλώς για να αυξήσεις followers, αλλά επειδή μπορεί να γνωρίσεις νέους ανθρώπους, να μάθεις και να εξελιχθείς. Η συμβουλή της: «Αν έχεις ενθουσιαστεί από κάποιον, κάν’ τον mention ή tag». Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείς δικτύωση και το Instagram ανταποκρίνεται σε κοινότητες, όχι σε απομονωμένες φωνές.

Το να γίνεις foodfluencer δεν είναι απλώς το θέμα να ανεβάζεις γεμάτα πιάτα. Είναι θέμα να βρεις τι σε κάνει να τρως με πάθος, να το μεταφέρεις με αισθητική, να είσαι εσύ, και να συνδέεσαι με ανθρώπους που μοιράζονται ή αναζητούν αυτό ακριβώς, μία ξεχωριστή εμπειρία, μια ιστορία, μια κοινότητα. Αν συνδυάσεις αυτές τις πέντε βασικές προσεγγίσεις με μία niche εστίαση, αυθεντικότητα, συνέπεια, απόλαυση, αφήγηση, και συνεργασία τότε ναι μπορείς να μετατρέψεις το πάθος σου για φαγητό σε κάτι μεγαλύτερο, ίσως σε μία νέα και επιτυχημένη καριέρα.










