Τι θα πει αυτό για το μέλλον της τραπ;


Από την πρώτη στιγμή που η τραπ μουσική έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική κοινωνία, μια μεγάλη συζήτηση άρχισε να ξεδιπλώνεται γύρω από κάθε παρέα. Αυτό το νέο είδος ήρθε πακέτο με μια νέα κουλτούρα, η οποία κατάφερε να ανοίξει μια μεγάλη γύρω από την επιρροή που έχει πάνω στη γενιά και το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί αναφορικά με την αύξηση της εγκληματικότητας.

Ύστερα από χρόνια υπερβολών σκηνικών, αστρονομικών ποσών και μιας ζωής που δύσκολα χωρούσε σε λίγους στίχους, η τραπ – ή τουλάχιστον ορισμένοι από τους βασικούς εκπροσώπους της – καλούνται την Τρίτη να δώσουν εξηγήσεις ενώπιον του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).

Όπως φαίνεται τα αστεία εδώ σταματάνε και πράγματα σοβαρεύουν. Toquel, Rack (Barcode Entertainment) και Snick, καθώς και οι δισκογραφικές εταιρίες στις οποίες υπάγονται -Capital Music, Alphapop Records και Mad House Records- ελέγχονται για «προβολή περιεχομένου που θίγει την ηθική και πνευματική ανάπτυξη των ανηλίκων», για «υποκίνηση σε βία και μίσος» αλλά και για «προβολή οπτικοακουστικού περιεχομένου χωρίς εγγραφή στο οικείο μητρώο παρόχων».

Όπως είναι ήδη γνωστό το ΕΣΡ έχει το δικαίωμα να ελέγχει κάθε βίντεο που κυκλοφορεί στο ελληνικό ίντερνετ, αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που ξεκινά αυτή τη δράση. Παρόλα αυτά να πούμε σε αυτό το σημείο ότι η απόσταση μέχρι την λογοκρισία είναι αρκετά μικρή, οπότε ας ελπίσουμε ότι η διαδικασία θα γίνει με την προσοχή που επιβάλλεται.

Κάποιες σκέψεις για το τέλος 

Η αλήθεια είναι ότι η τραπ δεν είναι μια μουσική που θα ακούσω. Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι το ΕΣΡ άρχισε να ασκεί κριτική και να κάνει ελέγχους πάνω στους στίχους του εκάστοτε καλλιτέχνη με θορυβεί λίγο. Σίγουρα, η τραπ δεν είναι η επιτομή των τεχνών και της μουσικής, όμως γιατί μας έπιασε τώρα όλη αυτή σκασίλα; Θέλω να πω είναι 2025 και η μουσική αυτή έχει κάνει την εμφάνισή της εδώ και τουλάχιστον 7 χρόνια. Γιατί μετά από τόσο καιρό του ήρθε η αναλαμπή να βάλουν τα πράγματα στην τάξη; 

Μήπως είναι καλύτερο τους καλλιτέχνες και το έργο τους να συνεχίσει να τους κρίνει το κοινό;